Wahacz wzdłużny/ wleczony |
Autor |
Wiadomość |
kazma
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 1 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2019 Posty: 23 Skąd: Giżycko
|
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2021, 14:28
|
|
|
Raczej to samo. Jak masz możliwość na spokojnie przymierzyć i w razie czego zwrócić to oczywiście możesz zaryzykować zamówienie, a nuż coś poprawili. Jeśli natomiast nic się nie zmieniło i ta część jako nowa ma luzy widoczne przy montażu tak jak było w moim przypadku, to prawdopodobnie pozostaje wciąż jedynie oryginał.. |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 18-04-2021, 20:45
|
|
|
Ale co się podziało że trzeba wymieniać cały wahacz, demontaż czujnika ABS jest prawie nie możliwy i ulegnie zniszczeniu więc jeżeli chodzi o tuleję w wahaczu można to wymienić na samochodzie bez demontażu w zasadzie niczego. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-04-2021, 10:16
|
|
|
luk2501 napisał/a: | Ale co się podziało że trzeba wymieniać cały wahacz, demontaż czujnika ABS jest prawie nie możliwy i ulegnie zniszczeniu więc jeżeli chodzi o tuleję w wahaczu można to wymienić na samochodzie bez demontażu w zasadzie niczego. |
nie wiem jak tam u kazma ale u mnie był temat wymiany tych wahaczy zjedzonych przez rudą. Czujniki ABS przy tej okazji zostały zamontowane nowe, na szczęście fortuny nie kosztują. |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 27-08-2022, 20:27
|
|
|
A ja mam takie pytanie.
Jak wygląda procedura wymiany tylnego łożyska koła W OI 4WD?
Wydaje mi się że z niego dochodzą takie wyjąco-zgrzytające odgłosy.
Z tego co widzę na zdjęciu to ten element wahacza do którego wchodzi łożysko nie jest odkręcany jak w niektórych konstrukcjach?
W tym wypadku trzeba te łożysko wprasować na aucie czy wyciągać wahacz?
Jaka kolejność prasowania? Łożysko na piastę i do wahacza czy odwrotnie?
Poprawcie mnie jeśli coś źle rozumiem.
Tak czy inaczej chyba łatwy temat to nie jest... |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 28-08-2022, 13:39
|
|
|
Jeśli chodzi o wprasowywanie łożyska to wpierw wprasowujemy łożysko do wahacza a potem idzie piasta do łożyska. Po wprasowaniu łożyska do wahacza musisz założyć zabezpieczenie, a ono znajduje się od strony piasty. Ja robiłem jedną jak i drugą metodą czyli na samochodzie i na zdemontowanym z samochodu. Wygodniejsza opcja jest ta druga, niemniej jednak jak masz komplet tulei wyciskowych i odpowiedni ściągacz to jesteś w stanie zrobić to na samochodzie. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 28-08-2022, 21:59
|
|
|
Czyli cos takiego:
https://www.autoczescionl...n-17792887.html
w tym aucie nie ma miejsca?
Niby po numerze OEM piasty wychodzi że to może być to chyba że zdjęcie poglądowe tylko dali z innego modelu. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 28-08-2022, 22:17
|
|
|
Czyli wygląda to tak jakby ten element przykręcany w tym modelu był zgrzany z wahaczem na stałe. Tak czy inaczej przerąbane to tam wsadzić.
Samo wymontowanie wahacza jest mocno kłopotliwe?
Przy montażu trzeba użyć samej prasy czy ewentualnie coś grzać/mrozić ? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 28-08-2022, 22:27
|
|
|
Sama prasa powinna wystarczyć. Żeby wyjąć wahacz trzeba zdemontować hamulec ręczny, linkę od ręcznego, czujnik ABS (tu mogą być kłopoty), oczywiście odkręcenie przegubu i odkręcenie śrub (lubią się zapiekać w tulejach, choć to nie reguła). Potem wyprasowanie piasty (zazwyczaj zostaje na piaście wewnętrzny pierścień łożyska który to należy usunąć), zdjęcie segera zabezpieczającego łożysko i wyprasowanie łożyska z wahacza. składanie w odwrotnej kolejności.
[ Dodano: 28-08-2022, 22:29 ]
A i nie kupujesz gotowej piasty tylko samo łożysko, polecam znaleźć łożysko firmy koyo. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2022, 07:31
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | polecam znaleźć łożysko firmy koyo | właśnie się chciałem odnieść do pokazanego JPN żartobliwie rozwijanego jako Jedziesz Przecież Niedaleko... szukaj lepszych części niż JPN |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 29-08-2022, 13:06
|
|
|
To był tylko przykład że dali zdjęcie elementu który rzekomo jest odkręcany a ma numer zgodny z tym z OI. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 15-10-2022, 15:26
|
|
|
Szybkie pytanie bo temat powiązany.
Czy do wymiany szczęk ręcznego w 4WD trzeba odkręcać piastę czy da się to jakoś ogarnąć bez tego?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Bart. |
|
|
|
 |
|