 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Black Outlander 2.2 DID AT |
Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2023, 14:10
|
|
|
Dzisiaj profilaktyka związana z DPF.
Aplikacja będzie przez gumową rurkę czujnika różnicy ciśnień, 15 minut na biegu jałowym i trasa 400 km do Wisły. Tam zostaję do wtorku, więc wizyta u Tokyo obowiązkowa
EDIT:
Grubszym wężykiem aplikujemy w wystudzony układ wydechowy. Pianka, pomijając katalizator spływa na filtr DPF.
Trzy krótkie psiuknięcia, 15-30 sekund przerwy i tak do opróżnienia puszki. Preparat w całości zmieścił się do filtra wypływając przez zdjęty wężyk.
Film przedstawia początek parowania preparatu, później było tylko "gorzej"
https://youtube.com/shorts/jCjqCMBW_iU?feature=share |
Ostatnio zmieniony przez To masz 05-02-2023, 16:20, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2023, 19:05
|
|
|
Kilka lat temu, za około 70 zł kupiłem w Lidlu podnośnik, który został u moich rodziców. Był w użytku pod ich samochodami oraz przynajmniej pod trzema dodatkowymi- przyjezdnymi. Poobijany z każdej strony służy do dzisiaj, oleju nie wyrzygał.
Dzisiaj można go nabyć za około 120 zł i mocno zastanawiałem się tłumacząc, że wystarczy do amatorskich prac.
Nie wiem co mnie podkusiło, ale w chwili zakupu stwierdziłem, że podnośnik będzie służył mi kilka lat i kupiłem droższy. Dwa razy większy od w/w, ciężki, robiący bardzo dobre wrażenie i mam nadzieję, że tak pozostanie.
Woda 1,5l dla zobrazowania skali opisywanego przedmiotu- kawał podnośnika z niego.
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2023, 07:40
|
|
|
Szczerze, jestem zaskoczony stanem podwozia. Jak na 10 lat użytkowania w Polsce, prezentuje się zadowalająco- auto garażowane. Gdy zrobi się cieplej i przede wszystkim sucho muszę prysnąć chemią, nawet we własnym zakresie.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-02-2023, 07:30
|
|
|
BJC to niby polski producent, ale tak naprawdę od razu widać, że to China. Oby służył. Ja mam klucz pneumatyczny z tej firmy i daje radę, ale nie używam jakoś bardzo często.
Co do podwozia to rób konserwację jak będzie ciepło, bo aż się podwozie prosi o to. Będzie auto na wieki. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-02-2023, 10:26
|
|
|
Fajne gumy w podnośniku i niski jest tzn wejdzie pod kazde auto. Ja mam jakiś z Jula, ten z Lidla rok czasu był uzywany podczasz remontu galanta, juz tak nie trzyma. dolałem mu oleju i jest lepiej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-02-2023, 12:28
|
|
|
Marcino, też kupiłem kiedyś taki podnośnik w Jula i tylko raz podniósł auto. Drugi raz już w ogóle nie działał. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-02-2023, 14:23
|
|
|
U mnie taki działał przez parę lat. W ub roku dolałem oleju bo już opadał, ale przy mercedesie się poddał całkowicie - musiałem ciągle pompować a druga osoba podkładała klocki pod wahacz. Merc waży 2200kg netto.
Dlatego kupiłem coś porządnego bo nie chciałbym aby mi 2 tony na głowę spadły...
https://allegro.pl/oferta/podnosnik-niskoprofilowy-samochodowy-lewarek-zaba-13048117259
Polecam, długa laga, łatwo się pompuje, parę machnięć i auto w górze. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2023, 17:09
|
|
|
Wg sprzedającego, nowy czujnik wykonał ten sam Malezyjczyk, który dziesięć lat temu zrobił oryginał do mojego egzemplarza OIII
Czujnik wymieniony na nowy, jednak starej części nie udowodniłem zaciągania lewego powietrza. Została skazana na wymianę przynajmniej z powodów estetycznych, ale i dla świętego spokoju.
EDIT:
Po zmianie czujnika pojawia się błąd P2453. Można usunąć go za pomocą aplikacji, ale wraca po każdym uruchomieniu auta. Widocznie komputer porównuje nowe parametry z wyuczonymi na starym czujniku, nie zgadzają się, więc zgłasza błąd.
1. Zrobię 2-3 trasy kasując błąd po każdym uruchomieniu, by sprawdzić z ciekawości czy wystąpi coś takiego jak samoadaptacja
2. Jeśli nie to sprawdzę czy działa reset wartości wyuczonych wg sposobu przedstawionego w filmie https://www.youtube.com/w...channel=PANSZEF
Ciekawe filmy ma ten człowiek
3. Jeśli powyższe, w/w sposoby nie zadziałąją to czeka mnie wizyta u Mitsumaniaków i reset ze pomocą komputera diagnostycznego. Ciekawi mnie czy czujnik resetuje się niezależnie czy wpisanie nowego DPFa rozwiąże problem.
Korzystając z okazji będę obserwował jaki to ma wpływ na częstotliwość wypalania filtra DPFa.
EDIT 2:
Procedura z serwisówki informuje, że reset czujnika to wymuszona procedura wypalania DPF...
Łomatko, ale utrudniają majsterkowanie przy aucie
Po wymianie czujnika różnicy ciśnień spalin sprawdź ponownie, czy ustawiony jest kod diagnostyczny.
(1) Wymiana czujnika różnicy ciśnień spalin.
