Ograniczenie mocy (maksymalnie wkręca na 4tyś) brak błędów |
Autor |
Wiadomość |
fh1216
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r polift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2022 Posty: 2 Skąd: Z pl
|
Wysłany: 07-08-2022, 18:56 Ograniczenie mocy (maksymalnie wkręca na 4tyś) brak błędów
|
|
|
Witam...zagadka typu "z archiwum x " .... otóż po wymianie rozrządu auto dostało 2osobowości - nie wkręca sie powyżej 4tyś obrotów (czasem nagle cos jej przejdzie i chodzi tak jak powinna) - brak błędów...rozrząd sprawdzony 2raz i wszystko ok -na znakach ..... wysprawdzane duzo rzeczy :
1. Przepustnica ok - płynnie chodzi i otwiera sie cała
2. Zmieniony filterek paliwa w pompie WC (ori mitsubishi)
3. Cewki zapłonowe i przewody WC ok (świece nowe pół roku temu takie jak książka przewiduje)
4.ciśnienie z pompy WC w granicach 4Mpa przy 2tyś (troszke malo ale do wymiany rozrządu samochód jezdził bezproblemowo)
5. Byłem u 3różnych mechaników (każdy swój komputer i brak błędów)
6. Egr był zaslepiany na czas "sprawdzenia/wyeliminowania go jako przyczyny)
7. Ogólnie nie wkręca powyżej 4tys obrotów ale czasem podczas jazdy samo jej przejdzie i drze jak wsciekła ale po zgaszeniu znów to samo
8.przeplywomierz sprawdzony i ok
9. Podmieniłem czujnik w regulatorze pompy WC z innego sprawnego silnika i te same objawy
ALE DOSZEDŁEM DO TEGO ŻE - gdy silnik jest odpalony (i nie wkreca sie na obroty) odepne na chwile kostke z czujnika w regulatorze pompy WC i po chwili zapne spowrotem (silnik nie zdąży zgasnąć) to silnik chodzi jak nowy bez żadnych usterek/błędów- tak jak wczesniej - ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nadal szwankuje z ograniczeniem max do 4tyś obr ... nooo czarna magia...
Ktoś ma jakis pomysł ?
Filtr powietrza nowy ...zastanawialem sie jeszcze nad wymianą pompy paliwa w baku (filtr w pompie) ale noo jesli na odpalonym silniku odepne i założe wtyczke od czujnika regulatora pompy WC wszystko chodzi i drze jak szalona bez zadnych szarpań i błędów....
Carisma 1.8 GDI 2000r polift
Aha dodam że przed wymianą rozrządu kąt wyprzedzenia zapłonu byl 8* a teraz jest 5* ..... silnik 290tyś km |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-08-2022, 19:41
|
|
|
A sprawdzałeś błędy metodą błyskową? Starsze miśki czyli benzyniaki sprzed 2001 i diesle starsze niż 2004 są dość wredne w diagnostyce i niewiele kompów je ogarnia a takie objawy wskazują na tryb awaryjny a ten bez powodu nie występuje i raczej te komputery podpinane wszystkiego nie pokazały. Najlepiej po prostu wymrugać błędy https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
|
|
|
 |
fh1216
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r polift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2022 Posty: 2 Skąd: Z pl
|
Wysłany: 09-08-2022, 14:01
|
|
|
Wymieniłem filterek pompy WC (mimo że pół roku temu wymieniałem i tez ORI ) zresetowałem komputer i jak ręką odjął narazie jest OK |
|
|
|
 |
Łukaszek
Nowy Forumowicz Łukasz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2024 Posty: 3 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: 26-06-2024, 18:51
|
|
|
Witam czy posiada ktoś do sprzedania magnes który znajduje się w przepustnicy Carisma GDI 122KM rok2002 |
_________________ Lukasz |
|
|
|
 |
|