 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie? |
Autor |
Wiadomość |
torpederos
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 mivec 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2020 Posty: 11 Skąd: stąd
|
Wysłany: 20-02-2023, 14:23
|
|
|
Ja leję AMSOIL trochę inny baniak, ale wygląda na to samo. Kupowałem tu:https://galonoleje.pl/5w30/3457-amsoil-signature-series-5w30-3784l-asl-syntetyczny-olej-silnikowy-097012019045.html |
|
|
|
 |
Roso
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 (2015)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2022 Posty: 7 Skąd: Konarzewo
|
Wysłany: 20-02-2023, 15:16
|
|
|
To jest właśnie trochę inny amsoil (seria oem a nie signature series) |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-02-2023, 17:12
|
|
|
Amsoil OE 5w30 (OE)
Lepkość w 40*C-63,4
Lepskośc w 100*C= 11
Index lepkości-168
ACEA A5/B5
API –SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5,5 ,GF-6a
HTHS-3,3
TBN-8
AmsOil Sygnture Series 5W30 (ASL)
Lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA-A1/B1 A5/B5
API - SM,SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN-12,6
AmsOil OE 5W30
Ma obniżone wartości Ca i Mg, jako "detergentów" neutralizujących kwaśne produkty procesu spalania,Wartości zostały dobrane tak aby minimalizować wywołanie zjawiska LSPI.Chroni tym samym tłoki przed przedwczesnym zapłonem przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Dlatego jego TBN wynosi 8 a w Amsoil Sygnature series 5W30 (ASL) wynosi 12,6.
LSPI oznacza samozapłon mieszanki paliwowo-powietrznej przed uruchomieniem zapłonu. Większość nowych silników jest wyposażona w nowoczesny, bezpośredni wtrysk benzyny (GDI), często występujący w połączeniu z turbosprężarką. Technologie te zwiększają możliwość wystąpienia zjawisk LSPI czyli samozapłonu benzyny nim nastąpi zapłon paliwa od iskry ze świecy.ASX nie posiada turbo sprężarki a wtrysk paliwa jest pośredni więc to zjawisko LSPI raczej nie występuje a jeśli już to prędzej trafisz 6 w toto-lotka jak wywołasz to zjawisko LSPI w ASX-e :wink:Ale jakościow olej jest OK i można go stosować w tych silnikach. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 25-02-2023, 13:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Roso
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 (2015)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2022 Posty: 7 Skąd: Konarzewo
|
Wysłany: 21-02-2023, 07:56
|
|
|
Dziękuję. To w takim razie w która stronę pójść zakładając, że żona jeździ raczej koło komina, spokojnie, rzadko drogami szybkiego ruchu. Przebieg 140 000. Poprzedni właściciel zalał Castrol 5w30 (ale nie wiem dokładnie jaki)
Eneos Hyper S 5w30 (ale tu norma C2)
Eneso Hyper Multi 5w30 (tu jest A5/B5 , ale za to API: SL)
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 - jak wyżej
Millers Oils EE Longlife 5w30 - j.w
Millers XF LONGLIFE C-2 5W30 - (znowu C2, TBN podobnie jak przy AMSOIL OE)
Czyli albo spełnia normę ACEA, ale nie spełnia API. Albo spełnia API, ale jest C2 według ACEA.
Jedyny, który spełnia obie to rzeczywiście chyba tylko Amsoil SS, ale tu cena 50% więcej. |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-02-2023, 08:36
|
|
|
Nie mam nic do tego oleju.... Eneso Hyper Multi 5w30 (tu jest A5/B5 , API: SL)
Pozostałe też są OK. Ale API: SL wcale nie dyskwalifikuje oleju.Olej API: SL ma tylko większą tendencję do wtrącania osadów w czasie ekspoloatacji i nieco gorszą ochronę w stosunku do olejów o wyższej klasie czyli SM/SN.Co nie znaczy ,że nie można go stosować. Po prostu zamiast wymiany oleju co 15 000 km wymieniasz co 10 000km.Czasami warto zastosować mniej znany olej i częstą wymianę jak latać na drogim i wymieniać rzadziej.
To nic ,że ten olej ma normę C-2 .To jest właśnie olej ,,Mid Saps" czyli średnio popiołowy zalecany dla naszych samochodów .Chroni nasz trójdrożny katalizator oraz silnik.
Teraz musisz zdecydować czy wybierasz olej z normą A3/B3 A3/B4 które to oleje są ukierunkowane na ochronę silnika.
