[Cari 1.8 GDI] Problem z silnikiem GDI rozwiazany!!!!!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
kokot [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 17:47 [Cari 1.8 GDI] Problem z silnikiem GDI rozwiazany!!!!!!!!!
|
|
|
Witam Rodacy!!!
Chcialbym podzielic Sie z Wami tym co wiem na temat GDi.Otoz od 20 lat mieszkam W Niemczech i sam jezdze(7 lat)Carisma GDI.Oczywiscie problem z przepustnica istnieje i tu.Silniki Gdi nie sa przystosowane do benzyny,jaka jest w Europie.Chodzi o calkowicie
wolna od olowiu taka jak jest w Japoni.I nie tylko,drugi problem to inne Katalizatory stosowane
w Europie,ktore nie radza sobie z neutralizacja pewnych skladnikow chemicznych (weglowyh)pozostajacych po spaleniu benzyny.Z tego wzgledu dla modeli Europejskich zastosowano dosc nieszczesliwe rozwiazanie redukujac wylot calkowity spalin przez Katalizator,zawracajac czesc spalin!!!zpowrotem do komory spalania.Dlatego te okopcenia przepustnicy i poza nia.Ta czynnosc wykonuje zawor zwrotny i wlasnie ten zawor nalezy wymontowac i to miejsce poprostu zaslepic.Metoda ta prawie nic nie kosztuje potrzebna jest tylko kawalek odpowiednio wyprofilowanej blachy,na wzor uszczelki,po demontazu zaworu zwrotnego.Na dole zalaczam adres gdzie to jest pokazane dokladnie co pokolei nalezy robic.Jest to Galant gdi,ale przerobka jest taka sama przy Carismie gdi.Co ciekawe,ta przerobka w niczym nie szkodzi silnikowi ,najlepszym dowodem jest to ,ze dokonuja jej tez autoryzowane serwisy Mitsubishi.Podobno silnik po przerobce jest nie do poznania,poprostu super.Szkoda ze dowiedzialem sie i tym dopiero nie dawno,kiedy wlasnie,chce zmienic auto.Ach jeszcze cos ,oprocz przerobki nalezy oczywiscie,ostatni raz
wyczyscic przepustnicei,co niestety jest trudniejsze kanaly za przepustnica az do silnika,tu robia to przez wtrysk pod cisnieniem jakis molekulow.Ito niezle kosztuje,200-400euro.
Mam jeszcze jedna rade co do oleju,5W40,100%syntetyk,i poziom zawsze max.,motor jest cichszy.
ToTyle,pozdrwiena dla wszystkich Mitsumaniakow i jeszcze ta strona internetowa:
http://www.galantgdi.de/umbauen.htm |
Ostatnio zmieniony przez 07-06-2007, 22:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-06-2007, 17:56
|
|
|
To samo dla silnika 4G93 jest obfotografowane tutaj: http://indy.pp.ru/GDI/Cle...Intake/800x600/
BTW. poproszę jakiegoś moda o zcalenie albo wydzielenie wątków bo ten sam post już był w innym wątku i nie wiadomo gdzie teraz pisać - czy tu czy tam. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 22:31
|
|
|
a nie jest to cos na wzor zaslepiania zaworu egr w dieslu?
