Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM |
Autor |
Wiadomość |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2022, 12:53
|
|
|
Wydaje mi się, że ECU silnika ma pewne ograniczenia do wypalania. Nie robi tego cześciej niż 50 km i nie rzadziej niż 1000 km. U mnie średnia regeneracji pomijając częste wypalanie przez awarię wynosiła ok. 850 km, czyli ok. 25 regeneracji między przeglądami. Potem zaczął się wypalać jak w zegarku co 50 km i wypalania trwało bardzo długo. Poziom oleju znalazł po środku pomiędzy maks a X. Pewnie kwestia czasu gdyby osiągnął X albo wyświetlił 'DPF service required'. Natomiat nigdy wcześniej nie zaobserwowałem wzrostu poziomu oleju. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2022, 13:11
|
|
|
jacekk napisał/a: | Wydaje mi się, że ECU silnika ma pewne ograniczenia do wypalania. Nie robi tego cześciej niż 50 km i nie rzadziej niż 1000 km. |
Nie wiem, czy to kwestia ECU. Po prostu jak potrzeba to się wypala. Jadąc cały czas autostradami (w innym aucie) DPF nie wypalał się przez ponad 1200 km, a zwykle robi to co ok. 300-350 km.
jacekk napisał/a: | U mnie średnia regeneracji pomijając częste wypalanie przez awarię wynosiła ok. 850 km, czyli ok. 25 regeneracji między przeglądami. |
No to chyba dużo tras robisz. U mnie wypalanie w Outlanderze następuje na pewno częściej, ale nigdy nie obserwowałem - przynajmniej raz na zbiornik paliwa, a myślę, że średnio to tak z półtora raza.
jacekk napisał/a: | Potem zaczął się wypalać jak w zegarku co 50 km i wypalania trwało bardzo długo. |
To już kwalifikuje się pod zatkany DPF albo inny problem. W każdym razie wypalanie DPF co 50km to nic normalnego. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2022, 20:55
|
|
|
Filtr jest w bdb stanie. Po wypaleniu różnica ciśnień jest na minimum.
Przyczyną była pęknięta gumowa rura dolotowa do inercoolera. Nie pytaj jak to wywołuje wypalanie. Ale na biegu jałowym usterka jest bezobjawowa.
Podobno usterka typowa - jak jeszcze nie miałeś to wszystko przed tobą |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2022, 22:22
|
|
|
Jeżeli wypalanie co 50km było przy pękniętej rurze to OK. A sprawę znam z autopsji Tylko, chyba w miarę szybko się zorientowałem. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-10-2022, 14:34
|
|
|
Ja w sumie też szybko zorientowałem się, że coś jest nie tak a dodatkowo wzrost spalania też był istotny. Ale raz, że musiałem wrócić do domu, potem poczekać na termin w serwisie raz i drugi raz i jeszcze ich przekonać, że coś jest nie tak z silnikiem bo przecież błędów nie ma. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2022, 09:26
|
|
|
Dokładnie taki sam przypadek
Spalanie mi się zwiększyło, DPF wypalał dużo częściej, a w okolicach 2000 obr/min czułem zamulenie i nieraz delikatne szarpnięcie silnika. W serwisie gość na jeździe nic niepokojącego nie zauważył, podłączyli komputer - wszystko OK. I tylko jest jedna czynność, której nikt do tej pory nie zrobił - ani ja, ani serwis nie zajrzeliśmy pod maskę Jak już otworzyli, to nie dało się nie zauważyć w moim przypadku |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-10-2022, 11:22
|
|
|
W moim przypadku trzeba było rurę ścisnąć ręką by zobaczyć pęknięcie. Za pierwszą wizytą podobno szukali nieszczelność całego układ i nie znaleźli. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2022, 23:29
|
|
|
benicjusz napisał/a: | Mitsubishi 5W30 C4 (by Total). |
Znacie odpowiednik robiony przez Totala z normą ACEA C4?
