Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedzakupowe rozterki - Pinin
Autor Wiadomość
Mosparko 
Nowy Forumowicz

Auto: rozważam zakup
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2022, 17:19   Przedzakupowe rozterki - Pinin

Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na forum.

Nie posiadam na razie samochodu Mitsubishi, rozważam jednak zakup i tu będę miał pytania, ale po kolei.

Kilka lat temu sprzedałem Suzuki Jimny, po tym jak dostałem samochód służbowy. Z biegiem lat odczuwam jednak coraz bardziej brak swobody jaką dawał. Nie chodzi o jakieś topienie w błocie dla fanu, ale o ogólną mobilność pozwalającą wjeżdżać w trudniej dostępne miejsca, wybierać alternatywne trasy przez nieutwardzone drogi bez częstej konieczności zawracania itp. Dodatkowo zwinność i małe rozmiary dawały duża swobodę różnego rodzaju manewrów.

Teoretycznie sprawa jest prosta, bo mogę kupić go ponownie, jednak lepsze jest wrogiem dobrego, więc zacząłem szukać alternatywy.

Niestety mam jeden dość ograniczający wymóg - automatyczna skrzynie biegów, co czyni pole manewru dość znikomym.

Nowy, poprawiony Jimny jest poza moim budżetem, Vitary zostały zutylizowane przez fanów off road, Grand Vitara I 3D jest tak brzydka, że nie da się tego zignorować, Wrangler za dużo pali itd…

W zasadzie jako alternatywa pozostaje tylko Pajero Pinin, lecz nie znam tego samochodu i w związku z tym mam wspomniane kilka pytań:

Po pierwsze chciałem się dowiedzieć co sądzicie o wchodzenie w Mitsubishi teraz, kiedy wycofuje się ono z rynków zachodnich? Wiem, że mam tu do czynienia w dużej mierze z fanami marki, ale proszę żebyście przyjrzeli się sprawie z punktu widzenia walorów użytkowych, w tym serwisowych.

Po drugie, to chciałbym żeby mi ktoś rzeczowo i ostatecznie wyjaśnił jak to jest z terenowością Pinina. Czytałem, że wersja 2.0 GDI ma 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym wyposażonym w blokadę, a także reduktor. Tu jednak zaczyna się bardzo duży rozrzut opinii, bo jedni twierdzą że wprawdzie technologicznie jest to dużo prostsze i prymitywniejsze niż w Pajero, ale generalnie robi robotę, inni zaś, że to „pic na wodę fotomontaż” i marketingowa ściema dla naiwnych, a samochodem lepiej nie zjeżdżać z utwardzonej drogi…
Jak więc jest z tym Pininem? Bo ja wyobrażam sobie, że wersja z reduktorem pozwala wjechać i wyjechać mniej więcej w te same miejsca co Jimny (mówimy o niemotanych), a przy okazji będzie znacznie sprawniejszy i stabilniejszy na drogach utwardzonych, no i pozostaje pytanie jak się te moje wyobrażenia mają do rzeczywistości?

[ Dodano: 07-07-2022, 19:58 ]
Naprawdę nikt nie jest w stanie wyjaśnić mi jak wygląda sprawa z "terenowością" Pinina i którą wersję silnikową powinienem kupować jeśli jest to dla mnie istotna kwestia?
 
 
Kuba0 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 08-07-2022, 05:46   

Wchodzenie w Pinina jest już mocno ryzykowne. Korozja mocno przerzedziła wybór sensownych egzemplarzy do kupna. Najlepiej to widać na forum które powoli umiera. Co do silnika to właściwie jedyny sensowny wybór to MPI (bezawaryjny i nadaje się do gazu) ale wówczas mamy tylko centralny mechanizm różnicowy bez blokad i reduktora. Na piachu daje radę ale do błota średnio się nadaje. Były co prawda wersje MPI z takim napędem ale nie na rynku europejskim - trzeba by szukać w Ameryce Południowej (produkcja w Brazylii).

 
 
empi 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 08-07-2022, 10:44   

Co do rdzy, pełna zgoda. Co do silnika MPI jako jedynego słusznego już nie. Posiadam 2,0 GDI które na tle opisywanych i znanych bolączek tego silnika jest wyjątkowe tzn. bezawaryjne. Złego słowa nie powiem. Konfiguracja fabryczna silnik -przeniesienie napędu powoduje że do jazd "w teren" bardziej nadaje się wg. mnie właśnie wersja z silnikiem z blokadą centralną i reduktorem. Bez obaw wjeżdżałem w piach i błoto. Trzeba jednak pamiętać, że sprawność terenowa to nie tylko napęd ale również prześwit. I tu myślę że Pinin w porównaniu do Jimny zostaje w tyle. Mówimy o fabryce. Możliwości zmotania Pinina są również bardziej ograniczone. Dla mnie właśnie Pinin 2,0 GDI z napędem SS4 (reduktorem , blokadą) jest fajnym autkiem do jazdy zarówno drogowej jak i zjazdu w lekki teren. Brak możliwości założenia LPG w GDI nie jest dla mnie wadą. Problemem jest rdza . Mój stoi już 4-ty rok z braku przeglądu technicznego właśnie ze względu na korozję. Co jakiś czas pojawia się chęć zezłomowania, ale wtedy wsiadam do niego , przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik nie zdąży obrócić wałem 2X jak silnik już pracuje. Robię przejażdżkę po okolicznych drogach gruntowych i przechodzi mi chęć złomowania. Może wreszcie znajdę jakiegoś blacharza który podejmie się renowacji!
 
