Outlander PHEV i tryby Normal i ECO |
Autor |
Wiadomość |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 24-02-2023, 00:48 Outlander PHEV i tryby Normal i ECO
|
|
|
Witam
Dzisiaj jadąc do pracy miałem pustą baterię 0%. Jechałem w trybie ECO. Wiadomo, jeśli bateria pusta to chwilę silnik chodzi, na chwilę się wyłącza i tak w kółko.
Stałem na światłach i silnik pracował akurat. Pomyślałem włącze sobie tryb Normal. Włączyłem i silnik zgasł dokładnie w momencie zmiany trybu. Hmm, no dobra zbieg okoliczności pewnie ale z ciekawości właczyłem znowu tryb ECO i o dziwo silnik się włączył. No to dawaj, wyłączyłem ECO czyli włączyłem tryb Normal i silnik znowu zgasł. Więcej nie sprawdzałem bo światła się zmieniły ale dziwne to było. Raczej bym powiedział, że powinien się włączyć jak przeszedłem w tryb Normal, a nie odwrotnie. Wyglądało to tak jakbym włączał Charge a dodam, że niebył włączony żaden z trybów Save czy Charge.
Czy to normalne zachowanie? |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 25-02-2023, 10:42
|
|
|
Poniewąż to auto ma swój rozumek to pewnie wedle tego woli w trybie eco podładować baterie na małym obciążeniu i jechać za chwile na prądzie, niż =wiemy po chałasie jak sie generator wysila gdy na pustej baterii np ruszamy,czy wogóle naciskamy pedał przyśpieszenia.. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 25-02-2023, 19:16
|
|
|
Tak to odbierałem ale nie byłem pewny. W sumie to też mi się zdarzało samemu włączyć charge na światłach właśnie z tego powodu |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 25-02-2023, 20:41
|
|
|
Jak jeszcze miałem fazę poznawczo-kombinacyjną żeby dobrze rozpoznać taką niepospolitą konstrukcje jak nasze phevy to jezdziłem z pokazatorem spalania na wyświetlaczu,co zmiana trybu to zerowałem spalanie żeby zobaczyć jak jezdzić najoszczędniej..więc spostrzerzenia były takie..tryb charge jest najoszczedniejszy gdy auto jedzie ok 70-90km/h.unikanie marnowania ładunku baterii w ten sposób zdobytego na jazde po drogach szybkiego ruchu..A na postoju na światłach wyłaczałem grzanie-od razu cisza i brak spalania.. Ale ta faza emocjonalna już mi minęła..teaz wyświetlacz baterii ma przewaznie ostatnią kreske i tak jeżdze kilometry..jak wiem ze np dziś w kółko komina kilka km po miescie to owszem podładuje i jade na prądzie. 1-2 razy na miesiąc ładuje na full bo tak prosili w instrukcji..i im mniej o tym wszystkim myśle tym przyjemniej mi sie jezdzi.. A jezdzi sie tym autem bardzo przyjemnie..Benzyny nigdy nie spalił więcej niz 9.5/100km..co jak na takiego kloca jest super..a w 5.5l/100km bez prądu też sie pare razy zmieścił.. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 26-02-2023, 17:30
|
|
|
To masz podobnie do mnie. Autem jeżdżę prawie rok i już od jakiegoś czasu przestałem liczyć zużycia. Fakt że do aplikacji Drivvo dale wpisuję ale już tylko tankowania benzyny. Prąd ładuję już tylko w pracy za darmoszkę. Właśnie jak Ty czerpię przyjemność z jazdy i nawet często nie zmieniam trybu na ECO, lubię czasem wykorzystać moc i wyrwać ze skrzyżowania ku zdziwieniu cwaniaków w Audi czy BMW
Spalanie benzyny przy takim użytkowaniu wychodzi mi w okolicy 4l/100km.
Już nawet zastanawiałem się czy nie zdemontować tego modułu co ogranicza włączanie silnika. |
|
|
|
 |
Artekolo
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 3 phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2024 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-12-2024, 21:05
|
|
|
Witam.
Mój outlander III phev stał około 3 tygodnie bez jazdy. Wczoraj wsiadłem i od razu włączyłem charge mimo iż baterii było ponad 50%. Auto popracowali około 10 min i wyłączyłem. Dziś jadąc do pracy nie mogłem wyłączyć charge i całą drogę pracował silnik spalinowy. W pracy naładowałem baterie na full i po uruchomieniu nadal włącza się charge i nie da się włączyć tryb EV.
Czy ktoś miał podobną sytuację? |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 18-12-2024, 01:46
|
|
|
Dziwne. Na początku odczytałbym błędy może jakieś są. Jeśli nie ma to odłączyłbym akumulator na chwilę. A po tym naładowaniu w pracy włącza się Charge ale tylko jako informacja na wyswietlaczu czy uruchamia się silnik i próbuje ładować pełna baterię? |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 36 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 18-12-2024, 06:12
|
|
|
A nie pojawił się żółty wykrzyknik i informacja już dokłądnie nie pamiętam ale chodzi o utrzymanie ukłądu paliwowego w sprawności. Pomaga zatankowanie 15 l paliwa. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 18-12-2024, 17:35
|
|
|
Jak się jeżdzi w cały czas na prądzie to tak jak mówi kolega-włącza sie co ok. 80 dni przymusowe wypalanie paliwa. Jak sie w tym momencie ma pusta baterię to chociaz tyle dobrze że auto ją sobie naładuje..15 litrów uspokaja tą przypadłośc... |
|
|
|
 |
|