 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Sterowanie radiem z kierownicy MMCS E03 |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-06-2017, 22:30 [3.2 DID] Sterowanie radiem z kierownicy MMCS E03
|
|
|
Problem: nie działa sterowanie z kierownicy radiem (NIC: mode, + ,- , <, >), a właściwie jak ostatnio sprawdziałem wtyczki na MMCS, to działało to zanim nie ruszyłem kilka metrów samochodem.
Proszę o potwierdzenie mojej interpretacji schematów.
Sterowanie zkierownicy: pin 53 i 69 na MMCS złącze D-206
http://mmc-manuals.ru/man...4E08BC00ENG.pdf
Kabelki od sterowania to kolor biało-czerwony i czarno-biały , po prawej na zdjęciu
https://drive.google.com/file/d/0Bw3FGQWLgfY7SHljYWlNenhQRVE/view?usp=sharing
Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ?
Muszę znaleźć problem z instalacji, czyli przedzwonić omomierzem obwód tego sterowania. |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-06-2017, 07:41
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ? |
To nie samo złącze a cały zestaw złącz + taśma na kolumnie kierownicy - ta która "owija się" wokół kolumny przy kręceniu kołem kierownicy. Uszkodzenia taśm niestety się zdarzają, bo to element, który pracuje mechanicznie... najpierw poszukaj problemu tutaj. Nie wiem jak to w Pajero IV jest, ale prawdopodobnie będzie to jeden "bębenek" ze zwijaczem taśmy dla sterowania multimediami i air bag więc ostrożność wskazana.
Wygląda to mniej więcej dokładnie tak:
 |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
Ostatnio zmieniony przez plochu 27-06-2017, 07:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-06-2017, 07:42
|
|
|
plochu napisał/a: | gshesiu napisał/a: | Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ? |
To nie samo złącze a cały zestaw złącz + taśma na kolumnie kierownicy - ta która "owija się" wokół kolumny przy kręceniu kołem kierownicy. Uszkodzenia taśm niestety się zdarzają, bo to element, który pracuje mechanicznie... najpierw poszukaj problemu tutaj. Nie wiem jak to w Pajero IV jest, ale prawdopodobnie będzie to jeden "bębenek" ze zwijaczem taśmy dla sterowania multimediami i air bag więc ostrożność wskazana. |
dokładnie |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 30-06-2017, 07:32
|
|
|
Faktycznie uszkodzenie jest na zwijaczu, ponieważ jak skręcę kierownicą w lewo to sterowanie z kierownicy działa. a na wprost i w prawo nie działa. Czyli to jednak nie problem w kabelkach. |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-06-2017, 12:14
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Faktycznie uszkodzenie jest na zwijaczu, ponieważ jak skręcę kierownicą w lewo to sterowanie z kierownicy działa. a na wprost i w prawo nie działa. Czyli to jednak nie problem w kabelkach. |
Możesz spróbować przeczyścić złącza Kontaktem S a następnie U - może tam coś nie styka. Jak nie pomoże to niestety wymiana całego "bębenka". |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-09-2018, 19:07
|
|
|
Wracając do mojego starego problemu, który właśnie rozwiązałem wymieniając taśmę (MMCS sterowanie działa ) , ale zrobiłem to bez odłączania akumulatora
Czy zgaszenie lampki airbagu może dokonać tylko ktoś mający MUT czy każdy serwis z uniwersalnym urządzeniem diagnostycznym ?
W sumie to teraz nie wiem, czy winne zapaleniu się lampki airbag było nieodłączenie akumulatora, czy może jest uszkodzona taśma, którą założyłem. |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2018, 10:09
|
|
|
Jeśli odpinałeś którąś z kostek airbag (np. przy wywiewie, tam gdzie lampka blokady airbag jest, przy radiu), a potem przekręciłeś kluczyk (coby sprawdzić, czy działa sterowanie), bez wpięcia tamtej kostki, to umarł w butach, bez komputera nie skasujesz.
U mnie z uniwersalnym nie dało rady, musiałem jechać do autoryzowanego (do Zbyszka miałem za daleko, a "mój" przydomowy dłubek jeszcze nie miał komputera dla MitsuIV wtedy). |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 06-09-2018, 10:43
|
|
|
Nie, na odpiętej poduszce nie przekręciłem kluczyka. Po prostu bez odłączenia akumulatorów , wymieniłem taśmę poduszki. Skręciłem wszystko, założona kierownica i dopiero wtedy kluczyk przekręciłem. |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 16-03-2023, 13:42
|
|
|
Wiem że kilka lat minęło ale sam zrobiłem wymianę zwijaka bo nie działały mi przyciski lewej strony (od radia, tempomat działał).
Rozberałem, wymontowałem,
Wsadziłem nowy (na szczęście to tylko 100 zł), przyciski dalej nie działały.
Do wymiany mam przyciski. Zamówiłem na ali.
Do zrobienia ASC OFF po odłączeniu/podłączeniu aku.
Ale.. myślałem że źle założyłem kierownicę bo była o kilka stopni za bardzo w prawo.
Rozebrałem, przełożyłem o ząbek, okazało się że źle zrobiłem.
Rozebrałem, założyłem znowu kierownicę. Widocznie zbieżność mam rozregulowaną.
Jak wszystko złożyłem, to zaświeciła się kontrolka poduszki.
(wszystko zawsze robione przy odłączonym aku).
No to zdziwiony, podłączyłem OBDII (najtańszy adapter po BT).
Motordata i Torque lite nic nie pokazały.
No to wczoraj znowu.
Rozbieram kierownice, wyciągnąłem nowy zwijak (przy okazji go chyba uszkodziłem), wsadziłem stary.
Złożyłem wszystko do kupy i kontrolka dalej się świeci.
Już myślałem, że do wymiany poduszka, ale tknęło mnie i doinstalowałem jeszcze apkę "Car scanner".
Ta znalazła bezproblemowo błąd. Opis w apce jest niepoprawny.
Po wykasowaniu wszystko wróciło do normy.
Podsumowanie?
Nowy zwijak (100 zł) chyba pójdzie do śmieci
Stary oryginalny jest założony z powrotem.
Przyciski kierownicy są w transporcie z Chin.
ASC OFF wystarczy wyjechać na drogę. Wciąż się zastanawiam czy trzeba robić te "lewo prawo delikatnie kierownicą" czy po prostu wystarczy sie przejechać z prędkością wyższą niż 40-50 km/h i samo znika.
Błąd należy po prostu wykasować. Jak widać wystarczy najprostszy adapter OBDII po BT.
(w Fordzie mam z 3 różne kable w zależności od tego w czym grzebię)
Z racji że sporo nagrałem mając GoPro na głowie, tak zapewne na YT wrzucę filmik jak to się rozbiera i składa. Powoli dochodzę do wprawy że zajmuje mi to jakieś 15-20 minut
(choć jak widać, amator ze mnie jak 5 razy już to rozbierałem i składałem. profesjonalista to zrobiłby to na raz ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szary92
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 - 3,2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2023 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-05-2023, 16:19
|
|
|
Witam, posiadam standard radio i kierownicę z samym sterowaniem tempomatu, chcąc dołożyć sterowanie radia zakupiłem oryginalne przyciski do kierownicy lecz po podpięciu pod kostkę nie działają, taśma do wymiany? |
|
|
|
 |
|
|