 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak części do 2.5 v6 |
Autor |
Wiadomość |
rafix95
Nowy Forumowicz Wąhacz spalin xd
Auto: '03 Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: UK
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 11 Skąd: Anglend
|
Wysłany: 15-11-2022, 01:56 Brak części do 2.5 v6
|
|
|
Witajcie mitsumaniaki.
Mieszkam na wyspach a tu galant to jeszcze większy rarytas niż u nas w ojczyźnie.
Kupiłem 2.5 v6 mk8 z nadzieją na uratowanie tego auta ponieważ poprzedni właściciel wpędził je do grobu. (auto mi sie podoba jak nic innego, dlatego chcialem ratować) pomijajac wszystkie oczywiste czesci eksploatacyjne typu swiece, filtry i hamulce...
W moim egzemplarzu na wykończeniu jest skrzynia (prawdopodobnie łożyska) i półośki, gdzie nie ma szans ich tu nabyć a w polsce też to przychodzi z trudem.
Czy zna kogoś kto jest w stanie zaopatrzyc te cześci?
i czy ktoś, kto jest mi to w stanie zdiagnozować, bo ja mówię że łożyska na skrzyni a to może być płyn.
niewieloma słowami chciałem się dowiedzieć czy jest szansa na reanimacje tego auta, bo mimo ze są pieniądze to nie ma części.
Dziękuje z góry za czytanie tego zbętnego posta. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2022, 07:27
|
|
|
Jeśli skrzynia manualna to łożyska tam się zużywają i jest to powszechna wada, szczególnie to na wałku sprzęgłowym. Plus do oceny podkowa, która to trzyma na miejscu, czy jest wytarta. Takie łożyska bez problemu kupisz a za chwilę na pewno ktoś opisze jakie są potrzebne. Olej oczywiście do wymiany, tak samo polecam zmienić komplet sprzęgła.
W PL jest też sporo osób, które takie naprawy robią - wysyłasz skrzynię na palecie i dostajesz naprawioną. Kiedyś koszt ok. 1000zł. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11137 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-11-2022, 15:32
|
|
|
Malik ostatnio jakoś 1500 za regenerację kasował. Kilka miesięcy temu dziewczyna z forum u niego robiła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-11-2022, 16:48
|
|
|
Teraz w marcu brałem u Malika skrzynie,1300 wziął ale pojechałem do niego osobiście ze stara |
|
|
|
 |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 16-11-2022, 07:20
|
|
|
Jak koledzy wyżej - Marek Malik z pod Pabianic naprawi. Naprawiaj Gala, bo coraz mniej ich |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-11-2022, 10:08
|
|
|
Panowie ale jaki koszt bedzie wysłać skrzynie do PL.... nie lepiej zamówić łozyska i ogaranąć na miejscu ? Albo w UK jakaś uzywka w cenie złomu...
[ Dodano: 16-11-2022, 10:08 ]
Mietek napisał/a: | Naprawiaj Gala, bo coraz mniej ich |
I dobrze zostana te najbardziej zadbane. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
rafix95
Nowy Forumowicz Wąhacz spalin xd
Auto: '03 Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: UK
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 11 Skąd: Anglend
|
Wysłany: 17-11-2022, 02:44
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Jeśli skrzynia manualna to łożyska tam się zużywają i jest to powszechna wada, szczególnie to na wałku sprzęgłowym. Plus do oceny podkowa, która to trzyma na miejscu, czy jest wytarta. Takie łożyska bez problemu kupisz a za chwilę na pewno ktoś opisze jakie są potrzebne. Olej oczywiście do wymiany, tak samo polecam zmienić komplet sprzęgła.
W PL jest też sporo osób, które takie naprawy robią - wysyłasz skrzynię na palecie i dostajesz naprawioną. Kiedyś koszt ok. 1000zł. |
Właśnie w tym problem, że w PL ludzie naprawiają Koszta też niezłe wysłać sobie taką wcale nielekką skrzynie do Polszy tymbardziej że teraz Anglia to nie EU.
Już lepiej by było wysłać te łożyska tu, i jeśli znajdzie się jakiś w końcu ogarnięty serwis co sie podejmie wymiany tego to zrobić to na miejscu.
