Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Najprawdopodobniej brak iskry na 3 cylindrze
Autor Wiadomość
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 10-09-2022, 22:16   Najprawdopodobniej brak iskry na 3 cylindrze

Witam, dzisiaj dojezdzajac do swiatel nagle silnik strasznie zaczal przygasac, zaczelo strasznie nim szarpac i smierdziec benzyna co w konsekwencji objawilo sie zgasnieciem silnika. Problem jest taki ze po odpaleniu silnik chodzi jak w czolgu, obroty strasznie spadaja do 200-300 i smierdzi spod maski benzyna, silnik po 5s gasnie, check sie swieci. Nie ma iksry na 3cylindrze, silnikiek generalnie na poczatku strasznie rzuca co po chwili w miare sie uspokaja. co to moze byc? Moim zdaniem wydaje mi sie ze moze to byc aparat zaplonowy bo posiadam zamiennik watpliwej jakosci, wczesniej byly objawy ze przy mocniejszym depnieciu ze swiatel silnik sie przez sekunde dlawil a pozniej wystrzeliwal. Prosze o pomoc bo potrzebuje samochodu do pracy, jezeli to bedzie powazniejsza naprawa ktora bedzie pochlaniala mase pieniedzy to niestety z bolem serca bede musial sie z nim rozstac ☹ Pozdrawiam
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-09-2022, 13:30   

Brak iskry to nie tragedia. Sprawdź aparat zapłonowy świece i kable, zobacz czy świece nie pływają w oleju. Kiedy zmieniałem świece i kable?
 
 
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-09-2022, 17:04   

kuba!!! napisał/a:
Brak iskry to nie tragedia. Sprawdź aparat zapłonowy świece i kable, zobacz czy świece nie pływają w oleju. Kiedy zmieniałem świece i kable?


Dzięki za odpowiedź, okazało się ze posiadam oryginalny jeszcze aparat zapłonowy do tego samochodu ktory jest sprawny (wymieniłem go kiedyś bo myślałem ze jest uszkodzony), zrobie podmianke i zobaczymy co bedzie, jezeli nadal bedzie to samo to posprawdzam swiece i kable, swiece nie plywaja w oleju. Odnosnie wymiany swiec i kabli to szczerze nie mam pojecia kiedy je wymienialem, moze z 4/5 lat temu :roll:

[ Dodano: 12-09-2022, 18:49 ]
kuba!!! napisał/a:
Brak iskry to nie tragedia. Sprawdź aparat zapłonowy świece i kable, zobacz czy świece nie pływają w oleju. Kiedy zmieniałem świece i kable?


Czesc, sprawdzilem aparat zaplonowy, wymienilem na oryginalny i nie przynioslo to rezultatow, dzisiaj silnik zaczal chodzic jeszcze bardziej ociazale, cala buda wibruje a silnikiem rzuca jak szatan, postanowilem wyciagnac fajki na odpalonym silniku, na 1 zgasl, na 2,3 nie bylo reakcji a na 4 przygasl. Swiece? Kable? Dodam ze kopnal mnie prad wiec jest przebicie na kablu. Dziwi mnie to ze na 2 fajkach nie ma reakcji, na jednej gasnie a na jednej mocno przygasa.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-09-2022, 21:54   

Wymień kable i świece i myślę że będzie śmigał. Kable i świece to nie majatek.
 
 
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-09-2022, 20:06   

kuba!!! napisał/a:
Wymień kable i świece i myślę że będzie śmigał. Kable i świece to nie majatek.


