Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie te konie???
Autor Wiadomość
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-02-2023, 20:24   

Neko, a jesteś pewien, że DV trzyma? Oczywiście sprawdziłeś wszystkie podcisnienia i dolot pod kątem szczelności?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 05-02-2023, 21:24   

Przy problemie z podciśnienieniami chyba by checka wyświetliło. Do myślenia daje też to że jak przez własną głupotę i niewiedzę uniemożliwiłem otwarcie WG, to auta wspaniałe jechało do tych 4,5k rok, zanim ECU kurka nie zamkną. Takie moje gdybanie. Jak zdejmę osłonę wiatraka, odepnę sztangę i zobaczę jak klapka i gruszką pod ręką pracują, żeby to wykluczyć i coś może dla potomnych zostanie.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-02-2023, 22:51   

Mam założoną nowiutką gruszkę do Td04, lekko zmodyfikowaną muszle kompresji, inny wirnik. Można powiedzieć że to hybryda. Auto ładuje w peaku 1.9b, szybciej się napełnia i dłużej utrzymuje boost pod obciążeniem. Strach pomyśleć co by było gdyby całkiem jej zdjąć wężyk z WG i zobaczyć ile potrafi napompować. Jeżeli Cię to ciekawi to mogę dać namiary na firmę z Mielca która mi przerobiła turbo.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 06-02-2023, 15:11   

Udało mi się dziś znaleźć czas dla auta. Zacząłem odkręcać mocowanie osłony kolektora, bolo wd40 ale i tak dwie śruby urwałem i jak udało mi się te osłonę zdjąć, moim oczom ukazał się obrazek z pękniętym kolektorem pierwszego cylindra....ehhhh. powoli mam dość. Ktoś ma może na zbyciu, albo namiar na coś godnego polecenia, ewentualnie chce kupić samochód.... Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 06-02-2023, 15:44   

Neko napisał/a:
Udało mi się dziś znaleźć czas dla auta. Zacząłem odkręcać mocowanie osłony kolektora, bolo wd40 ale i tak dwie śruby urwałem i jak udało mi się te osłonę zdjąć, moim oczom ukazał się obrazek z pękniętym kolektorem pierwszego cylindra....ehhhh. powoli mam dość. Ktoś ma może na zbyciu, albo namiar na coś godnego polecenia, ewentualnie chce kupić samochód.... Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Uuu czyli standardzik. Te kolektory to chyba największą słabość tego auta a najgorsze jest to że nawet nowy OEM nie daje gwarancji że nie pęknie a koszt około 2,5k używka pewnie 1/3 tego i też nie wiadomo jak długo pożyje, więc albo Custom albo SWAP kolektora i turbo z EVO
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 06-02-2023, 21:09   

Teraz mam dwa głupie pytania. Czy to pęknięcie może powodować ten cały cyrk z generowaniem mocy?
Czy mając kolektor z wiatrakiem od Evo da się to bez większej rzeźby w Ot podłączyć?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-02-2023, 22:58   

Skoro pęknięty kolektor wywołał takie emocje to jak najszybciej radzę szukać 1.9TDI. To jest najpowszechniejsza usterka Outlandera Turbo. Przerabiał to w zasadzie każdy właściciel tego modelu. Większość nawet nie wie że jeździ na pękniętym, standardowo nikt nie zagląda pod osłonę bo urywają się dwie z trzech szpilek :mrgreen: zawsze pierwszy cylinder, zawsze wewnątrz od strony turbiny również. Nowy da się dorwać za około 2000pln i w zasadzie spokój na następne 150-200 tysięcy. Można też coś pospawać, założyć Chinola itp. Rozwiązań jest opór. Zapytaj się W@sio, jaki kiedyś 10 lat temu to był problem, dzisiaj to robota na jeden dzień dla wprawnego mechanika to jak zmiana klocków. Szpilki nie idą? Urywają się? Gotowe zestawy tylko czekają na 4turbo.pl czy innych mitsu style. To auto jest wymagające, trzeba dużo poczytać żeby móc w pełni je zrozumieć i korzystać.