Jak dotychczas wszystkie próby zlecenia komuś tego kończyły się na tym, że łapali się za głowę bo musieli sprowadzać części z Japonii co mogło potrwać do 6 miesięcy nawet. Nie wiem jak ale żeby coś 6 miesięcy szło z Japonii to tylko pod warunkiem że wiezie to uber eats na rowerze... 😂
Ten sam problem z półośkami, nima.
Wielkie dzięki w każdym razie!
Ps* komplet sprzęgła już wymieniony i tak!
[ Dodano: 17-11-2022, 02:53 ]
Mietek napisał/a: | Jak koledzy wyżej - Marek Malik z pod Pabianic naprawi. Naprawiaj Gala, bo coraz mniej ich |
Jak się okazuje ten model co ja mam to 1 z 12 więc jak najbardziej się zgodzę że mało 😥
Niestety... żadnej z napraw nie mogę zrobić w Polsce ze względu na moją lokalizacje. Więc mogę jedynie polegać na zaopatrzeniu, w ostateczności regeneracja jednak że skrzynia to cięzki temat. Bo tu zaś koszty mogą mnie nieco przewyższyć, nie wspominająć o czasie jaki to zajmie.
Jeżdzę nim tylko do pracy więc zanim uda mi się wszystko naprawić nie powinien się posypać do końca.
Miejmy nadzieje, bo fajne auto.
Wielkie dzięki! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2022, 08:54
|
|
|
Przecież takie łożyska bez problemu ogarniesz na jakimś ebay - prawda? Praca też nie jest jakoś skomplikowana - mi rozebranie pierwszej skrzyni manualnej, naprawa polegająca na wymianie łożyska i złożenie zajęło za pierwszym razem kilkanaście godzin. I to dlatego, że to było jedno łożysko wybijane młotkiem. Praca w 2 osoby, czas z wyciągnięciem i założeniem skrzyni.
Mając praskę, nawet najprostszą za 500zł (też pewnie do ogarnięcia na ebay) to można ten czas skrócić.
Najdłużej i tak zajęło szlifowanie oryginalnej podkładki dystansowej, żeby uzyskać odpowiedni luz wałka - szlifowanie ręcznie na papierze ściernym, na stole.
Ta skrzynia jest prostsza od tej mojej pierwszej, bo ma mniej o 1 wałek. Większą trudność stanowi, że kiedyś skrzynia miała 1 poduszkę a silnik 3 i nie trzeba było silnika podpierać a tu jest dokładnie odwrotnie.
Poszukaj na FB "Marek Malik" i zapytaj czy i za ile wyśle na palecie taką skrzynię do UK - można mu śmiało zaufać jeśli będzie chciał całą kasę na konto - znam człowieka ponad 20 lat. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-11-2022, 09:59
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Praca też nie jest jakoś skomplikowana - mi rozebranie pierwszej skrzyni manualnej, naprawa polegająca na wymianie łożyska i złożenie zajęło za pierwszym razem kilkanaście godzin. I to dlatego, że to było jedno łożysko wybijane młotkiem. Praca w 2 osoby, czas z wyciągnięciem i założeniem skrzyni. |
Pod domem tego nie zrobi.
[ Dodano: 17-11-2022, 10:15 ]
Zestaw łożysk do skrzyni
6306 NRC3 (NTN) powinno być oryginalnie podwójnie zamkniete.. u mnie za złozyłem otwarte
B25-139 C3 ( NSK)
6206.T2X (NTN)
70591-1 (KOYO)
Łożyska mech różnicowego
LM501349/57428 (Koyo)
Uszczelniacz półosi - HTC9Y 41x61x9/13.5 (corteco)
Uszczelniacz wałka napedoego
RHTC 25x35x6 (corteco) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
rafix95
Nowy Forumowicz Wąhacz spalin xd
Auto: '03 Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: UK
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 11 Skąd: Anglend
|
Wysłany: 19-11-2022, 06:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Przecież takie łożyska bez problemu ogarniesz na jakimś ebay - prawda? Praca też nie jest jakoś skomplikowana - mi rozebranie pierwszej skrzyni manualnej, naprawa polegająca na wymianie łożyska i złożenie zajęło za pierwszym razem kilkanaście godzin. I to dlatego, że to było jedno łożysko wybijane młotkiem. Praca w 2 osoby, czas z wyciągnięciem i założeniem skrzyni.