a co za tym idzie wzrost spalania benzyny, czyli mijanie sie z celem silnika gdi? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-06-2007, 08:34
|
|
|
Pewnie też wzrost spalania będzie w GDI bo skoro nie może uzupełnić ładunku spalinami to zaciągnie powietrze z paliwem. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-06-2007, 09:33
|
|
|
Wzdrostem spalania tak bym się nie przejmował, jak wzrostem TEMPERATURY spalania....... denka tłoków mają określoną wytrzymałość a jej przekrocznie = zbieranie ich z miski olejowej
[ Dodano: 08-06-2007, 09:35 ]
PS. a zaślepić zawór można 100000000000000 razy łatwiej......odpinając wtyczkę od silniczka krokowego nim sterującego
[ Dodano: 08-06-2007, 09:37 ]
PS2. nie uwierzę, że ASO robi taką manianę..... a silnik z tłokami w misce naprawdę jest nie do poznania...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 08-06-2007, 10:55
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wzdrostem spalania tak bym się nie przejmował, jak wzrostem TEMPERATURY spalania |
W 100% się zgadzam. Węglowodory zawarte w spalinach obniżają temperaturę spalania. Przy okazji pogarszają też osiągi silnika, bo przecież lepiej byłoby napełnić komorę spalania świerzą mieszanką. Dłubane silniki jeżdżą oczywiście bez EGRu, ale to nie jest argument, bo z zasady pracują one z bogatą miezanką, po to właśnie, żeby nie podnieść temp spalania.
Dlatego właśnie w silnikach, gdzie zastosowano 'tjunink' typu wywalenie EGRu, stożek w dolocie i przelotowy wydech,albo co gorsza jeszcze strumienicę silnik na ogół zdejmuje czapkę z głowy na widok "konstruktora".
Bartek napisał/a: | a silnik z tłokami w misce naprawdę jest nie do poznania...... |
Ładniej to wygląda chyba tylko korbowód zerkający przez dziurę w bloku |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
kokot [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 18:32
|
|
|
Witam
Rozmawialem na ten temat z kims kompetentnym z Mitsubishi .Powiedzial,ze GDI bez AGR jezdza wlasnie w Japonii.Stosowanie AGR jest tylko ze wzgledu,na w owych czasach zabrudzona siarka benzyne w Niemczech (od 01.05.2005 jest juz bez siarki).Co ciekawe u tych aut bez AGR nie stwierdza sie przy badaniu spalin zadnych nieprawidlowosci(AU)
Mozna o tym czytac ,jesli ktos zna Niemiecki na ich Forum
http://www.motor-talk.de/...40&pagenumber=9
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
Martyna [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 19:56
|
|
|
kokot na prezydenta!
a wy zawsze musicie byc madrzejsi od panow mechanikow z aso? |
|
|
|
 |
kokot [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 21:28
|
|
|
Martyna
No nie to troche przesadzilas,ale niewazne .Co mnie jednak zastanawia ,dlaczego Mitsubishi
nie ma wiecej w programie aut ztym silnikiem... skoro taki udany??????????? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 21:46
|
|
|
Martyna napisał/a: | a wy zawsze musicie byc madrzejsi od panow mechanikow z aso? |
bo niektorzy sa tu duuuuzo madrzejsi od panow z aso
Cytat: | Co mnie jednak zastanawia ,dlaczego Mitsubishi
nie ma wiecej w programie aut ztym silnikiem... skoro taki udany??????????? |
bo wcale nie taki udany |
|
|
|
 |
Martyna [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:04
|
|
|
arrturo-jak tak to gratuluje
i widze ze wtrafilam we wlasciwe miejsce.lubie madrych ludzi,ale wracajac do gdi:
a ja nie mam z nim zadnych problemow! |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-06-2007, 23:00
|
|
|
Oj jakieś tam bolączki wieku dziecinnego ma,wkońcu to pierwszy silnik benzynowy z bezpośrednim wtyrskiem. Widocznie w owych czasach się nie przyjął,dopiero jak VW wprowadziło podobny to się podoba... |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-06-2007, 16:02
|
|
|
Niemniej milion z okładem tych GDI zdążyli naprodukować. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-06-2007, 16:38
|
|
|
Reno w lagunie tez mialo przez baardzo krotki czas silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny...to to dopiero byla usterkowa pomylka-pare miesiecy i juz nie bylo go w ofercie ...ale na reno nikt nie wiesza psow
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 17:07
|
|
|
Robson86 napisał/a: | ...ale na reno nikt nie wiesza psow
|
kazdy silnik reno to na ogol porazka... |
|
|
|
 |
|