Czy wybierasz oleje lekko bieżne z normą A5/B5 obniżające zużycie paliwa.Co nie znaczy ,że nie chronią silnika mają tylko więcej dodatków zmiejszających tarcie
Wszystko zależy od warunków ekspoloatacji pojazdu ale z tego co piszesz to auto nie jest eksploatowane w trudnyh warunkach i po dużym obciążenie wię tu najlepiej sprawdzi się olej z normą A5/B5
Poczytaj wszystkie stony tego wątku od 1-9 a dowiesz się więcej. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 15-05-2023, 14:36, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Roso
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 (2015)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2022 Posty: 7 Skąd: Konarzewo
|
Wysłany: 21-02-2023, 09:13
|
|
|
A co jest nie tak z tym Eneosem Hyper Multi ?
Przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem co wybrać. |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-02-2023, 09:25
|
|
|
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
AmsOil OE 5W30 ( OEF)
Millers XF LONGLIFE C-2 5W30
Millers Oils EE Longlife ECO 5w30
MF120 MITASU MOTOR OIL 5W30 API:SN/CF ISLAC GF-5
ENEOS Premium Hyper S 5W30
ENEOS PREMIUM HYPER 5W30
MOTUL ECO-NERGY 5W30
Valvoline Maxlife 5W30
Motul 8100 X-cess 5W-40
TOTAL Quartz 9000 Energy 5W40
Shel Helix Ultra 5W40
Motul 8100 X-cess 5W-40
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30
Do wyboru do koloru i w różnych cenach.Tu masz oleje A5/B5 oraz A3/B4.
Nie wskaże ci konkretnego oleju z uwagi na różnice w cenie a nie wiem jaki olej w jakiej cenie cię interesuje. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
Roso
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 (2015)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2022 Posty: 7 Skąd: Konarzewo
|
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-02-2023, 09:45
|
|
|
Roso napisał/a: | A co jest nie tak z tym Eneosem Hyper Multi ?
Przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem co wybrać. |
Eneos Hyper S to olej lekko bieżny mid Saps ( C-2)
ACEA : A5/B5
lepkośc w 40*C- 61
lepkośc w 100*C -10,4
Index lepkości - 166
HTHS -3,1
TBN - 8,3
Teraz porównaj sobie z parametrami i innych olei w tym wątku
Oleje Eneos to raczej oleje lekkobieżne nastawine na oszczędzanie paliwa.Olej C-2 to A5/B5 Zresztą olejem Eneos 0W20 zalewane są fabrycznie silniki ASX.
Porównaj też ceny bo czasem oleje w tej samej klasie i o bardzo zbiżonych parametrach mogą zaskoczyć ceną. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 15-05-2023, 14:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-02-2023, 13:47
|
|
|
Z tymi olejami to producenci aut sobie sami w kolano strzelają. Kiedyś nie było olejów markowanych przez producentów i każdy lał olej wg. określonej normy podanej w instrukcji. Potem był zalecenia producenta co do marki, np. na każdym Renaulcie była naklejka Renault zaleca oleje Elf" i parametry można było dobrać wg. instrukcji. Ale to było mało i producenci zaczęli dawać oleje z logo własnym, które niczym poza zawyżoną ceną nie różnią się od olejów markowanych logo producenta oleju. Ale od razu ludzie nie wiedzą, jaki olej mają. Tym bardziej, że zarówno producenci aut jak i ich ASO strzegą sekretu "Co to za olej" tak, jak by od tego ich życie zależało .... |
|
|
|
 |
Przemek87dk
Forumowicz
Auto: Mitsuboshi asx 1,6 mivec 117hk
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 25 Mar 2022 Posty: 84 Skąd: Budzislaw Koscielny i Jawor
|
Wysłany: 02-05-2023, 18:10
|
|
|
Witam. Niedługo wymiana oleju i chciałbym zrobić to sam zaoszczędzić trochę kasy i żeby było jak ja chce. Posiadam swojego asx od prawie 3 lat. Znalazłem faktury z mitsubishi i przy 20.000km zalany był olej Q8special G/LL 5w-30
Przy 40.000 ten sam i tu ciekawostka przy 60.000 Q8 special D1 FE 0W20. Jak ja go kupiłem to miał najechane 79.600 i zalali olejem o nazwie ELF SOLARIS LLX 5W-30 LONGLIFE ale to już było poza mitsubishi. I znowu po 10.000 ten sam olej wlali. Nie znam się na olejach ale tam chyba brakuje tych całych klas żeby pasowało do asx ale to już zostawie komuś kto sie zna.Przed tym olejem ELF jeździłem trochę i wydawało mi się że jakby ciszej chodził silnik. Teraz mam dylemat co wlać żeby było dobrze. I dziękuję z góry za pomoc. Mój silnik to 1.6 117 koni start-stop. 96.000km |
