 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Carisma |
Autor |
Wiadomość |
bastek1713
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: sucha beskidzka
|
Wysłany: 04-09-2022, 11:50 [Cari 1.8 GDI] Carisma
|
|
|
Witam.Mam taki problem że na zimnym silniku falują obroty i czasem zgaśnie.
Po rozgrzaniu wszystko jest ok.
A druga sprawa to taka czy ktoś zna mechanika co ogarnie uszczelka pod pokrywa zaworow w okolicy SUCHEJ BESKIDZKIEJ Małopolska? |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 28-09-2022, 07:25
|
|
|
Cześć,
Może warto rozważyć samodzielną wymianę uszczelki - pół godzinki i gotowe, a na mechanika stracisz dużo więcej swojego cennego czasu.
Na falowanie może mieć wpływ wiele czynników :
- luzy zaworowe,
- cewki i świece,
- czujniki położenia wału korbowego i rozrządu,
- alternator i akumulator,
- nieszczelności...
Możesz odłączyć czujnik położenia np wału korbowego by zobaczyć czy coś się zmieniło i drogą eliminacji dojdziesz co padło.
Czy sprawdzałeś luzy zaworowe po 100 000 km lub 4 latach ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bastek1713
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: sucha beskidzka
|
Wysłany: 28-09-2022, 09:58
|
|
|
A gdzie sie znajduje czujnik polozenia wału
Nie było regulacji zaworow ale jak sie nagrzeje to ładnie cyka
[ Dodano: 28-09-2022, 10:17 ]
No i z tym pół godziny to chyba nie w tym aucie bo trzeba zdjąć cewki i kolektor. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-09-2022, 11:39
|
|
|
LukasiusPomorze, w silniku GDI wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to co najmniej pół dnia roboty, bo nie dość, że pokrywą zaworów składa się z 2 części, to do wymiany tej uszczelki trzeba zdjąć pasek rozrządu, więc kupa roboty dodatkowej. Co do luzów zawodowych to w silnikach GDI się ich nie reguluje, ponieważ są w nich popychacze hydrauliczne.
[ Dodano: 28-09-2022, 11:47 ]
bastek1713, czujnik położenia wału znajduje się przy kole rozrządu ma wale korbowym, żeby się do niego dostać trzeba zdemontować główną osłonę rozrządu. Wtyczka od niego jest dostępna na zewnątrz, z tego co pamiętam w okolicach pompy wspomagania, wtyczka 3 pinowa. |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 23-11-2022, 11:19
|
|
|
Co w pół godziny nie da rady ? Przytrzymaj piwo
Zdrowy rozsądek podpowiada by nie wykonywać tej pracy jeśli za pół godziny masz odebrać dziecko z przedszkola.
Nie ma nic gorszego niż zdenerwowana pani z przedszkola, której wywody na temat niekompetencji wywrócą tobie kiszki na lewą stronę.
Jak się tobie nie uda rozwiązać problemu to wpadnij w lecie do trójmiasta to coś zaradzimy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|