 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Drgania na kierownicy przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Adam1999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2020 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2023, 17:22 Drgania na kierownicy przy hamowaniu
|
|
|
Cześć, tworzę nowy temat, ponieważ nie znalazłem informacji w istniejących.
Mój problem polega na tym, że co 4-5 miesiące, od wymiany tarcz hamulcowych, od nowa pojawiają mi się wibracje na kierownicy przy hamowaniu z okolicy 100/120 km/h.
Tarcze i klocki jakie kupowałem i wymieniałem z przodu to ATE oraz Bosch, na obu kompletach efekt był ten sam. Z tyłu mam TRW od około roku.
Wykluczam kwestię myjni, to znaczy nie zajeżdżam z nagrzanymi tarczami na myjnię i nie chlapię ich wodą. Również wydaje mi się mało prawdopodobne, że regularnie co 4-5 miesięcy wjeżdżam w kałużę i krzywią się tarcze. Dodatkowo nie następuje to nagle tylko stopniowo drgania są co raz mocniejsze. Zawieszenie też sprawdzałem i nie ma luzów. Piastę również mierzyłem czy coś nie jest krzywo i też jest okej.
Macie może jakieś pomysły co może być problemem? Może sprawdzić coś jeszcze konkretniej? Mi już się pomysły skończyły co może być nie tak.
Z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-04-2023, 18:57
|
|
|
Sprawdź czy tarcze są ok. Do sprawdzenia i przesmarowania prowadnice zacisku, wyważenie kół, półoś czy nie ma luzów w przegubach. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2023, 07:27
|
|
|
Skoro się krzywią, to może problem jest z zaciskiem? Nie odbija tłoczek i tarcza się grzeje a następnie krzywi. Może ktoś za dużo smaru napchał w prowadnice?
Sprawdź przyrządem do pomiaru bicia tarcz, która z nich ma największe odchyłki - każdy producent podaje normy dla swoich tarcz i zajmij się tym zaciskiem. Sprawdź też piasty raz jeszcze.
Takie coś w zupełności wystarczy
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-04-2023, 07:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Sprawdź przyrządem do pomiaru bicia tarcz | czyli czujnikiem zegarowym ?? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-2023, 07:24
|
|
|
Marcino napisał/a: | czyli czujnikiem zegarowym ?? | chyba, że masz elektroniczny - to wtedy nie zegarowy |
|
|
|
 |
|
|