_________________ Asx |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-05-2023, 19:40
|
|
|
Dawna nazwa to Elf Solaris LLX 5W30 a obecnie to ELF EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30.To olej silnikowy powstały w Technologii Syntetycznej ELF. Jest w pełni dopasowany do używania w silnikach beznzynowych i Diesla. Posiada aprobaty: Renault ,VOLKSWAGEN, MERCEDES, BMW, PORSCHE Diesel. Zgodny z systemami oczyszczania spalin (DPF, FAP, TWC). Zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji, w których zastosowano specjalne systemy oczyszczania spalin, umożliwiających spełnienie wymagań normy emisji spalin EURO IV i V. Specjalnie opracowany dla silników benzynowych i wysokoprężnych grupy: Renault,Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Zalecany jest również do samochodów marki Mercedes, BMW, Porsche diesel,
Parametry oleju ELF
ACEA C-3
Lepkośc w 40*C-67,5
Lepkośc w temp.100*C -11,7
Wskaźnik lepkości 168
Temperatura płynięcia i pompowalności – 39*C
TBN- 6,2
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30
ACEA C3
API-SN/CF
Lepkość 40*- 65,2
Lepkość 100*-11,5
Index lepkości-175
Plynnośc -35*C
To typowe średniaki do stosowania w dieslu i benzynie głownie do silników grupy PSA.Ale ASX też będzie na nich pracował całkiem dobrze.Oba oleje są bardzo podobne.
Ale nie rozumiem po co olej C3 do benzyny ?? Tu wystarczy olej C2 lub full saps.
Na tej stronie (link poniżej)
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1666651#1666651
pod postem użytkownika ,,Roso"masz spis olejów do ASX które spełniają normy dla tego silnika.Nasz silnik spełnia normy EURO 6. i posiada katalizator trójdrożny (TWC)
A jeśli interesują cię oleje 0W20 to każdy z tych producentów ma teź w swojej ofercie takie oleje.
Polecam poczytać całe forum i wyszystkie wypowiedzi od strony 1-9 .
A normy oleju dla ASX są poniżej
- SAE - 0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACE- A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5 |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
Frogstory
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2023 Posty: 19 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-05-2023, 09:11
|
|
|
W ostatnią sobotę do Space Star'a 2022 rok zalano mi w serwisie Mitsubishi 5w30 (C4) MZ320932S
Tak mi zarekomendowali. Wymiana przy około 1800km przebiegu. |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-05-2023, 13:24
|
|
|
Zarówno olej z normą C3 jak i C4 to oleje z grupy ,,Low Saps" czyli nisko popiołowe ukierunkowane na ochronę filtra DPF i katalizatorów.
Specyfikacja ACEA C3 i C4 stosowana jest w olejach o średniej i niskiej zawartości pierwiastków SAPS (popiołów siarczanowych [SA], fosforu [P], siarki [S]), stąd nazwa ..Low SAPS lub Mid SAPS dedykowanych do wysokowydajnych silników benzynowych i niewysilonych silników Diesla. To Stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników wyposażonych w katalizator, jak również do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych i z katalizatorem trójfunkcyjnym (trójdrożnym). Oleje te wydłużają żywotność filtra DPF i katalizatora TWC.
Co do twojego oleju to musze znać jego producenta aby zapoznać się z kartą charakterystyki wówczas podam jego parametry.
Pod normą MZ320931 występuje wiele olejów różnych producentów np.MANOL oraz Mitsubishi
twoja norma którą podajesz MZ320932S to musi być modyfikacja poprzedniej wersji MZ320931.
Teraz w dobie samochodów ECO oleje C3 i C4 są modne z uwagi na niską emisję CO2 przez silniki smarowane tymi olejami.Warto jednak zapytać się silnika jak one się czują z tym C3 i C4 i z lepkością 0W20
[ Dodano: 15-05-2023, 14:44 ]
Laknat napisał/a: | producenci zaczęli dawać oleje z logo własnym, które niczym poza zawyżoną ceną nie różnią się od olejów markowanych logo producenta oleju. Ale od razu ludzie nie wiedzą, jaki olej mają. Tym bardziej, że zarówno producenci aut jak i ich ASO strzegą sekretu "Co to za olej" tak, jak by od tego ich życie zależało .... |
Chronią swój biznes..jak nie wiesz co masz wlane to na 100% przyjedziesz do ASO na wymianę ..jeśli z niewiedzy to ze strachu..A kasa leci. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18-05-2023, 14:15
|
|
|
Przyznajcie się kto i czym tj. jakim specyfikiem robi płukankę przed wymianą oleju. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
|
|