 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.6] Wysokie obroty na 4 i 5 biegu |
Autor |
Wiadomość |
bkbk
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2023 Posty: 2 Skąd: Tomaszow Mazowiecki
|
Wysłany: 11-02-2023, 12:12 [1.6] Wysokie obroty na 4 i 5 biegu
|
|
|
Dzień dobry,
dziękuję serdecznie za przyjęcie na forum.
Od grudnia 2021 jestem zadowolonym posiadaczem ASX Cleartec, rocznik 2014.
W listopadzie zeszłego roku skradziono mi katalizator pod blokiem i lokalny mechanik mi założył zamiennik.
Nie wiem czy to może mieć z tym związek ale zauważyłem że teraz przy 4 i 5 biegu przy mocniejszym nacisnięciu gazu bardzo dostaje strzała jeśli chodzi o obroty (jest to przeskok nawet o 1,5/2 tys obrotów do góry). Wcześniej tak nie było (musiał się trochę rozhulać zanim złapał rytm na trasie),a teraz jest tak że w trakcie jazdy jak nacisnę mocniej gaz tak obroty idą bardzo do góry, oczywiście popuszczając gaz ta liczba spada.
Przy moim poprzednim aucie Opel Astra H GTC też tak było z tym że tam był większy silnik i większa liczba koni.
Czy ta wymiana katalizatora mogła mieć na to wpływ czy to raczej rzecz zupełnie niezależna? Ewentualnie w czym szukać przyczyny? Jeśli chodzi o kwestie techniczne to jestem totalnie zielony i postanowiłem że spróbuję zapytać tutaj.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-02-2023, 10:58
|
|
|
Jeśli po wciśnięciu gazu wraz z wrostem obrotów auto przyśpiesza czyli dostaje tzw kopa to jest to naturalne i nie ma się czym przejmować.ASX ma fabrycznie montowany katalizator trójdrożny TWC w celu redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery.Od katalizatora uniwersalnego różni się tym ,że dakładniej oczyszcza spaliny z substancji szkodliwych do normy EURO 5 i EURO6. Katalizator uniwersalny jest może mniej dokładny w oczyszczaniu spalin ale ma większą tzw przepustowość czyli przechodzące przez niego spaliny szybciej opuszczają układ wydechowy.Przy wymianie katalizatora na uniwersalny należy odpowiednio dobrać parametry nowego katalizatora aby były jak najbardziej zbliżone do oryginalnego.
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-wydechowy/275478,Czy-mozna-stosowac-katalizatory-uniwersalne.html
Twoje objawy mogą to być spowodowane tym ,że stary katalizator był już jednak trochę zapchany sadzą i stawiał większy opór wewnętrzny spalinom i przymulał silnik jak dodałeś mu gazu.Nowy uniwersalny przepuszcza je swobodniej i silnik dostaje kopa a u ciebie wywołuje konsternację ,że obroty gwałtownie wzrastają
Ale jeśli dodajesz gazu a samochód nie przyśpiesza lub robi to ociężale z opóźnieniem a obroty wzrastają to dla pewności sprawdź czy nie masz tzw.poślizgu sprzęgła....ustaw auto na twardej powierzchni uruchom silnik i naciśnij mocno pedał hamulca.Przy naciśniętym pedale hamulca zaciągnij mocno hamulec ręczny i zwolnij pedał hamulca.Następnie włącz 1 lub 2 bieg podnieś obroty do 1,5-2 tyś. i próbuj ruszyć na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Jeśli auto zgaśnie i nie pokona oporu hamulca to nie ma poślizgu sprzęgła. Tak więc nic tylko ...szerokiej drogi |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
bkbk
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2023 Posty: 2 Skąd: Tomaszow Mazowiecki
|
Wysłany: 05-03-2023, 16:06
|
|
|
zbigniew77 napisał/a: |
Ale jeśli dodajesz gazu a samochód nie przyśpiesza lub robi to ociężale z opóźnieniem a obroty wzrastają to dla pewności sprawdź czy nie masz tzw.poślizgu sprzęgła....ustaw auto na twardej powierzchni uruchom silnik i naciśnij mocno pedał hamulca.Przy naciśniętym pedale hamulca zaciągnij mocno hamulec ręczny i zwolnij pedał hamulca.Następnie włącz 1 lub 2 bieg podnieś obroty do 1,5-2 tyś. i próbuj ruszyć na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Jeśli auto zgaśnie i nie pokona oporu hamulca to nie ma poślizgu sprzęgła. Tak więc nic tylko ...szerokiej drogi |
I w tym był pies pogrzebany-mechanik wsiadł i pierwsze co to od razu powiedział to właśnie to że sprzęgło się ślizga.
Cóż, trzeba było wymienić ale już teraz zawsze człowiek spokojniejszy.
Serdecznie dziękuję za pomoc! |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 05-03-2023, 17:02
|
|
|
Fajnie, że problem rozwiązany. Powiedz jednak, bo pewnie nie tylko ja jestem zainteresowany, jakiej firmy masz teraz sprzęgło oraz jaki był koszt tej imprezy? |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
|
|