Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowy problem ze spalaniem benzyny.
Autor Wiadomość
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 28-01-2023, 08:40   Nietypowy problem ze spalaniem benzyny.

2.0 V6 E54A. Taki dziwny problem ponieważ gdy jadę oszczędnie to auto pali mi 10.5L, gdy jadę w normalnie pali mi 10.5L. Gdy gaz jest wciśnięty w podłogę pali mi 10.5L. . . . Sprawdzałem to na 1 CPN.... Auto trzyma moc i wsio fajnie jak ciepły silnik.... Jak zimny to coś go dusi na niższych partiach obrotów, ale czasami nie zawsze. Czasem idzie bardzo ładnie. Wymienione kable zapłonowe, cewki, nawet moduł sterujący zapłonem bo stary się zepsuł. Świece też mam nowe. Tylko dziwne jest to, że auto pali po prostu 10.5 i koniec kropka, nie mniej nie więcej nie zależnie od tego jak się jedzie. . . To trochę irytujące bo wiem, że na spokojnie mogłem zejść sobie do 8l na dojeździe do pracy...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-01-2023, 09:47   

Jakieś błędy odczytywałeś :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 28-01-2023, 10:12   

Nie ma błędów. . .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-01-2023, 10:43   

Czujnik temperatury silnika bym przesłuchał. Ten który ma dwa piny.
_________________

 
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 28-01-2023, 11:09   

jacek11 napisał/a:
Czujnik temperatury silnika bym przesłuchał. Ten który ma dwa piny.


A jakaś fotka coś jak to wygląda? I jakoś tak trochę jaśniej? Bo ja zielony w tych tematach :) Jak wytłumaczysz to dam radę ogarnąć.
I cześć przy okazji :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-01-2023, 12:58   

https://archiwum.allegro.pl/oferta/febi-czujnik-temperatury-mitsubishi-galant-v-vi-i7424156318.html

Tak wygląda czujnik. Mierzysz go omomierzem na zimnym silniku, a potem na rozgrzanym. Oporność musi się mieścić w pewnych granicach. Nie pamiętam teraz tych parametrów. Nie chcę podać nie prawidłowych. Musisz sobie poszukać na forum.
Sam czujnik powinien znajdować się w okolicach termostatu.
_________________

 
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 30-01-2023, 16:50   

No to teraz muszę jeszcze ogarnąć omomierz. Dam znać jak to ogarnę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2023, 07:37   

Cyfrowy miernik uniwersalny kosztuje z 20zł...
https://allegro.pl/oferta/multimetr-cyfrowy-miernik-uniwersalny-temperatura-12359864544

a cęgowy 100
https://allegro.pl/oferta/miernik-cegowy-uniwersalny-multimetr-uni-t-ut201-12276938978
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 24-02-2023, 16:01   

Co prawda jeszcze nie zdążyłem tego sprawdzić. . . ale teraz starałem się jeździć najbardziej eko jak się tylko da i wyszło mi spalanie na poziomie 9.1L. Zaczynam się też zastanawiać czy te spalanie nie jest czasem spowodowane niską temp. na dworze? Te 10.5L wychodziło mi jak były ujemne temp. Teraz temp. to ok 0-6 stopni i niby coś tam mniej pali. Chociaż na autocentrum niby 8.1L to średnie spalanie, więc przy max eko jeździe te 9.1L mimo warunków pogodowych to chyba dużo? I jeszcze takie pytanko. Bo auto zwłaszcza jak zimne tzw. cold start to ma takiego jakby muła i to strasznego. Możliwe, że to przez złą końcówkę wydechu? Bo mam przerobioną na przelot tyle, że średnica jest niestety większa tłumika niż rura która idzie oryginalnie. I czy może to mieć wpływ na spalanie? Bo jak miałem oryginalny tłumik końcowy to auto chodziło nadmiar aksamitnie i przyjemnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-02-2023, 15:34   

Jak mierzysz to spalanie? Bo prawdziwy obraz da wyjechanie kilku baków paliwa dopiero. Wiadomo - im więcej tym dokładniej.
Masz V6, który ma 150KM i te konie trzeba czymś wykarmić. Niewiele mocniejsza jednostka V6 z nowszego Galanta też tyle spala, chyba min. jakie mi się udało to 8.5 w trasie...
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 26-02-2023, 09:04   

