Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej - wymiana
Autor Wiadomość
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 12-07-2019, 06:34   

_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 25-08-2022, 13:28   

Odgrzeję kotleta.
Wymieniałem ostatnio Olej w naszym Outku i o ile w tylnym dyfrze faktycznie wlałem książkowe 0,55 L to w transferze wlazło mi tylko 0,4 L i już się wylewa otworem wlewowym. Pytanie co robię nie tak?
Korek wlewowy jest chyba jeden patrząc od strony prawego koła po lewej stronie półosi.
Wydaje mi się że zleciało tyle co trzeba ale wlac już tyle nie umiem.
Jak się wkłada rurkę z pompki to wchodzi bardzo płytko i trzeba powoli lać ale dochodzi do takiego momentu że się zaczyna przelewać. Zastanawiają mnie jeszcze te rurki ciśnieniowe podłączone do transferu. Może z tym jest problem?
Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc bo nie chcę zarżnąć transferu.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-08-2022, 17:27   

qlka2, po prostu nie spuściłeś starego oleju do końca i tyle weszło. Jeżeli wylewa się już korkiem to jest wewnątrz tyle ile powinno. Jeżeli Ci to nie daje spokoju to odkręć u góry odpowietrznik i dolej setkę. Nie zaszkodzi.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 25-08-2022, 20:13   

Pytanie czy dojdę do odpowietrznika. Po prostu wydaje mi się że zlałem więcej niż zalałem. A tak nawiasem mówiąc Olej typu LS chyba nie jest przeznaczony do naszych Outków tylko chyba raczej do aut z blokadą napędów?
 
 
DAMON 
Forumowicz

Auto: OT1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-09-2022, 02:30   

Oleje wymienione po ok. 45 tys. km.
Do skrzyni wlałem Valvoline Gear Oil 75w90 GL-4
Do reduktora i dyfra Ravenol EPX 75W90 GL-5

Czuć różnicę w zmianie biegów, pytanie na jak długo :)
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 23-10-2022, 23:02   

Witam ponownie>
Jakiś czas temu (koniec sierpnia) wymieniałem olej w tylnym dyfrze i skrzyni transferowej.
Ostatnimi czasy przy przyspieszaniu mam wrażenie że słychać jakby wycie od napędu z przodu samochodu.
Olej jaki zalałem to MOTUL GEARBOX 80W90 1L MOS2 API GL-4 GL-5.
Wcześniej zalany był bodajże jakiś Mobil i takich odgłosów nie było.
Pisałem że miałem wrażenie że weszło tego olej mniej niż zlałem ale wylewało mi się już otworem na korek napełniający i nie byłem w stanie więcej wlać.
Czy faktycznie mogło się zdarzyć że się zapowietrzył i nie wlazło tyle co trzeba?
Jest szansa odkręcić ten odpowietrznik? Niby instrukcja serwisowa dotycząca napełniania nic i nim nie wspomina.
A może ten olej nie taki jak trzeba? Kiedyś jeden mechanik od Mitsu tłumaczył że ten napęd jest wybredny i najlepiej lać Castrol'a bo inne oleje wydają w tym aucie dziwne dźwięki.
Ale biorę to z przymrużeniem oka bo inne bajki też mi wciskał.
Jutro włażę do kanału i próbuję dolać oleju bo niepokoi mnie ten dźwięk.
Mam nadzieję że nic nie poleciało.
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 26-10-2022, 21:41   

Ja śmigam już 2 lata na takim oleju i nic się nie dzieje niepokojącego.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-10-2022, 21:48   

A u mnie jakiś czas po wymianie zaczęło hałasować.
Kupilem już inny olej, wymienię i dam znać czy coś się zmieniło.
Wlewać będę chyba przez odpowietrznik bo jak ostatnio próbowałem dolac do tego co już wylatywało korkiem wlewowym to jeszcze trochę weszło. Tak jakby za pierwszym razem gdzieś się zrobiła poduszka powietrzna i nie pozwoliło wlac więcej.
Nawiasem mówiąc trochę nisko jest ten korek wlewowy moim zdaniem.
Mam jeszcze pytanie dotyczące tego odpowietrznika.
Czy po tym jak go wytargałem z transferu trzeba go na czymś wklejać czy po prostu wcisnąć x powrotem na miejsce?
Nie będzie po tej akcji coś ciekło od góry?
Gdymy moje dziwne dźwięki nie :-X ustały rozważam zastosowanie środka typu Militec-1 lub Motor life.
Ma ktoś jakieś pozytywne lub negatywne doświadczenia z tego typu środkami?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.