Co do Twoich pytań. Turbo z Evki pompuje w dół, musisz przerobić układ dolotowy, założyć icka w zderzak, wszystkie przewody olejowe, DP od evo. Da się ale roboty sporo. Za chwilę będziesz potrzebował więcej miejsca za chłodnicą wody, trzeba założyć wiatraki slim albo jeden zdemontować. Bez rzeźby? To nie ten samochód, tutaj nic nie ma P&P.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 07-02-2023, 06:31   

Neko napisał/a:
Teraz mam dwa głupie pytania. Czy to pęknięcie może powodować ten cały cyrk z generowaniem mocy?
Czy mając kolektor z wiatrakiem od Evo da się to bez większej rzeźby w Ot podłączyć?


Pęknięcie jak najbardziej powoduje utratę mocy tak jak Krzysztof pisze większość z nas już to przerabiała nie którzy nawet dwa razy.

Apropo turbo z EVO jeśli masz już IC w zderzaku to potrzebujesz :
- komplet uszczelek np. 4turbo - koszt ok. 500pln
- kolektor EVO - koszt 500/700pln
- turbo TD05 9.8T lub 10.5T - koszt ok. 2000 pln
- wiatrak slim do chłodnicy bo przy tym turbo OEM się nie mieści
- przeróbka orurowania IC
- I na koniec Remap


_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 07-02-2023, 16:34   

Dzięki za rady. Rozumiem że to był sarkazm z tym 1,9TDI, ale wolał bym mieszkać z teściową i jej kotami bardziej niż w ten silnik się pakować
Osobiście uważam za najbardziej pancernym i idiotoodpornym silnikiem jest EJ20 od Subaru. Pozdrawiam.
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 07-02-2023, 17:45   

Neko napisał/a:
Dzięki za rady. Rozumiem że to był sarkazm z tym 1,9TDI, ale wolał bym mieszkać z teściową i jej kotami bardziej niż w ten silnik się pakować
Osobiście uważam za najbardziej pancernym i idiotoodpornym silnikiem jest EJ20 od Subaru. Pozdrawiam.

W życiu z kotami 😱 wolał bym 3 motor poskładać 🤣🤣 a do 1.9TDI akurat nic nie mam chętnie bym nawet przytulił jako drugie auto 😅
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 07-02-2023, 18:13   

Rafik83 napisał/a:
Neko napisał/a:
Dzięki za rady. Rozumiem że to był sarkazm z tym 1,9TDI, ale wolał bym mieszkać z teściową i jej kotami bardziej niż w ten silnik się pakować
Osobiście uważam za najbardziej pancernym i idiotoodpornym silnikiem jest EJ20 od Subaru. Pozdrawiam.

W życiu z kotami 😱 wolał bym 3 motor poskładać 🤣🤣 a do 1.9TDI akurat nic nie mam chętnie bym nawet przytulił jako drugie auto 😅


Ja ogólnie do ropniaków się zraziłem, ale to inna historia.
Ad OT, cytujc klasyka: "awaria dźwignią tuningu".
Się nie zrażam, bo co jak nie uczucie skłaniają człowieka do jeżdżenia samochodem, który pali 15/100 98 oktanowej benzyny.
Na chwilę obecną szukam kolektora i chcę się pocieszyć mocą OEMową, a w przyszłości będę odkładał na dolny cooler. Auto ma 180k przebiegu i wnętrze w genialnym stanie, nadwozie też nieźle się prezentuje. Zrobiłem regenerację hamulców i w miarę czasu i wolnych środków chce ogarniać to auta, które skupia w sobie dużą większość cech samochodu idealnego. Pozdrawiam.
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 07-02-2023, 18:40   

Neko napisał/a:
Rafik83 napisał/a:
Neko napisał/a:
Dzięki za rady. Rozumiem że to był sarkazm z tym 1,9TDI, ale wolał bym mieszkać z teściową i jej kotami bardziej niż w ten silnik się pakować
Osobiście uważam za najbardziej pancernym i idiotoodpornym silnikiem jest EJ20 od Subaru. Pozdrawiam.