 
Mosparko 
Nowy Forumowicz

Auto: rozważam zakup
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2022
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2022, 22:07   

Dzięki Wam za odpowiedzi!
Trochę już zdążyłem niestety zauważyć problemy z dostępnością. Niestety w największej kopalni używanych samochodów, czyli w Niemczech Mitsubishi jest mało popularne i to pogłębia niedobór.
Do tego automatów jest jak na lekarstwo, krótkie automaty (taki chciałbym najbardziej) to już jednorożce, a krótki automat z reduktorem to już w zasadzie nie do dostania...
Nie jestem też niestety takim ogarem, żeby gdzieś z daleka ściągać do Polski, więc widzę to raczej w czarnych kolorach.
Gazu nawet nie brałem pod uwagę, bo w kategorii terenowej Pinin i tak pali tyle co nic, w każdym razie szkoda by mi było zagracać go butlą.
To że Jimny jest bardziej podatny na motanie i ma większy potencjał, to oczywiście wiem, ale na drogach utwardzonych jest ślamazarny i bardzo kapryśny, stąd poszukiwania alternatywy, a samochód ma być do podróżowania przede wszystkim. Znaczy Jimnym robiłem tripy nawet po 10 tys kilometrów i źle tego nie wspominam, ale zawsze chciałoby się lepiej.
Pod względem korozji Jimny to też inna bajka, natomiast zamierzam doinwestować samochód, więc biorę pod uwagę generalny remont blacharski i wiem ile to kosztuje.
Reduktor i blokada są dla mnie obowiązkowe, bo nieraz w podróży tylko reduktor + brak centralnego w Jimnym wyciągały mnie z opresji.
Na razie jeszcze nie wymiękam, ale pewnie skończy się na Suzuki, tyle że tam się cyrk zrobił z cenami po tym jak kilka razy podnosili cenę nowej wersji...
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 22-08-2022, 18:22   

robiłem remont blacharski pełny w zakładzie, który zajmuje się również rekonstrukcją zabytków. Nie było tanio - no i dobrze, następnie poszedł lakier na całość. po 6 latach wyszły parchle. a po kolejnych, kopnąłem w próg to mi but do środka wleciał. Obecnie Pinin walczy dzielnie gdzeiś na Ukrainie - oddany w cenie złomu ( brali wszytko co ma terenowe opony i sprawne napędy ).

odradzam Ci kolego. Właśnie przez rudą, która jest nie do opanowania. Po prostu stal chce wrócić do stanu pierwotnego bardzo szybko - szybciej niż u znanej mi konkurencji.

reszta jest na plus, mało części do motania - ale znów co chcesz tu motać - lift 2" zrobisz bez problemu a motor GDI jest genialny. Ciągnie jak Diesel od samego dołu tylko góry jak Diesel NIE obcina - dziś to nazwali TFSI.

z nami był w sumie może 8 lat ? 1,8 GDI - poszedł "za korozję". Już ostatnie 2 lata to mi się na niego patrzeć nie chciało. ( yo jak w związku, gdzie inwestujesz w miłość a po 6 latach wychodzi ze to kurwa była ) .. Ale za dzielność w terenie i napędy - to na prawdę szacun dla projektujących. Jak stawałem przy Jimnym to jakbym się przy fiacie 126P zatrzymał golfem.

odradzam. i tyle.
 
 
martix 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: lublin
Wysłany: 26-08-2022, 21:38   

A ja z kolei powiem z innej strony. Mamy do czynienia z 20 letnim już ponad egzemplarzem. Gdzie wychodzą już wszelkie druciarstwa ,patenty i co tu ukrywać bolączki auta jakie każdy egzemplarz doświadczy. I to przez te druciarstwa i patenty głownie jest jak jest. Na każdym pininie jest gdzieś rdza tylko właściciel o tym nie wie jeszcze. Przed zakupem sprawdzić młotkiem jak najdokładniej co sie da szczególnie ramę pomocniczą, sam tył i kolumny Mc persona z przodu i w ich okolicach. Jesli chodzi o korozje i problemy z nią związane to naprawianie go u kogoś odpada bo koszty Cie przerosną , tylko jeśli jest opcja walczyć samemu i można kupić spawarkę robić jeśli nie ruszona konstrukcja nośna. 1.8 gdi jest super bez problemowy .... ale warunkiem jest czysty bak , rura wlewu paliwa szczelna regularnie czyszczona przepustnica i dostępny pod ręką elektromechanik który go ogarnie w razie czego, kto inny niestety nie da rady tu. to auto jest świetne jako 2 lub 3 w domu .
Żałuje że nie mam kanału bo było by o niebo lepiej i bez rdzy niż teraz .
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 01-12-2022, 20:32   

mi po paru latach brakowało terenowości
i też mam stare auto teraz - lexusa gx470 v8 i po temacie. 2005 rok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.