Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uciekające koło po wymianie wahacza
Autor Wiadomość
Inkdvl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carsma 1.6 99km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26-04-2023, 22:27   Uciekające koło po wymianie wahacza

Cześć!
Wymieniałem dzisiaj przedni prawy wahacz (tak, tylko jeden) i po złożeniu wszystkiego prawe koło mi ucieka do środka. Jadą do mnie nowe łączniki stabilizatorów, bo też już są zajechane, więc tak czy inaczej będę dobierał się do koła.

Podejrzewam dwie opcje:
1. Winny jest źle ustawiony sworzeń - wcisnąć to cholerstwo na swoje miejsce to katastrofa, coś mogło pójść nie tak
2. Bardzo mocno skręciłem łącznik stabilizatora, bo też mi już klekotał, a dwa dni musi jeszcze przejeździć.

W którym kierunku szukać, żeby jak najmniej się przy tym narobić? Zdejmować cały wahacz i zakładać go jeszcze raz? Jeżeli tak, to od przykręcenia go w którym miejscu powinienem zacząć, żeby jak najmniej namieszać ze zbieżnością?

Dodam, że wahacz jest dokładnie taki sam jak poprzedni, więc nie ma możliwości, że problem leży w złej części. Podczas roboty unikałem też jakiegokolwiek kontaktu z drążkiem i końcówkami, w nich problemu też bym nie szukał. :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-04-2023, 06:31   

A porównałeś wymiary obu wahaczy? - bo tam nie ma miejsca na regulacje, stąd pierwsza myśl, że może nie są identyczne. Sworznia się nie ustawia, wciska i tyle. Jak miałeś z nim problem, to polecam zacząć od wsadzenia sworznia a potem tulei na miejsce.
 
 
Inkdvl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carsma 1.6 99km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-04-2023, 07:13   

Krzyzak napisał/a:
A porównałeś wymiary obu wahaczy?

Może nie biegałem z miarką, ale po wyjęciu starego przyłożyłem nowy na oko i po dokładnym przyjrzeniu się nie zauważyłem żeby gdzieś coś się nie zgadzało.

Po obejrzeniu kilku tutoriali zauważyłem, gdzie mogłem popełnić błąd. Montowałem go bez żadnego lewarka pod nim, może po założeniu koła i opuszczeniu samochodu jest zupełnie inne ustawienie niż być powinno. :?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20996
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-04-2023, 08:23   

A dokręcałeś go w pozycji roboczej, czyli pod obciążeniem auta?
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 27-04-2023, 09:27   

Wahacze mogą się różnić tak się przekonałem przy wymianie sworzni bo były luźne w wahaczu i wymieniłem na właściwy okazuje się że producenci robią wymiarowo sworznie pod swój wahacz.
_________________
Ross
 
 
Inkdvl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carsma 1.6 99km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-04-2023, 10:02   

Bizi78 napisał/a:
A dokręcałeś go w pozycji roboczej, czyli pod obciążeniem auta?


Właśnie o tym pisałem piętro wyżej - montowałem go 'na zwisie'. Samochód na lewarku, wahacz wisi luzem. Sworznia wlazło ile miało wejść - jest odpowiednie wyżłobienie na śrubę. Jak już wlazło to na sztywno skręciłem wszystko bez podnoszenia go na lewarku.

Jutro i tak będę dobierał się do reszty zawieszenia, więc zrobię powtórkę z rozrywki, tym razem z pełnym obciążeniem.

Powiedzcie mi jeszcze proszę tak na zaś, w najgorszym wypadku zbieżność pomoże czy jedynie nowy wahacz?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-04-2023, 12:23   

Ostatnie pytanie jest raczej do wróżki.
Ale ważniejsze jest to, że nie wolno skręcać tulei metalowo-gumowych na podniesionym zawieszeniu. Podczas jazdy masz niemal 99% pewność, że je pozrywasz.
 
 
Inkdvl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carsma 1.6 99km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-04-2023, 18:51   

Nie dawało mi to spokoju, musiałem zabrać się za to dzisiaj, jeszcze przed wymiana łączników.

Próbowałem wszystkiego - odkręcić wahacz, założyć go jeszcze raz, regulować zbieżność. Nic nie pomogło. Dopiero w momencie gdy z poczuciem goryczy po przegranej walcei licząc klepaki żeby nazbierać na ustawienie zbieżności w serwisie, zacząłem składać koło, ustawiłem wszystko (mniej więcej) tak jak było na początku. Na koniec jedynie poluzowałem sworzeń, skręciłem koła maksymalnie w prawo i dokreciłem śruby na skręconych kołach oraz poluzowałem łącznik.

Ze łzami biedy w oczach wsiadłem do auta i uwaga - wszystko wróciło do normy! Nie mam pojęcia czy pomogły skręcone koła czy poluzowanie łącznika stabilizatora, ale jestem pewien ze rozwiązaniem bylo jedno z dwóch. 8)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-05-2023, 19:40   

Dokręciłeś śruby tulei jak auto stało na kołach i to pomogło. Nie wolno dokręcać śrub tulei gumowych jak auto jest w powietrzu, ale o tym już wyżej napisano. Akurat w Carismie chodzi tylko o śrubę tulei gumowej przedniej, czyli tą przy silniku, bo ona jest mocowana śrubą w osi tulei, a tylna tuleja nie ma znaczenia, bo ma obejmę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.