Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander PHEV
Autor Wiadomość
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 31-12-2022, 15:45   

No tam się wymienia olej w dwóch rzeczach : raz to przekładnia , a dwa to generator. Do tego dochodzi jeszcze silnik , więc są trzy rodzaje olejów ( przynajmniej do przekładni na tylnej osi jest ten sam co z przodu).
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2023, 13:35   

waran73 napisał/a:
takie to cudo wymyslili i dziala dobrze

Może i dobrze, ale jednak żre sporo benzyny. Miałem/mam w planach szukać jakiejś sztuki z końca produkcji, po 5-tym czy 10-tym lifcie hehe bo było ich kilka.
No i tam już wypas standardowy był konkretny, ze skórami i radarami jak w jakimś luxusowym Lexusie :D
Ale 10 l w mieście i 12 na autostradzie...
Paaaanie trochę śmiech na sali :mrgreen:
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 01-01-2023, 15:50   

No jak się nie używa ładowarki , a na autostradzie zapierdzeila 170km/h i więcej z gazem do dechy to tak pali. No ale wtedy Outlander PHEV nie dla Ciebie.
Żona w mieście nic nie spala ,a na autostradzie mieści się w 8,5l/100km (jak jedzie raz od wielkiego dzwonu).
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 01-01-2023, 17:51   

Pany spokojnie..jest nowy rok i gaz podrozal i elektrycznosc.... Mam swojego pheva dwa i pol roku..wiem ile pali..nigdy nie przeskoczylem 10 l/100km..Wiem za to dlaczego rozni redaktorzy i znawcy pisza ze ta hybryda pali duzo.. Jedzie taki naukowiec autostrada te 130 naciska chwilowe spalanie-na ekranie 13,5l/100, ooo kur...ile pali..naciska po chwili jeszcze raz-14 l/100km..oooo!! k..wa!!
Ale to auto tyle nie zlopie bo.. gdyby tak ponaciskac-posprawdzac jeszcze przez chwile to sie trafi na moment gdy auto jedzie te 130/h a spalanie wyskakuje 0.0l/100km- =) wiec jak sie jechalo w trasie 4 osoby i duzo bagazy to zaleznie od warunkow przy 130 bylo do 9l.. zima pewnie wiecej..w miescie,nawet zima, nigdy powyzej 8,5 l/100km...
na takiego kloca to spoko..

[ Dodano: 01-01-2023, 17:56 ]
W dlugich trasach nie uzywam ladowarek,a tak wogole to jak zalozylem lpg i predkosc przelotowa wzrosla to tego gazu spala 12-13l/100..
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-01-2023, 22:08   

Koniec/początek roku to czas na podsumowanie. Mój PHEV w mieście miał średnią 2.1l

Średnia z 19878km to 4.82l i 11.67kWh, Czyli 958.9l paliwa i 2282.6kWh, które załadowało baterię, zostało rozproszone w postaci ciepła przez ładowarkę i wszelkie inne ubytki. Podsumowując 9.5 miesiąca, jestem mega zadowolony, czasem CVT wkurza ale auto daje radę. Przy dłuższej trasie z KRK do WRO średnie spalanie z trasy wyniosło 7.8l a średnia prędkość około 125km/h. Stanowczo to nie jest auto dla każdego, jeśli nie masz własnego gniazdka gdzie podładujesz baterię to absurdem jest wożenie tych dodatkowych 200kg. Używanie publicznych ładowarek żeby ładować się na ChADeMo to porażka.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 367
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 01-01-2023, 22:35   

nemmooo napisał/a:
(...) czasem CVT wkurza ale auto daje radę.


Który model PHEV-a ma CVT?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 01-01-2023, 22:37   

Zauwazylem tez ze phev jest-odnosnie benzyny-najoszczedniejszy jak juz jedzie z pusta bateria w trybie B0..przy nie zimnej pogodzie zdarzalo sie zmiescic w 6,5l/100 w miescie i ponizej 6l na drogach przy ktorych stoja bociany..V-90km/h..
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-01-2023, 11:51   

HA, i wychodzi na to że nie wiem co jest w środku:D ale to może dobrze, znaczy się nie psuje.