W życiu z kotami 😱 wolał bym 3 motor poskładać 🤣🤣 a do 1.9TDI akurat nic nie mam chętnie bym nawet przytulił jako drugie auto 😅


Ja ogólnie do ropniaków się zraziłem, ale to inna historia.
Ad OT, cytujc klasyka: "awaria dźwignią tuningu".
Się nie zrażam, bo co jak nie uczucie skłaniają człowieka do jeżdżenia samochodem, który pali 15/100 98 oktanowej benzyny.
Na chwilę obecną szukam kolektora i chcę się pocieszyć mocą OEMową, a w przyszłości będę odkładał na dolny cooler. Auto ma 180k przebiegu i wnętrze w genialnym stanie, nadwozie też nieźle się prezentuje. Zrobiłem regenerację hamulców i w miarę czasu i wolnych środków chce ogarniać to auta, które skupia w sobie dużą większość cech samochodu idealnego. Pozdrawiam.


Jak ja chciał bym mieć takie spalanie 😅
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-02-2023, 19:52   

Neko, w takim razie forum techniczne w dłoń i studiuj lekturę bo naprawdę teraz jest tutaj masa wiedzy i cennych wskazówek jak zrobić dobrze i przerobić turbiaka. Jak będziesz chciał zrobić hamulce to od razu zakładaj brembo 4 tłoczkowe a pieniądze które chciałbyś wydać na oryginalne tarcze i klocki zainwestuj lepiej w dobry trunek. Przyjdzie czas to pomogę Ci namierzyć orurowanie z nierdzewki do FMIC, jak wszystko fajnie poskładasz do kupy podpowiemy ile i za ile można z tego wyciągnąć :wink: a na koniec pamiętaj że to nie subaru z UPG tylko 4g63t które delektuje się wysokooktanowym LPG :mrgreen:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 07-02-2023, 20:44   

Neko napisał/a:
jeżdżenia samochodem, który pali 15/100 98 oktanowej benzyny

Ja to się zastanawiam, jak i gdzie wy tymi autami jeździcie. Mi mniej LPG w łódzkich korkach wciąga, niż tobie benzyny :lol:

Neko napisał/a:
chce ogarniać to auta, które skupia w sobie dużą większość cech samochodu idealnego.

A to się nie uda. W O1T zawsze jest coś do roboty. I często nawet coś grubszego. No chyba że się pogodzisz z faktem, że to już pełnoletnie auto i jednak do ideału nie będziesz dążyć. Ewentualnie zrobisz i odstawisz pod koc w suchym i ciepłym garażu, a przesiądziesz się na autobus. To wtedy przy dużej dozie szczęścia może faktycznie będzie zbliżone do ideału.
 
 
Neko 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 07-02-2023, 22:03   

Cytat:

A to się nie uda. W O1T zawsze jest coś do roboty. I często nawet coś grubszego. No chyba że się pogodzisz z faktem, że to już pełnoletnie auto i jednak do ideału nie będziesz dążyć. Ewentualnie zrobisz i odstawisz pod koc w suchym i ciepłym garażu, a przesiądziesz się na autobus. To wtedy przy dużej dozie szczęścia może faktycznie będzie zbliżone do ideału

Chodziło mi o mój subiektywny ideał, bo obiektywnie to jeden z bardziej bezsensownych samochodów hehe. Ja nim tylko dzieci do przedszkola wożę, na co dzień ma inny ideał Tourana fsi 8) .
Wiecie, jak się chce coś z napędem na 4 koła, z fajnym charakterem, w miarę możliwości bezawaryjne, mieszczące wózki, torby itp. zaopatrzenie dzieci, to się kupuje Legacy lub inne Subaru. Jak dzieci podrosną, a żona mówi żeby kupić w końcu coś "normalnego'' to się kupuje Outlandera. A kiedy żona pyta, czemu tyle pali? Wydaje ci się, kochanie, w tym aucie jest mniejszy bak niż w Subaru....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.