luz na tłokach |
Autor |
Wiadomość |
DATSUN
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-11-2022, 16:06 luz na tłokach
|
|
|
Witajcie Panowie i Panie.
Mam problem i chciałbym sie dowoedzieć czy ktoś miał podobny.
Silnik benzyna 2,0 150km/ gaz (2014 rok). Na gazie zrobione ponad 100 tyś.
Silnik dość głośno stuka na zimnym ( po odpaleniu). Wycisza się po rozgrzaniu.
Sprawdzane były zawory ( krzywki) i jest o.k.. Zdejmowana była miska i sprawdzane luzy na korbowodzie. Mechanik stwierdził że silnik ma krótkie tłoki i to one stukają.
Zastanawiam się czy wystarczy wymiana tłoków czy trzeba regenerować blok i głowicę.
Może ktoś to przerabiał i dałby namiar na magika który to ogarnie?
Z góry dzięki za zainteeresowanie. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2022, 08:38 Re: luz na tłokach
|
|
|
DATSUN napisał/a: | Silnik dość głośno stuka na zimnym ( po odpaleniu). Wycisza się po rozgrzaniu. |
Po tej wypowiedzi podejrzewałbym zawory do regulacji. Jeśli luzy są w normie to może zostały nadpalone gniazda zaworowe.
Mechanicy posiadają kamery endoskopowe, dzięki którym przez otwór po świecach zapłonowych można obejrzeć stan zaworów i przylgni.
Reszta opisu, przynajmniej mi się nie klei. Za krótkie tłoki?
[ Dodano: 22-11-2022, 08:40 ]
Sprawdź kompresje na wszystkich cylindrach. |
|
|
|
 |
DATSUN
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-11-2022, 09:28
|
|
|
To masz,
Silnik chodzi równo, nie dymi, nie przerywa. Gdyby to były gniazda to by tego nie było. Jestem pewny że są stukające tłoki. Ramię pomiędzy tłokiem a korbowodem jest krótkie i pracuje pod dużym kątem. Stad przy największym kącie tłok się zgina i powoduje stukanie o cylinder. Nie potrafię dokładnie tego opisać, ale jakoś tak to działa. Kamerkę wpuszczali w serwisie Mitsu w Gdyni, znaleźli jakąś ryskę na drugim cylindrze i nie potrafili zdiagnozować skąd sa stuki. Stwierdzili że trzeba rozebrać silnik aby do tego dojść. Pojechałem do kolegi mechanika i po zdjęciu miski olejowej doszliśmy do tego że winne są luzy na tłokach. Olej i filtr był czysty bez żadnych opiłków.
[ Dodano: 22-11-2022, 09:31 ]
Dodam tylko że silnik prawdopodobnie to 4B12 ( nie wiem gdzie to sprawdzić) , regulacja zaworów na szklankach. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2022, 09:44
|
|
|
Jeśli mechanicy w celu postawienia diagnozy proponują rozbiórkę silnika to ciężko będzie uzyskać rozwiązanie na forum internetowym. Pozostaje łut szczęścia, że ktoś miał taką usterkę i podobne objawy. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 22-11-2022, 19:45
|
|
|
Kolego..jesli masz outka III zwyklego w benzynie to silnik ma kod 4J11-patrz tabliczka znamionowa.. silniki 4B11 sa w wersji PHEV i w outlanderze drugiej generacji..
4J11 nie ma szklanek.. tam jest jeszcze kilka rzeczy ktore moga wywolywac stukanie.-panewki.lancuch,i mechanizm wzniosu zaworow,czyli mivec..
byc moze jest i cos jeszcze kto wie..dobra wiadomosc jest w tym taka ze jakby co silniki 4J11 sa niezbyt drogie na aledrogo... w razie drogiego remontu trzeba przekalkulowac.. |
|
|
|
 |
DATSUN
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-11-2022, 20:23
|
|
|
waran73,
W takim razie nie mam 4J11 bo mam szklanki, przez co musiałem regulację robić w serwisie Mitsu, bo warsztaty się za to nie wzięły. Każdy odprawiał mnie do serwisu. Łańcuch sparwdzony i jest o.k. Oleju nie bierze więc panewki sa o.k. MIVC niestety nie powiem jak to sprawdzić więc możliwe. Ale po odsłuchu pracy silnika po zdjęciu miski ( oczywiście ręcznie kręcąć) na 99% sa to stukajace tłoki.