Mając praskę, nawet najprostszą za 500zł (też pewnie do ogarnięcia na ebay) to można ten czas skrócić.
Najdłużej i tak zajęło szlifowanie oryginalnej podkładki dystansowej, żeby uzyskać odpowiedni luz wałka - szlifowanie ręcznie na papierze ściernym, na stole.
Ta skrzynia jest prostsza od tej mojej pierwszej, bo ma mniej o 1 wałek. Większą trudność stanowi, że kiedyś skrzynia miała 1 poduszkę a silnik 3 i nie trzeba było silnika podpierać a tu jest dokładnie odwrotnie.
Poszukaj na FB "Marek Malik" i zapytaj czy i za ile wyśle na palecie taką skrzynię do UK - można mu śmiało zaufać jeśli będzie chciał całą kasę na konto - znam człowieka ponad 20 lat. |
U mnie pod blokiem to nawet filtr powietrza ktory sie wymienia jak baterie w pilocie to poniekąd wyzwanie, Jeśli podasz mi link do owego zbawiciela to chętnie się z nim skontaktuje bo nie udało mi się go znalezć.
Dzieki!
[ Dodano: 19-11-2022, 06:31 ]
Marcino napisał/a: |
Wysłany: 17-11-2022, 09:59
Krzyzak napisał/a:
Praca też nie jest jakoś skomplikowana - mi rozebranie pierwszej skrzyni manualnej, naprawa polegająca na wymianie łożyska i złożenie zajęło za pierwszym razem kilkanaście godzin. I to dlatego, że to było jedno łożysko wybijane młotkiem. Praca w 2 osoby, czas z wyciągnięciem i założeniem skrzyni.
Pod domem tego nie zrobi.
[ Dodano: 17-11-2022, 10:15 ]
Zestaw łożysk do skrzyni
6306 NRC3 (NTN) powinno być oryginalnie podwójnie zamkniete.. u mnie za złozyłem otwarte
B25-139 C3 ( NSK)
6206.T2X (NTN)
70591-1 (KOYO)
Łożyska mech różnicowego
LM501349/57428 (Koyo)
Uszczelniacz półosi - HTC9Y 41x61x9/13.5 (corteco)
Uszczelniacz wałka napedoego
RHTC 25x35x6 (corteco) |
Dzięki za numery natychmiastowo polukam gdzie mogę nabyć.
Brzmi jak wymiania wszystkich bebechów w skrzyni, prawda?
Dzięki wielkie! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-11-2022, 12:42
|
|
|
rafix95 napisał/a: | Brzmi jak wymiania wszystkich bebechów w skrzyni, prawda? |
Nie bo wałków skrzyni nie rozbierasz... jedynie łozyska |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2022, 13:17
|
|
|
rafix95, sprawa nr 1 to z działu Download ściągnij manual naprawczy do tego auta - będziesz wiedział co i jak - pokazane jest jak rozebrać skrzynię, podane są wymiary elementów i luzy podczas skręcania itp.
Wymieniasz same łożyska, to nie jest trudne, czasem jeszcze podkowę, która trzyma wałek sprzęgłowy w ryzach. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2022, 21:34
|
|
|
marecki napisał/a: | Teraz w marcu brałem u Malika skrzynie,1300 wziął ale pojechałem do niego osobiście ze stara |
Ciekawe co w tej cenie jest zmienione w skrzyi, 4 lata temu kupowłem komplet oryginalnych łozysk (6szt), podkowe, komplet simmeringów, olej do skrzyni, podkładki regulacyjne, oraz wiele innych pierdól typu brok/zaslepka, uszczelki, klej, etc i za te fanty zapłaciłem blisko 1700zł, |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2022, 07:20
|
|
|
Sporo - właśnie na szybko sprawdziłem i łożyska opisane przez Marcina można ogarnąć w kwotach 30-80zł a najdroższe jest to ostatnie, 180zł. Uszczelniacze ok. 30zł/szt, nie wiem ile podkowa. |
|
|
|
 |
|
|