Outlander PHEV |
Autor |
Wiadomość |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 31-12-2022, 15:45
|
|
|
No tam się wymienia olej w dwóch rzeczach : raz to przekładnia , a dwa to generator. Do tego dochodzi jeszcze silnik , więc są trzy rodzaje olejów ( przynajmniej do przekładni na tylnej osi jest ten sam co z przodu). |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-01-2023, 13:35
|
|
|
waran73 napisał/a: | takie to cudo wymyslili i dziala dobrze |
Może i dobrze, ale jednak żre sporo benzyny. Miałem/mam w planach szukać jakiejś sztuki z końca produkcji, po 5-tym czy 10-tym lifcie hehe bo było ich kilka.
No i tam już wypas standardowy był konkretny, ze skórami i radarami jak w jakimś luxusowym Lexusie
Ale 10 l w mieście i 12 na autostradzie...
Paaaanie trochę śmiech na sali |
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 01-01-2023, 15:50
|
|
|
No jak się nie używa ładowarki , a na autostradzie zapierdzeila 170km/h i więcej z gazem do dechy to tak pali. No ale wtedy Outlander PHEV nie dla Ciebie.
Żona w mieście nic nie spala ,a na autostradzie mieści się w 8,5l/100km (jak jedzie raz od wielkiego dzwonu). |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 01-01-2023, 17:51
|
|
|
Pany spokojnie..jest nowy rok i gaz podrozal i elektrycznosc.... Mam swojego pheva dwa i pol roku..wiem ile pali..nigdy nie przeskoczylem 10 l/100km..Wiem za to dlaczego rozni redaktorzy i znawcy pisza ze ta hybryda pali duzo.. Jedzie taki naukowiec autostrada te 130 naciska chwilowe spalanie-na ekranie 13,5l/100, ooo kur...ile pali..naciska po chwili jeszcze raz-14 l/100km..oooo!! k..wa!!
Ale to auto tyle nie zlopie bo.. gdyby tak ponaciskac-posprawdzac jeszcze przez chwile to sie trafi na moment gdy auto jedzie te 130/h a spalanie wyskakuje 0.0l/100km- =) wiec jak sie jechalo w trasie 4 osoby i duzo bagazy to zaleznie od warunkow przy 130 bylo do 9l.. zima pewnie wiecej..w miescie,nawet zima, nigdy powyzej 8,5 l/100km...
na takiego kloca to spoko..
[ Dodano: 01-01-2023, 17:56 ]
W dlugich trasach nie uzywam ladowarek,a tak wogole to jak zalozylem lpg i predkosc przelotowa wzrosla to tego gazu spala 12-13l/100.. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 01-01-2023, 22:08
|
|
|
Koniec/początek roku to czas na podsumowanie. Mój PHEV w mieście miał średnią 2.1l
Średnia z 19878km to 4.82l i 11.67kWh, Czyli 958.9l paliwa i 2282.6kWh, które załadowało baterię, zostało rozproszone w postaci ciepła przez ładowarkę i wszelkie inne ubytki. Podsumowując 9.5 miesiąca, jestem mega zadowolony, czasem CVT wkurza ale auto daje radę. Przy dłuższej trasie z KRK do WRO średnie spalanie z trasy wyniosło 7.8l a średnia prędkość około 125km/h. Stanowczo to nie jest auto dla każdego, jeśli nie masz własnego gniazdka gdzie podładujesz baterię to absurdem jest wożenie tych dodatkowych 200kg. Używanie publicznych ładowarek żeby ładować się na ChADeMo to porażka. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 367 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 01-01-2023, 22:35
|
|
|
nemmooo napisał/a: | (...) czasem CVT wkurza ale auto daje radę.
|
Który model PHEV-a ma CVT? |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 01-01-2023, 22:37
|
|
|
Zauwazylem tez ze phev jest-odnosnie benzyny-najoszczedniejszy jak juz jedzie z pusta bateria w trybie B0..przy nie zimnej pogodzie zdarzalo sie zmiescic w 6,5l/100 w miescie i ponizej 6l na drogach przy ktorych stoja bociany..V-90km/h.. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-01-2023, 11:51
|
|
|
HA, i wychodzi na to że nie wiem co jest w środku:D ale to może dobrze, znaczy się nie psuje.
