Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
STAG czy BRC do OIII 2017 2.0 benzyna
Autor Wiadomość
przemus88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2020
Posty: 10
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 19-08-2022, 15:47   

tomo63 napisał/a:
Gazownik zrobil troche juz Outlanderow (sporo 2gen tam.widzialem) i wsio bez dotrysku i lubry. Poki co chodza.
Co do spalania to mam.jak najbardziej normalne jak.na 2l benzyna silnik. Jest porawie 3l wieksze od spalania benzyny.
Dotrysk i tak.zalacza sie na.wyzszych obrotach,powiedzmy od 3500rpm, a mi rzadko sie takie udaje osiagac.
Co do lubry, to bym nie zaryzykowal.

gdzie znajduje się ten gazownik chętnie skorzystam :)
 
 
Amstaf11 
Forumowicz
Amstaf11

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2022, 10:32   

Witam
Zagazowałem mojego PHEV rok 2020, na razie wszystko ok, ale po zamianie stron tłumika oraz samego tłumika niestety głośno......
Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tym temacie?
Będę wdzięczny..
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10767
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-09-2022, 11:35   

Amstaf11 napisał/a:
Witam
Zagazowałem mojego PHEV rok 2020, na razie wszystko ok, ale po zamianie stron tłumika oraz samego tłumika niestety głośno......
Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tym temacie?
Będę wdzięczny..

Rozumiem ze nowa tylna puszka zamontowana ? Trzeba ja wypchać nierdzwna wełną stalową i będzie cicho.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 195
Skąd: przemysl
Wysłany: 09-09-2022, 17:20   

Czesc Amstaf11.. ja tez kilka tygodni wstecz zagazowalem mojego phev 2013..Instalacja KME Sky.. jezdzi fajnie..jadac spokojnie po zadupiach spalanie gazu czasami schodzi do 8l/100km.. grzejac 130-140 pali 12,5lpg....A jaki tylny tlumik wsadziles?..U mnie jest minimalnie glosniejszy..ale poniewaz najpierw byl robiony tlumik a pozniej instalacja,to teraz jest duzo miejsca jeszcze na potencjala zmiane puszki na troche wieksza..
 
 
Amstaf11 
Forumowicz
Amstaf11

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-09-2022, 13:55   

Niestety albo stety ja mam phev po zmianach czyli oprócz puszki akumulatora mam jeszcze pochłaniacz gazów z baterii to powoduje ograniczenie długości zbiornika. Co do tłumika to taki erzacowy czyli sama pucha z wylotami w denkach do których spawany jest wylot i wlot w dowolnym kształcie do którego dospawana jest ala strumienica. W porównaniu do tłumika oryginalnego max 1/2 pojemności. Zauważyłem będąc pod autem, że rura idąca pod autem jest 2 razy fabrycznie spłaszczona i może gdzieś po drodze wejdzie jeszcze jeden tłumik przelotowy ( nie ma nic po drodze jest kolektor z katalizatorem potem ruuura i duży tłumik i koniec ) Na razie słychać ale nie ma tragedii.
 
 
pepek1910 
Nowy Forumowicz

Auto: Motocykl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2023
Posty: 4
Skąd: Pol
Wysłany: 26-02-2023, 14:37   

Amstaf11,
Czy mógłbym prosić o opinie po kilku latach użytkowania OIII. Zastanawiam się nad benzyną i dodaniem LPG. Jak wygląda spalanie i czy ciągle polecacie?
Czy coś poza regulacją zaworów trzeba brać pod uwagę przy dłuższym użytkowaniu?
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 321
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-02-2023, 14:55   

Na tą chwilę to chyba najlepsza opcja pod LPG , może jeszcze Toyota RAV4 ,
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 195
Skąd: przemysl
Wysłany: 26-02-2023, 15:36   

outlander III jak najbardziej do gazu sie nadaje.Podobnie honda crv hybrid-prosty silnik i łatwa regulacja luzu zaworowego..w Toyocie ravce hybrydowej od 2018r jest 8 wtryskiwaczy-niekazdy gazownik to ogarnie dobrze..ale tacy co to zrobią jak trzeba,też są. A taka Zwykła ravka w benzynie też spoko. .ale z tych aut misiek jest najtańszy a wcale nie najgorszy.Jakby co..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-03-2023, 20:57   

