Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 4J11 luzy w cykindrze
Autor Wiadomość
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 17-07-2020, 12:13   Silnik 4J11 luzy w cykindrze

Jestem użytkownikiem outlandera III 2.0 150 KM silnik 4J11 . od jakiegoś czasu było słychać stuki w silniku . Mechanik myślał że to zawory . Po regulacji okazało się że były za ciasne szczególnie 3 i 4 wydechowy . Zamiast 0,2 było 0,1 z groszem , 0,15 nie wchodziło . Reszta też raczej za ciasna niż za luźna . Po regulacji okazało się że dalej puka . Mechanik zdjął głowicę i na 3 i 4 cylindrze luzy i rysy , czy może to byś spowodowane za ciasnymi zaworami czy dlatego że jest założony gaz ?? czy te silniki są tak mało trwałe i nie znoszą gazu ??? Oczywiście cylindry nie dostania więc czeka mnie wymiana silnika .
 
 
Dziaduuu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 19' 2.0 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2019
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-07-2020, 01:03   

100 pytań do:
Jaki przebieg ma auto?
Od kiedy smiga na gazie?
Instalacja z lubrą, czy bez?
Jaki olej był zalany?
_________________
podobno nie ma głupich pytań:
"-a mata tu komin?"
 
 
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 18-07-2020, 03:51   

Przebieg 153 tysiące , na gazie od 70 tysięcy , bez lubryfikacji , jaki olej w silniku nie wiem . Ale wiem że tłok 3 i 4 lata w cylindrze 😅 , oleju nie brał , nie dymił , silnik normalnie działał tylko na wolnych obrotach pukał .
 
 
Dziaduuu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 19' 2.0 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2019
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-07-2020, 00:27   

A czy był ustawiony dotrysk benzyny (przy ilu rpm)?
Zastanawiające, może to kwestia oleju 0w20, który może nie wytrzymywać wysokich temperaturach i zrywa film olejowy. Często jeździsz z prędkościami autostradowymi, albo na wysokich obrotach?
_________________
podobno nie ma głupich pytań:
"-a mata tu komin?"
 
 
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 29-07-2020, 08:11   

Mam założony zwykły gaz be lubryfikacji , dotrysku paliwa niema , co do oleju jest 5W30 . Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i stwierdzili , że nowe silniki tak mają , bo już spotykali się z czymś takim w różnych markach. Ich teoria: w ramach oszczędności tłoki są dużo niższe niż kiedyś i potrafią z jakiś powodów zacząć poruszać się pod skosem i z czasem powstaje luz w tulei , wycierają się pierścienie itd. Wg nich ani olej ani luzy zaworowe nie mają nic z tym wspólnego , choć u mnie luz w tulei pojawił się tam gdzie były najciaśniejsze zawory . Rozmawiając z gazownikiem stwierdził , że lubryfikacja bardziej pomaga niż szkodzi ale trzeba ją umieć ustawić , bo spotyka się z "fachowcami" który ją zakładają sami nie wiedząc po co i jak ona działa , a co dopiero by ją ustawić i dlatego czasami ona leci "ciurkiem" do cylindra . Cóż w dzisiejszych czasach trzeba się liczyć , że po 100 tysiącach "więcej" silniki benzynowe biorą oleju niż paliwa , że wytrzymują połowę mniej km niż kiedyś , chcemy jeździć nowymi autami to płaćmy za naprawy lub przy mniejszych przebiegach je zmieniajmy bo setek tyś km możemy nimi nie zrobić :( , oszczędności by odciążyć z kg auta albo przepisy tak wymagają :P
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-07-2020, 08:31   

Ale moim zdaniem luz 0,1 to całkiem dobry był (znaczy wiadomo do regulacji ale nie powinien wpływać na inne aspekty). Moim zdaniem te 2 cylindry miały za ubogo. Dlatego najszybciej zniknęły luzy i zużył się tłok/tuleja? To by bardziej pasowało. Dotrysk benzyny pewnie by pomagał.

Dotrysk benzyny pewnie by pomógł szczególnie jak się ma cięższą nogę. Tankowałeś często benzynę czy w ogóle?

A jak eksploatowałeś? But w podłogę, autostrady, miasto, spokojna jazda?

Olej jaki wiesz (marka i rodzaj)?
 
 
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 07-08-2020, 01:13   

Generalnie zastanawiam się na forum pytając fachowców dlaczego tak mogło się stać. Starając opisać na tyle jasno i dokładnie usterkę ponieważ nie jestem mechanikiem , a co dwie głowy to nie jedna :D . Jak było jeżdżone wcześniej nie wiem , bo nie mam auta od nowości, ale chciałbym tym autem trochę pojeździć i uniknąć za jakiś czas kolejnego remontu silnika . Czytałem że te silniki znoszą gaz ale nie wiem czy założyć lubryfikację - tylko czytałem że ona czasami zalewa silniki (może wina złej regulacji) czy lepszy dotrysk paliwa (tylko jaki ? cały czas ? powyżej iluś obrotów ? ) jest założony gaz STAG ?? czy po prostu częściej zmieniać olej i regulować luzy zaworowe ?? normalnie jeżdżąc ponieważ ciężkiej nogi nie mam , nigdy nie rajcowały mnie zrywy czy ściganie od świateł do świateł , ale kieszeń dostała może przez czyjeś błędy ?? i stąd moje pytania : co zrobić by ponownie tego uniknąć , a może innym takie rady się przydadzą ??
 