Mam pytanie o wymianę płynów, olej w silniku to jasne, hamulcowy jasne, co jeszcze jest z płynów do wymiany i jakie interwały?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 444
Skąd: Limerick
Wysłany: 02-01-2023, 16:51   

Generalnie wszystko jest w książce serwisowej ale są tam też absurdy tak mi się wydaje. Teraz nie pamiętam jak to było nazwane ale po iluś tam kilometrach każą wymieniać rurki od chłodzenia silników. I jak to zobaczyłem to przestałem tam zaglądać. Natomiast co do najważniejszego oleju czyli tego w silniku, raz na rok lub co 10000km. Po tych kilometrach olej nie stracił jeszcze swoich parametrów aż tak żeby go wymieniać ale przecież chodzi o to żeby silnik był smarowany olejem dobrym a nie zużytym. Czytałem testy olejów i oglądałem programy i tak wychodzi 10000km.
Dla zainteresowanych proponuję ten filmik

https://www.youtube.com/watch?v=_XpeFBfV8jg
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 02-01-2023, 16:55   

Jak widać ważny jest płyn chłodzący:
MITSUBISHI MOTORS GENUINE SUPER LONG LIFE COOLANT PREMIUM MZ320130
Do części silnika - 7,5l
Do części EV - 6,5l

Później olej generatora: CVTF-J4 MZ320185 - 2,2l ( mi wystarczyły dwie butelki 1l)
Ole do przekładni: ATF SP III
przód -3,1l
tył - 0,85l

Ja bym po 150tys lub 5latach te płyny wymienił.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-01-2023, 20:34   

MiG25 dzięki, o to chodziło.
 
 
tomem 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2.4 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2022
Posty: 9
Skąd: Racibórz
Wysłany: 02-01-2023, 22:23   

Witam,

Muszę wymienić dwumasę w PHEV 2.4
Musiało nastąpić jakieś uszkodzenie w wyniku nierównej pracy silnika spalinowego i nie ma połączenia z generatorem, w skutek czego samochód nie odpala pomimo tego, że słychać obracający się generator.

Pytanie do doświadczonych kolegów - trzeba zdemontować cały silnik ze "skrzynią", czy jest ewentualnie możliwość delikatnego (jak tak to ile) opuszczenia silnika i odsunięcia "skrzyni", żeby dostać się do dwumasy?
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 03-01-2023, 12:51   

Witam. Co kolega ma na mysli piszac o ,,nierownej pracy silnika spalinowego"..Czy cos dzialo sie z silnikem i auto teraz nie uruchamia silnika w czasie jazdy gdy bateria robi sie pusta?
 
 
tomem 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2.4 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2022
Posty: 9
Skąd: Racibórz
Wysłany: 03-01-2023, 13:56   

waran73 napisał/a:
Witam. Co kolega ma na mysli piszac o ,,nierownej pracy silnika spalinowego"..Czy cos dzialo sie z silnikem i auto teraz nie uruchamia silnika w czasie jazdy gdy bateria robi sie pusta?


Silnik na wolnych obrotach chodził normalnie, kiedy zwiększał obroty zaczynał pracować nierówno - tak jakby wypadał zapłon. Było czuć wyraźne szarpanie, kiedy włączał się napęd z silnika spalinowego.
Samochód stał kilka miesięcy i został w takim stanie kupiony. Mógł być np zapowietrzony układ paliwowy. Zapłon został sprawdzony, ale niewykluczone, że winna jest cewka.


W tej chwili nie kręci w ogóle silnikiem spalinowym - wskazówka mocy przekręca się w pozycję POWER i tyle. W momencie kiedy powinien odpalić czuć wyraźne szarpnięcie od strony generatora (moment obrotowy przy uruchamianiu generatora porusza całym silnikiem). Generator najprawdopodobniej się obraca, co wyraźnie słychać, ale nie porusza silnika.
Wał w silniku obraca się normalnie bez dodatkowego oporu i nie powoduje obrotu generatora (sprawdzone endoskopem). Dlatego diagnoza wskazuje na uszkodzenie dwumasy w skutek wady lub szarpania silnika.

Na elektryku wszystko działa dobrze.
Żadnych błędów. Komputer też nic nie pokazał.
Błąd nie pojawia się nawet gdy nie wyłączę zapłonu i generator cały czas się obraca.
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 03-01-2023, 17:27   

Ale jak to generator się obraca bez silnika ? To silnik ma napędzać generator....
Czy generator działa jak rozrusznik tutaj , i jest zerwane połączenie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.