Znasz kogoś kto to ogarnie??
[ Dodano: 22-11-2022, 20:35 ]
Aż z ciekawości poszedłem zobaczyć tabliczkę i rzeczywiście jest 4J11, ale na 100% mam szklanki, mam tą wiedzę od trzech różnych warsztatów. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-11-2022, 21:54
|
|
|
Może silnik był wymieniany? To są chyba bliźniacze konstrukcje więc mogą czasem pasować P&P...
Ale jak tłok by pracował na boki to raczej było by to widać na gładziach cylindra... Kamerką endoskopową lub od dołu... Przynajmniej tak mi się wydaje, a jak by było widać to i tak raczej remont więc dobrze przekalkulować czy nie ma pewniaka na allegro bo te silniki raczej są bezawaryjne.
Swoją drogą "w serwisie Mitsu" znaczy ASO? Kupy się to nie trzyma, bo po pierwsze na pewno by zwrócili uwagę na inny silnik, a po drugie może te warsztaty są przyzwyczajone do 4B11 np. z Lancerów i dlatego od razu odprawiają nawet nie sprawdzając, że tam śrubką się reguluje luzy? |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 22-11-2022, 22:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-11-2022, 21:55
|
|
|
DATSUN napisał/a: | Aż z ciekawości poszedłem zobaczyć tabliczkę i rzeczywiście jest 4J11, ale na 100% mam szklanki, mam tą wiedzę od trzech różnych warsztatów. |
Teoretycznie jak wyżej nie powinno być szklanek w 4J11.
Sprawdź jeszcze oznaczenie na silniku, bo może był wymieniony.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 22-11-2022, 22:27
|
|
|
Kurde..chlopie..kolego zloty..zrob zdjecie tego silnika bo zagadka zamienia sie w tajemnice nieziemska..4J ma tylko jeden 1 walek w glowicy...4B ma dwa 2 walki w glowicy..i wszytko powinno byc jasne.. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2022, 23:09
|
|
|
DATSUN napisał/a: | Jestem pewny że są stukające tłoki. Ramię pomiędzy tłokiem a korbowodem jest krótkie i pracuje pod dużym kątem. Stad przy największym kącie tłok się zgina i powoduje stukanie o cylinder. | Jesteś pewien bo ktoś tak stwierdził? Dowiedz sie czym jest Piston Slap |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2022, 00:06
|
|
|
Od początku nie klei mi się opis usterki... z całym szacunkiem do kolegi DATSUN, nie rozumiem co znaczy, że tłoki są za krótkie. Producent auta zamontował i same się nie skróciły?
[ Dodano: 04-12-2022, 00:08 ]
Dochodzi nieznajomość nazwy posiadanego silnika przez właściciela i mechaników.. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-12-2022, 08:18
|
|
|
To masz napisał/a: | nie rozumiem co znaczy, że tłoki są za krótkie. Producent auta zamontował i same się nie skróciły?
|
Po prostu są krótkie (lżejsze, mniej materiału, mniejsza masa "wirowa", mniejsze opory) i mają wtedy większą tendencję do pracy na boki. Dochodzi do przedwczesnego zużycia, wtedy też rysują tuleję cylindrową bo zamiast pracować całą powierzchnią zaczynają się układać trochę bokiem w tulei.
Ale to i tak nadal się nie trzyma kupy. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 04-12-2022, 14:52
|
|
|
Szanowni koledzy..nie od dzis wiadomo ze wyroby fabryczne robione w poniedzialek po wikendzie,i w piatek przed wikendem...moga byc gorszej jakosci. czlowiek i przed i po wikendzie zmeczony juz jest. |
|
|
|
 |
|