Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] Wysokie obroty na 4 i 5 biegu
Autor Wiadomość
bkbk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 2
Skąd: Tomaszow Mazowiecki
Wysłany: 11-02-2023, 12:12   [1.6] Wysokie obroty na 4 i 5 biegu

Dzień dobry,

dziękuję serdecznie za przyjęcie na forum.
Od grudnia 2021 jestem zadowolonym posiadaczem ASX Cleartec, rocznik 2014.
W listopadzie zeszłego roku skradziono mi katalizator pod blokiem i lokalny mechanik mi założył zamiennik.
Nie wiem czy to może mieć z tym związek ale zauważyłem że teraz przy 4 i 5 biegu przy mocniejszym nacisnięciu gazu bardzo dostaje strzała jeśli chodzi o obroty (jest to przeskok nawet o 1,5/2 tys obrotów do góry). Wcześniej tak nie było (musiał się trochę rozhulać zanim złapał rytm na trasie),a teraz jest tak że w trakcie jazdy jak nacisnę mocniej gaz tak obroty idą bardzo do góry, oczywiście popuszczając gaz ta liczba spada.
Przy moim poprzednim aucie Opel Astra H GTC też tak było z tym że tam był większy silnik i większa liczba koni.
Czy ta wymiana katalizatora mogła mieć na to wpływ czy to raczej rzecz zupełnie niezależna? Ewentualnie w czym szukać przyczyny? Jeśli chodzi o kwestie techniczne to jestem totalnie zielony i postanowiłem że spróbuję zapytać tutaj.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-02-2023, 10:58   

Jeśli po wciśnięciu gazu wraz z wrostem obrotów auto przyśpiesza czyli dostaje tzw kopa to jest to naturalne i nie ma się czym przejmować.ASX ma fabrycznie montowany katalizator trójdrożny TWC w celu redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery.Od katalizatora uniwersalnego różni się tym ,że dakładniej oczyszcza spaliny z substancji szkodliwych do normy EURO 5 i EURO6. Katalizator uniwersalny jest może mniej dokładny w oczyszczaniu spalin ale ma większą tzw przepustowość czyli przechodzące przez niego spaliny szybciej opuszczają układ wydechowy.Przy wymianie katalizatora na uniwersalny należy odpowiednio dobrać parametry nowego katalizatora aby były jak najbardziej zbliżone do oryginalnego.
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-wydechowy/275478,Czy-mozna-stosowac-katalizatory-uniwersalne.html

Twoje objawy mogą to być spowodowane tym ,że stary katalizator był już jednak trochę zapchany sadzą i stawiał większy opór wewnętrzny spalinom i przymulał silnik jak dodałeś mu gazu.Nowy uniwersalny przepuszcza je swobodniej i silnik dostaje kopa a u ciebie wywołuje konsternację :) ,że obroty gwałtownie wzrastają
Ale jeśli dodajesz gazu a samochód nie przyśpiesza lub robi to ociężale z opóźnieniem a obroty wzrastają to dla pewności sprawdź czy nie masz tzw.poślizgu sprzęgła....ustaw auto na twardej powierzchni uruchom silnik i naciśnij mocno pedał hamulca.Przy naciśniętym pedale hamulca zaciągnij mocno hamulec ręczny i zwolnij pedał hamulca.Następnie włącz 1 lub 2 bieg podnieś obroty do 1,5-2 tyś. i próbuj ruszyć na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Jeśli auto zgaśnie i nie pokona oporu hamulca to nie ma poślizgu sprzęgła. Tak więc nic tylko ...szerokiej drogi :wink:
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
bkbk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 2
Skąd: Tomaszow Mazowiecki
Wysłany: 05-03-2023, 16:06   

zbigniew77 napisał/a:

Ale jeśli dodajesz gazu a samochód nie przyśpiesza lub robi to ociężale z opóźnieniem a obroty wzrastają to dla pewności sprawdź czy nie masz tzw.poślizgu sprzęgła....ustaw auto na twardej powierzchni uruchom silnik i naciśnij mocno pedał hamulca.Przy naciśniętym pedale hamulca zaciągnij mocno hamulec ręczny i zwolnij pedał hamulca.Następnie włącz 1 lub 2 bieg podnieś obroty do 1,5-2 tyś. i próbuj ruszyć na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Jeśli auto zgaśnie i nie pokona oporu hamulca to nie ma poślizgu sprzęgła. Tak więc nic tylko ...szerokiej drogi :wink:

I w tym był pies pogrzebany-mechanik wsiadł i pierwsze co to od razu powiedział to właśnie to że sprzęgło się ślizga.
Cóż, trzeba było wymienić ale już teraz zawsze człowiek spokojniejszy.
Serdecznie dziękuję za pomoc!
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-03-2023, 17:02   

Fajnie, że problem rozwiązany. Powiedz jednak, bo pewnie nie tylko ja jestem zainteresowany, jakiej firmy masz teraz sprzęgło oraz jaki był koszt tej imprezy?
_________________
piotr57
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.