No na 1 CPN mierzę. Od full baku do full baku. Potem przeliczam ilość zalanego paliwa przez ilość przejechanych kilometrów. Inaczej i precyzyjnej nie da się zmierzyć. Wiem, że trzeba kucyki nakarmić, ale auto mam jakieś 3 lata i w zasadzie jak je kupowałem to pamiętam, że sprawdzałem spalanie i przy eko drivingu wychodziło mi jakieś 6.5L. Przy właśnie takiej jeździe jak teraz co wyszło mi 9.5L. . . Tyle, że wtedy jak dobrze pamiętam to były wakacje i ponad 20 stopni na dworze. Ja rozumiem, że w zimę auto pali więcej, ale żeby aż 3 litry różnicy? I też mi chodzi o to, że kiedyś sprawdzałem też ile max mi wciągnie przy bardzo agresywnej jeździe i ciągle wysokich obrotach to wyszło mi 14.5L, a teraz jak butowałem dla porównania to wychodziło mi 10.5L nie zależnie od tego czy jechałem normalnie czy z pełnym butem w podłodze. Zmiana nastąpiła dopiero przy prawdziwym eko drivingu. A mam 25km do pracy więc łatwo mi sprawdzić ile auto pali.
No i czy zły tłumik końcowy może mieć na to wpłył czy tylko zmienia mi ton i głośność auta?
I tak jak napisałem to na oryginalnym wydechu auto nawet od cold startu chodziło po prostu fajnie, ładnie aksamitnie, a teraz na starcie ma muła i trzeba trochę mu wpdnąć gazu żeby ruszyło dupsko. Dopiero jak się nagrzeje chodzi idealnie.
Za jakiś tydzień daję auto do blacharza to i wydech zrobi jak należy tylko zastanawiam się czy to coś zmieni? A wydech i tak muszę zmienić bo ten co mam jest strasznie mega głośny i bassowy, aż 2 DB Killery musiałem w niego włożyć od skuterów bo nie dało się tym jeździć xD
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-02-2023, 09:18   

Niestety nie wiem czy wydech może mieć taki wpływ, ale na logikę zmiany w pracy silnika wprowadza - czytałem niedawno tu na forum, gdzie ktoś zamontował wydech do outlandera turbo i też mu się parametry pracy pogorszyły.
Generalnie na spalanie ma na pewno sonda lambda, wtryskiwacze też warto by podmienić (choć to ciężkie przy 6A12, bo podaż mała). Plus przegląd wszystkich podciśnień i lewego powietrza.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-02-2023, 14:43   

Wydech ma wpływ na pracę silnika. Każdy układ wydechowy jest dokładnie policzony, do jednostki z którą ma pracować.. Zmiany w budowie takiego układu będą skutkowały zmianami w pracy silnika. W sieci można znaleźć sporo wiadomości na ten temat. Polecam poczytać.
Nie sądzę jednak, aby wydech miał aż tak duży wpływ na spalanie.
_________________

 
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 27-02-2023, 20:19   

Tylko, że ja na końcu samym z oryg. średnicy 50mm? Chyba :D mam od razu przyspawane + klin bo wydech końcowy kupiłem o średnicy 65mm montaż i z przodu wychodzą 2 duże rurki jeszcze... Serio bez zatyczek w środku w postaci 2x DB Killer autem w zasadzie nie dało się jeździć. Był tak ogromny rezonans basu i było tak cholernie głośno, że uszy przytykało. Jak dawałem w pełną rurę na prostej to koledzy z miasta obok słyszeli, że jadę. . . Generalnie za jakiś tydzień czasu daję furkę do blacharza bo ruda już z nim za bardzo bajeruje to i przy okazji wydech będę robił normalnie. . . Dam znać jak coś jaki rezultat. A i oczywiście znając życie w tym aucie katalizator już nie istnieje. A biorąc pod uwagę wielkość oryginalnego wydechu, a był na prawdę wielki, teraz mam full przelot w dodatku średni na końcu jest sporo większa niż seryjnie idzie. Z ok 50mm na 65mm to ponoć duża różnica.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-03-2023, 18:38   

Jak ma muła na zimnym silniku to wtryskiwacze benzyny leją. Miałem to samo i kilka innych osób w Galantach z silnikami 2,5 V6 nowszej generacji. Oczywiscie naturalną rzeczą jest to, że spalanie zauważalnie wzrasta. Po rozgrzaniu silnika jedzie idealnie. Nie zauważyłeś wyższych wolnych obrotów na zimnym silniku? W manualu najłatwiej to zauważyć, na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła obroty podskakują na 2000 obr. lub więcej i bardzo wolno spadają. Po wymianie wtryskiwaczy na inne wszystkie objawy jak ręką odjął.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.