Mam pytanie o wymianę płynów, olej w silniku to jasne, hamulcowy jasne, co jeszcze jest z płynów do wymiany i jakie interwały? |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 444 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 02-01-2023, 16:51
|
|
|
Generalnie wszystko jest w książce serwisowej ale są tam też absurdy tak mi się wydaje. Teraz nie pamiętam jak to było nazwane ale po iluś tam kilometrach każą wymieniać rurki od chłodzenia silników. I jak to zobaczyłem to przestałem tam zaglądać. Natomiast co do najważniejszego oleju czyli tego w silniku, raz na rok lub co 10000km. Po tych kilometrach olej nie stracił jeszcze swoich parametrów aż tak żeby go wymieniać ale przecież chodzi o to żeby silnik był smarowany olejem dobrym a nie zużytym. Czytałem testy olejów i oglądałem programy i tak wychodzi 10000km.
Dla zainteresowanych proponuję ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=_XpeFBfV8jg |
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 02-01-2023, 16:55
|
|
|
Jak widać ważny jest płyn chłodzący:
MITSUBISHI MOTORS GENUINE SUPER LONG LIFE COOLANT PREMIUM MZ320130
Do części silnika - 7,5l
Do części EV - 6,5l
Później olej generatora: CVTF-J4 MZ320185 - 2,2l ( mi wystarczyły dwie butelki 1l)
Ole do przekładni: ATF SP III
przód -3,1l
tył - 0,85l
Ja bym po 150tys lub 5latach te płyny wymienił. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-01-2023, 20:34
|
|
|
MiG25 dzięki, o to chodziło. |
|
|
|
 |
tomem
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2.4 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2022 Posty: 9 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 02-01-2023, 22:23
|
|
|
Witam,
Muszę wymienić dwumasę w PHEV 2.4
Musiało nastąpić jakieś uszkodzenie w wyniku nierównej pracy silnika spalinowego i nie ma połączenia z generatorem, w skutek czego samochód nie odpala pomimo tego, że słychać obracający się generator.
Pytanie do doświadczonych kolegów - trzeba zdemontować cały silnik ze "skrzynią", czy jest ewentualnie możliwość delikatnego (jak tak to ile) opuszczenia silnika i odsunięcia "skrzyni", żeby dostać się do dwumasy? |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 03-01-2023, 12:51
|
|
|
Witam. Co kolega ma na mysli piszac o ,,nierownej pracy silnika spalinowego"..Czy cos dzialo sie z silnikem i auto teraz nie uruchamia silnika w czasie jazdy gdy bateria robi sie pusta? |
|
|
|
 |
tomem
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2.4 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2022 Posty: 9 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 03-01-2023, 13:56
|
|
|
waran73 napisał/a: | Witam. Co kolega ma na mysli piszac o ,,nierownej pracy silnika spalinowego"..Czy cos dzialo sie z silnikem i auto teraz nie uruchamia silnika w czasie jazdy gdy bateria robi sie pusta? |
Silnik na wolnych obrotach chodził normalnie, kiedy zwiększał obroty zaczynał pracować nierówno - tak jakby wypadał zapłon. Było czuć wyraźne szarpanie, kiedy włączał się napęd z silnika spalinowego.
Samochód stał kilka miesięcy i został w takim stanie kupiony. Mógł być np zapowietrzony układ paliwowy. Zapłon został sprawdzony, ale niewykluczone, że winna jest cewka.
W tej chwili nie kręci w ogóle silnikiem spalinowym - wskazówka mocy przekręca się w pozycję POWER i tyle. W momencie kiedy powinien odpalić czuć wyraźne szarpnięcie od strony generatora (moment obrotowy przy uruchamianiu generatora porusza całym silnikiem). Generator najprawdopodobniej się obraca, co wyraźnie słychać, ale nie porusza silnika.
Wał w silniku obraca się normalnie bez dodatkowego oporu i nie powoduje obrotu generatora (sprawdzone endoskopem). Dlatego diagnoza wskazuje na uszkodzenie dwumasy w skutek wady lub szarpania silnika.
Na elektryku wszystko działa dobrze.
Żadnych błędów. Komputer też nic nie pokazał.
Błąd nie pojawia się nawet gdy nie wyłączę zapłonu i generator cały czas się obraca. |
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 03-01-2023, 17:27
|
|
|
Ale jak to generator się obraca bez silnika ? To silnik ma napędzać generator....
Czy generator działa jak rozrusznik tutaj , i jest zerwane połączenie ? |
|
|
|
 |
|