Silnik benzynowy z benzynowym wtryskiem pośrednim i z instalacją LPG spala LPG w ilości około 20% większej niż benzyny w tych samych warunkach. Więc różnicę w spalaniu benzyny w stosunku do gazu bardzo łatwo policzyć. Jeśli np silnik spala średnio 8 l benzyny na 100 km to będzie spalał około 10 litrów LPG. Jeśli benzyna jest po około 6,8zł a gaz po około 3,1 to za 100 km na benzynie zapłacimy około 54,4zł a na LPG około 30zł więc na 100 km na LPG oszczędzamy około 24,4zł więc po 10 tys km mamy już około 2440zł oszczędności. Każdy musi sam to policzyć według swoich przebiegów i spalania i sam musi przekalkulować czy mu się to opłaca.
 
 
szary11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT, Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2021
Posty: 15
Skąd: Poland / Białystok
Wysłany: 25-03-2023, 10:05   

Na swoim przykładzie mogę przedstawić takie wyniki:
- średnie spalanie pb z 40kkm ok 10l/100km
- średnie spalanie lpg z 10kkm ok 11,5l/100km + ok. 0,5l pb/100km na dotrysk i rozruch
- serwis LPG (przegląd gwarancyjny, regulacja, wymiana filtrów) po 10kkm 130zł
W 10kkm po odjęciu Pb i kosztów zaoszczędziłem ok 1800zł.
 
 
Adapp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2021
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-03-2024, 00:05   

[ Dodano: 18-03-2024, 18:59 ]
Czy mógłbym prosić o opinie po kilku latach użytkowania OIII. Zastanawiam się nad dodaniem LPG. Czy ciągle polecacie? Jaka instalacja najmniej problematyczna: STAG, BRC, KME ?
Z dotryskiem czy bez ?

Proszę też o namiary na pewny warsztat LPG w okolicach: Rzeszów, Tarnów, Kraków ?
_________________
Adam
  
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 321
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-03-2024, 19:40   

Zenit Pro, i żadnych dotrysków , silnik powinien pracować na LPG w pełnym zakresie obrotów

[ Dodano: 18-03-2024, 19:41 ]
I nie jest ważne co będziesz miał założone , tylko kto to będzie robił i jak
 
 
tomo63 
Forumowicz

Auto: Outlander III '16 2.0 MT FWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2024, 20:56   

Adapp napisał/a:
[ Dodano: 18-03-2024, 18:59 ]
Czy mógłbym prosić o opinie po kilku latach użytkowania OIII. Zastanawiam się nad dodaniem LPG. Czy ciągle polecacie? Jaka instalacja najmniej problematyczna: STAG, BRC, KME ?
Z dotryskiem czy bez ?

Proszę też o namiary na pewny warsztat LPG w okolicach: Rzeszów, Tarnów, Kraków ?


Ja mam STAGA od 45tys km i jest OK, poza czujnikiem ciśnienia gazu PS-04, który padł mi już 2 razy. Wymiana na gwarancji ale i tak denerwujące.
Sama instalacja pracuje spoko, nie czuć różnicy w mocy pomiędzy benzyną a LPG.
Średnie zużycie LPG: 10.6, minimalne chyba 8, a max coś koło 14 (autostrada pod 300km cały czas 150km/h)
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 27-03-2024, 19:57   

Faktycznie te czujniki jakoś lichawe są, też już wymieniałem. Zażycie gazu mam identyczne. Muszę zerknąć na te zawory, już nalatałem ponad 100kkm. Zero problemów.
_________________
Pozdr Acent
 
 
lydi10 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2024
Posty: 4
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-03-2024, 11:27   

Adapp napisał/a:
Proszę też o namiary na pewny warsztat LPG w okolicach: Rzeszów, Tarnów, Kraków ?

Zapraszam okolice Wieliczki.
Przykładowy montaż
https://photos.app.goo.gl/uWQEFBMfsMArHgCG8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.