Witam ponownie, wymienione zostały świece na których silnik gasł i kable, nie widać żadnej poprawy, nie wiem co więcej pisać bo troche mnie to zniesmaczyło, co jeszcze mogłoby mu dolegać, dodam ze silnik posiada zalozona instalacje gazowa, na benzynie jak na lpg pracuje tak samo. Pozdrawiam
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-09-2022, 21:52   

No to może mapy rozjechane, albo problem z reduktorem lub wtryskami gazu. Zakrec butlę z gazem w bagażniku i odepnij dojście gazu do listwy wtryskowej, odpal go na benzynie i zobacz jak się sprawy mają. Jak nie ma poprawy to przeczytać wtryski benzyny. Jak to nie pomoże to do mechanika. Sprawdzony zakłada jest w markach na ul pieniążka 1
 
 
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-09-2022, 22:09   

kuba!!! napisał/a:
No to może mapy rozjechane, albo problem z reduktorem lub wtryskami gazu. Zakrec butlę z gazem w bagażniku i odepnij dojście gazu do listwy wtryskowej, odpal go na benzynie i zobacz jak się sprawy mają. Jak nie ma poprawy to przeczytać wtryski benzyny. Jak to nie pomoże to do mechanika. Sprawdzony zakłada jest w markach na ul pieniążka 1


Dzieki za porady, generalnie oddam go najprawdopodobniej do mechanika od aut japonskich, zobaczymy jak sprawa sie rozwinie. Mam jednak watpliwosci, czy moze to byc uszkodzony calkowicie cylinder lub mogla zrobic sie dziura w cylindrze? Auto z mil na km ma przejechane ok 190 000 km (tak wiem malo, ale przebieg oryginalny i nie krecony)
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-09-2022, 23:46   

Jak dziura w cylindrze to ciśnienia by nie trzymał.
Nie myśl pesymistycznie :wink: tak jak pisałem sprawdź wtryski gazu i benzyny to 30min roboty max.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-09-2022, 10:11   

Kopułka i palec rozdzielacza były wymieniane?
_________________

 
 
 
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-09-2022, 15:25   

jacek11 napisał/a:
Kopułka i palec rozdzielacza były wymieniane?


tak jest, razem z całym aparatem zapłonowym

[ Dodano: 17-09-2022, 15:27 ]
kuba!!! napisał/a:
Jak dziura w cylindrze to ciśnienia by nie trzymał.
Nie myśl pesymistycznie :wink: tak jak pisałem sprawdź wtryski gazu i benzyny to 30min roboty max.


rozumiem, tylko sie pytam bo strasznie chodzi mi po glowie czy to koniec silnika :(

Generalnie panowie, jakie kable najlepiej zakupic do tego problemu? Podmienilem na stare kable ktore sa sprawne, ale moim zdaniem lepiej kupic nowe. Problem tylko jakiej firmy :P
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-09-2022, 23:46   

Na początek sprawdź ciśnienia w cylindrach.
_________________

 
 
 
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-09-2022, 20:03   

jacek11 napisał/a:
Na początek sprawdź ciśnienia w cylindrach.


Aktualnie jestem w rozjazdach i nie mam jak tego sprawdzic :cry: ,
Generalnie jeszcze przed nagrałem filmik jak zachowuje sie silnik po odpaleniu na zimnym, jeżeli by to pomogło to wrzucam link. Jak wróce w przyszłym tygodniu to odezwę się ile barów wypompowały cylindry :?

https://youtube.com/shorts/Ud1scd1x5iM?feature=share

Generalnie jest tak w kólko, jak jeszcze byl rozgrzany to dal sie odpalic tyle ze chodzil tak jak pod koniec, po 5s gasł
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-09-2022, 11:43   

Przecież on się zachowuje jakby miał dziurę w dolocie. Sprawdź szczelność i zamontowanie wężyka podciśnienia idącego od kolektora ssącego do serwa i inne wężyki podciśnienia te małe, jak również podpięcie wtyczek przy przepustnicy i kolektorze ssącym.
 
 
user818181 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2022
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2022, 19:16   

Witam,
Finalnie okazało się że nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach.
Głowica do remontu. Wygięte zawory - koszt 3k-3,5k + robocizna
Wina? Połamana obudowa dolna od rozrządu, ktoś kto robił mi to kilka lat temu niezłą fuszerke odwalił.
Dzięki wszystkim za pomoc, zastanawiam się czy ratować tego miśka, bo buda jest w bardzo dobrym stanie :p
Pozdrawiam
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-10-2022, 18:21   

Koszty nie są małe. Trudno coś doradzić. Musisz sam zdecydować.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.