 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
kris2030
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021 Posty: 2 Skąd: KRAKOW
|
Wysłany: 20-10-2022, 17:41 Problem z silnikiem
|
|
|
Dzień dobry wszystkim.
Szanowni Państwo szukam pomocy, porady, może ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem.
Opis:
Mitsubishi Outlander III 2,0 benzyna 2014 rok, silnik 4j11. Kupiony przy przebiegu 136tk, (auto poleazingowe- czyli historia serwisowa do końca prowadzona, mam wydruki z serwisu). Przy 60 i 120 tk informacja o wymianie uszczelki pod głowicą czyli można domniemywać, że zawory były regulowane. przy 155 tyś na własny koszt umówiłem z mechanikiem regulację zaworów.
i teraz - do mechanika mam pełne zaufanie. Nie znam się fachowo na sprawach więc opis będzie trochę chaotyczny dla znawców tematu. mechanik stwierdził ,że zawory na jednym cylindrze były "wsparte" czyli chyba nie miały odpowiedniego luzu a pozostałe miały za duży luz. zawory zostały odpowiednio wyregulowane i ok. ale przy sprawdzeniu ciśnienia 1 cylinder miał 9 , a pozostałe 10 bar. W drodze powrotnej przy pr. obr. ok 4000 z silnika zaczął dobiegać ostry gwizd . Skąd , co to? Nie wiadomo bo jeździłem trochę emetycko i rzadko szybko powyżej 4000 obr. żeby stwierdzić czy to było czy po regulacji coś takiego. Pogadałem z mechanikiem, zrobiłem 3000 tyś km. i pojechałem na warsztat. auto zostawiłem na 2 dni. okazało się że po tych 3 tyś km znowu zawory były podparte. mechanik ustawił zawory w poprzedniej pozycji , silnik nie trzymał kompresji, ustawił tak jak mówi instrukcja to 1 cylinder już miał tylko 8 bar. 3 ustawienie zrobił tak że 1 cylinder miał 9,5 atm reszta 10.
I co teraz skąd ten gwizd? dlaczego zawory tak szybko ulegają rozregulowaniu? czy teraz te silniki MIVEC mają , jak piszą gdzieniegdzie na forach problemy z wypalaniem gniazd zaworowych? Co Państwo o tym myślą? Ja chciałem inny silnik kupić lecz mechanik mówi żeby jeździć aż straci silnik kompresję i remontować głowice?
Proszę o radę. Pomysły, skąd takie historie. olej zmieniam co 12 tyś teraz. auto zbytnio dużo nie pali 9,5 10 z pełnego zbiornika po mieście , na trasie zejdzie do ok 7/l
Dziękuję i Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2022, 17:13
|
|
|
Jeśli mechanik robi test kompresji - dostaje niskie wyniki lub dużą różnicę między cylindrami i jednocześnie z pomiarów luzu zaworowego wynika, że zawory są podparte, to powinien zregenerować głowicę - wiadomo, że zawory i\lub gniazda zaworowe są wypalone. |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
kris2030
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021 Posty: 2 Skąd: KRAKOW
|
Wysłany: 02-11-2022, 15:17
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
|
|