[ Dodano: 21-12-2022, 09:54 ]
Kolor oleju po 3000 km. W wolnossącej benzynie po 6000 km olej był jeszcze przezierny, ale jak widać diesel ma swoje prawa
Coroczna wymiana dopiero w okolicy października, ale być może zdecyduję się wcześniej na akcję "płukanka" |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2022, 20:11
|
|
|
To masz napisał/a: | Kolor oleju po 3000 km. W wolnossącej benzynie po 6000 km olej był jeszcze przezierny, ale jak widać diesel ma swoje prawa
Obrazek |
W dieslu zawsze będzie czarny - nawet jakbyś go po 1000km oglądał albo i wcześniej. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-12-2022, 09:13
|
|
|
rajan napisał/a: | Każdy dobry mechanik Ci powie, żeby lać to co producent zalecił. Ale skoro gość wie jak Outlander podlewa paliwo przy wypalaniu to szacun za znajomość silnika (chyba, że sam miał i wie z autopsji) |
Raczej nie chodzi o znajomość silnika, a o właściwości oleju.
Prowadzący kanał przeprowadza testy w laboriatorium, więc wie więcej od przeciętnego użytkownika:
https://youtu.be/kDZ4SAvgrMY?t=110
[ Dodano: 03-01-2023, 15:26 ]
Jeśli w weekend będę miał dostęp do kanału to hobbystycznie, w ramach nadgorliwości wymienię olej na Orlen PLATINUM MAX 5W30, ACEA C4.
Do aktualnie zalanego oleju wleci płukanka, a do nowego ceramizer... pierwszy raz będę stosował takie wynalazki
[ Dodano: 07-01-2023, 17:56 ]
... i po zabawie.
Zleciało równe 5 litrów oleju co potwierdza obecność na pokładzie wałków balansowych. Drugą sprawą jest to czy się kręcą czy tylko zajmują miejsce w misce olejowej
Na zdjęciu widoczny jest klucz LS 6/1 firmy Mann do filtra oleju, ale z wykręceniem Filtrona poradził sobie równie dobrze. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2023, 10:23
|
|
|
To masz napisał/a: | Zleciało równe 5 litrów oleju co potwierdza obecność na pokładzie wałków balansowych. |
Cuś mało? Wg faktury z serwisu do silnika wchodzi 6,5l albo 7,5l (z pamięci piszę), jak nie ma wałków to ok. litr więcej (takie dostałem info). Ja ostatnio wyciągałem olej pompką (od góry) i ściągnąłem ponad 6l - więcej na podmianę nie miałem, więc zakończyłem działalność |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2023, 11:06
|
|
|
rajan napisał/a: | Cuś mało? Wg faktury z serwisu do silnika wchodzi 6,5l albo 7,5l (z pamięci piszę) |
Do silnika 4N14 wg. manual i instrukcji obsługi wchodzi 5,8-5,9L. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2023, 11:43
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | rajan napisał/a: | Cuś mało? Wg faktury z serwisu do silnika wchodzi 6,5l albo 7,5l (z pamięci piszę) |
Do silnika 4N14 wg. manual i instrukcji obsługi wchodzi 5,8-5,9L. |
To skąd wziąłem ponad 6l?
Dobra, sprawdzam. Wg faktury leją 7,5l (co oczywiście nie musi być zgodne z rzeczywistością). Wg instrukcji jest dokładnie tak:
miska olejowa: 7,1l
filtr oleju: 0,3l
chłodnica oleju: 0,1l |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2023, 14:51
|
|
|
rajan, 7,5 wchodziło do silnika 4N1 od rocznika MY2014.
Dla MY2013 tak jak napisałem i pewnie w MY2012 tak samo.
Możliwe, że zmienili miskę na większą i stąd różnice. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2023, 21:56
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | rajan, 7,5 wchodziło do silnika 4N1 od rocznika MY2014.
Dla MY2013 tak jak napisałem i pewnie w MY2012 tak samo.
Możliwe, że zmienili miskę na większą i stąd różnice. |
Nie widziałem, żebyś coś pisał o roczniku... Tymczasem mój silnik to 4N14:
I wchodzi tak jak pisałem - 7,5L książkowo. |
|
|
|
 |
|