 
Dziaduuu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 19' 2.0 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2019
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-08-2020, 19:29   

Z mojej wiedzy wynika, że do tych silników przy LPG lepiej dotrysk benzyny niż lubryfikacja.
Pilnować poziomu oleju i wymian co 10 tys km.
Dodatkowo sprawdzanie luzów zaworowych trochę częściej jak na benzynie (no i oczywiście natychmiast jakby pojawiły się odgłosy klepania).
Niech Ci smiga jak najdłużej. :thumbleft:
_________________
podobno nie ma głupich pytań:
"-a mata tu komin?"
 
 
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 08-08-2020, 08:56   

Dziękuję bardzo za informację , co prawda szukałem silnika do gazu by jeździć oszczędnie , a nie na paliwie mieszanym ale jak to przedłuży żywotność silnika to będzie trzeba go uruchomić . Czytałem o dotrysku paliwa we wtrysku pośrednim i jedne źródła podają 0,5-1L na 100 km dla 4 cylindrów , a inne około 0,5L na cylinder to jakieś 2L na 100 km (chyba że ktoś się pomylił) czy dopiero dotrysk ma się załączyć np powyżej iluś tyś obrotów bo też tak można było ustawić przy niektórych instalacjach . Poza tym nie wiem czy dotrysk paliwa ma chronić bardziej tuleje i tłoki czy gniazda zaworowe ?? Gniazda były ok ale jak dotrysk ma chronić silnik ustawię go o ile będzie w tej instalacji można go włączyć .
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-11-2022, 13:51   

kurak74,
Siemanko. Jak sobie poradziłeś z luzami tłoków? Pytam bo mam cos podobnego conajmniej na jednym tłoku. Stuka na zimnym, po rozgrzaniu jest o.k. Mam gaz z lubryfikacja i przejechane na gazie ponad 100 tyś. Masz może info czy wystarczy wymienić same tłoki, czy trzeba wymienić lub regenerowac blok? Może znasz magika który to ogarnia?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-11-2022, 14:08   

Sprawdź najpierw gdzie stuka, góra czy dół silnika.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-11-2022, 15:43   

Jak niby to sprawdzić? Stuka po całym silniku. Zawory były sprawdzane. Miska zdjęta i sprawdzane korbowody. Brak luzów. Podczas ręcznego kręcenia nic nie stuka. Jedyna mozliwość to luźny tłok lub kilka tłoków, ale tego się nie sprawdzi bez zdjęcia bloku.
Stąd moje pytanie jak kurak74 sobie poradził.
Chyba że ktoś z grupy miał podobny problem i coś poradzi.
 
 
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 25-11-2022, 18:10   

Regulacja zaworów nic nie pomogła , mechanik rozebrał silnik . Na 1 bądź 4 cylindrze był luz , po prostu tłok latał . Mechanik stwierdził że już tak miał w silnikach innych marek , diagnoza - za niski tłok i potrafi zacząć latać pod skosem , poza tym za długie interwały olejowe . Silnika nie robiłem - na tamten czas części nie były dostępne , wymieniłem na inny i chyba wyszło to dużo taniej niż remont kapitalny . Po wymianie zrobione ponad 40 tys i jest Ok , ale wymiana oleju 10 -12 tys i silnik kupiony z małym przebiegiem . Nie wiem jak na dzień dzisiejszy wyglada dostępność z częściami jakie są ceny części , szlifu itd. takie silniki są dostępne na portalach - kup teraz , może lepiej poszukać jakiegoś z pewnego źródła ? Poza tym ja na pukającym silniku zrobiłem kilka tysięcy . Ale teraz rozkoszuje się jazdą i słychać tylko opony 🙂
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-12-2022, 12:21   Re: Silnik 4J11 luzy w cykindrze

kurak74 napisał/a:
Jestem użytkownikiem outlandera III 2.0 150 KM silnik 4J11 . od jakiegoś czasu było słychać stuki w silniku . Mechanik myślał że to zawory . Po regulacji okazało się że były za ciasne szczególnie 3 i 4 wydechowy . Zamiast 0,2 było 0,1 z groszem , 0,15 nie wchodziło . Reszta też raczej za ciasna niż za luźna . Po regulacji okazało się że dalej puka . Mechanik zdjął głowicę i na 3 i 4 cylindrze luzy i rysy , czy może to byś spowodowane za ciasnymi zaworami czy dlatego że jest założony gaz ?? czy te silniki są tak mało trwałe i nie znoszą gazu ??? Oczywiście cylindry nie dostania więc czeka mnie wymiana silnika .


A jaką masz skrzynię biegów? Automat czy manual.
Jeżeli masz manual to:
Jakiś czas temu mój mechanik robił podobną rzecz, określając to mianem "piston slap" i ma to ponoć ścisły związek z popularnym Ecodriving-eim, krótko mówiąc jazdą ze zbyt niskimi obrotami.
 
 
kurak74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2020
Posty: 11
Skąd: szamotuły
Wysłany: 20-12-2022, 15:43   

Skrzynia automat CVT. Choć auto kupiłem od osoby która jeździła dużo po mieście i stała w korkach , wiec jazda na wolnych obrotach z niskimi prędkościami będzie prawdopodobna 😉
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.