(2) Po wymianie czujnika różnicy ciśnień spalin przeprowadzić wymuszoną regenerację DPF.
(3) Użyj MUT-III, aby usunąć kod diagnostyczny.
(4) Ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji „LOCK” (WYŁ.).
(5) Prowadź pojazd.
(6) Użyj MUT-III, aby ponownie sprawdzić kod diagnostyczny.
EDIT 3:
Skończyło się na wymuszonym wypalaniu, inicjalizacji czujnika różnicy ciśnień i filtra DPF oraz zresetowaniu w sterowniku silnika zużycia oleju i ilości oleju napędowego w oleju silnikowym. |
Ostatnio zmieniony przez To masz 15-02-2023, 19:47, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2023, 17:26
|
|
|
Weekend u teścia... kilka flaszek pękło.
 |
Ostatnio zmieniony przez To masz 05-02-2023, 00:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2023, 00:55
|
|
|
Jeśli w instrukcji jest napisane, że wąż ściągamy z górnego krućca...
to nie ściągamy z krućca dolnego
Na poważnie, dostęp do górnego krućca był utrudniony, więc ściągnąłem z dolnego mając ślepą nadzieję, że płyn popłynie wężem z góry na dół.
Po fakcie sprawa stała się jasna, że płynie jak ma to miejsce w silniku czyli z dołu do góry, więc dolnym krućcem zalałem wahacz, płytki i kanał. Myślę, że połowa szczęśliwie trafiła do zbiornika
Pozostałą, możliwą do spuszczenia ilość płynu opróżniłem przez korek na dnie skrzyni.
https://youtu.be/ZqCcb9yNrUo
Wlałem 5l świeżego ATF zakładając, że to większa ilość niż zalała kanał
Uruchamiając silnik na 15 sekund(i oczywiście tym samym pompę oleju w skrzyni) wypompowałem dolnym krućcem kolejną część oleju. Tym razem zadbałem o to, by trafił do pojemnika
Skorygowałem poziom płynu, by rozgrzany do 80 stopni sięgał na bagnecie do oznaczenia H- zgodnie z serwisówką.
Porównajcie kolor znajdującego się w lejku płynu do widocznego w filmie, wydostającego się przez korek spustowy.
Przez zakupem auta dzwoniłem do ASO, a po zakupie odwiedziłem serwis i w obu przypadkach potwierdzili wymianę płynu przy przebiegu 97 000 km, czyli 55 000 km temu... |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2023, 21:43
|
|
|
Byłem zmuszony wspawać ćwiarkę, jak wyszło?
........,a sorry, pomyliłem forum
Demontaż wypełnienia i boczka bagażnika:
Następnie wyleciał subwoofer:
Przewody od czujników przeciągnąłem przez kratkę wentylacyjną, centralkę przykleiłem w miejscu widocznym na zdjęciu, a na nadkolu skierowany do tyłu auta buzzer. Filce z dwustronnym klejem znajdowały się w komplecie z czujnikami.
Mając na wierzchu zderzak i wtyczkę zasilającą lampę cofania, bez użycia multimetru wiedziałem, że muszę wpiąć się w niebieski przewód. Z wtyczki znajdującej się w bagażniku wyciągnąłem zabezpieczenie, igłą podważyłem platikową zapadkę blokującą konektor i wyjąłem go na zewnątrz.
Obrałem 2-3 cm przewódu zasilającego czujniki, przełożyłem wzdłuż przez konektor wciskając go na miejsce we wtyczce. Znajdujący się w drugiej części wtyczki bolec wszedł w konektor ściskając dołożony przewód.
"Najpierw masa":
Podsumowując, koszt czujników 49 zł plus kilka godzin spędzonych przy aucie. Nie obyło się w tym czasie bez odkurzania całego wnętrza, demontażu, czyszczenia i napompowania koła zapasowego itp., więc ogólnie aktywnie spędzony czas |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2023, 22:13
|
|
|
Kompletnie nie wiem na jakiej zasadzie działają przyciski tego typu, więc jeśli wytłumaczycie w prosty sposób to będę wdzięczny. Ten od podgrzewania szyby miałby dać sygnał na przekaźnik czasowy i to jego jedyne zadanie. Drugi od czujników może służyć jako włącznik i wyłącznik lub również tylko jako wyzwalacz przekaźnika czasowego z regulacją czasu działania.
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2023, 09:05
|
|
|
Mała rzecz, cieszy, a dodatkowo jest przydatna
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2023, 08:23
|
|
|
Oddałem do lakierowania proszkowego oryginalne, letnie felgi 18". Efektem pochwalę się niebawem |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2023, 07:32
|
|
|
Odkręciłem dodatkowe fotele.
Po zapakowaniu walizek zostawało 20 cm miejsca do rolety i miałem problem z załadunkiem. Nawet reklamówki się nie mieściły i musiałem wyciągać rzeczy z toreb i rozkładać je po całej powierzhni bagażnika, tak aby roleta mogła się rozwinąć. Teraz podłoga obniżyła się o około 20 cm i różnica jest ogromna.
Odkręcamy z tyłu dwie nakrętki trzymające fotel, śrubę mocującą pas i wypinamy wtyczkę od czujnika zapięcia pasa.
Z przodu podważamy plastikowe zaślepki i wykręcamy znajdujące się pod nimi śruby.
Nakrętki i śruby wkręciłęm na miejsce, by nie szukać ich przy najbliższej okazji. Czekam na zamówioną matę do bagażnika. |
|
|
|
 |
|
|