Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Sterowanie radiem z kierownicy MMCS E03
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26-06-2017, 22:30   [3.2 DID] Sterowanie radiem z kierownicy MMCS E03

Problem: nie działa sterowanie z kierownicy radiem (NIC: mode, + ,- , <, >), a właściwie jak ostatnio sprawdziałem wtyczki na MMCS, to działało to zanim nie ruszyłem kilka metrów samochodem.
Proszę o potwierdzenie mojej interpretacji schematów.
Sterowanie zkierownicy: pin 53 i 69 na MMCS złącze D-206
http://mmc-manuals.ru/man...4E08BC00ENG.pdf
Kabelki od sterowania to kolor biało-czerwony i czarno-biały , po prawej na zdjęciu
https://drive.google.com/file/d/0Bw3FGQWLgfY7SHljYWlNenhQRVE/view?usp=sharing
Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ?
Muszę znaleźć problem z instalacji, czyli przedzwonić omomierzem obwód tego sterowania.
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-06-2017, 07:41   

gshesiu napisał/a:
Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ?

To nie samo złącze a cały zestaw złącz + taśma na kolumnie kierownicy - ta która "owija się" wokół kolumny przy kręceniu kołem kierownicy. Uszkodzenia taśm niestety się zdarzają, bo to element, który pracuje mechanicznie... najpierw poszukaj problemu tutaj. Nie wiem jak to w Pajero IV jest, ale prawdopodobnie będzie to jeden "bębenek" ze zwijaczem taśmy dla sterowania multimediami i air bag więc ostrożność wskazana.

Wygląda to mniej więcej dokładnie tak:
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
Ostatnio zmieniony przez plochu 27-06-2017, 07:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-06-2017, 07:42   

plochu napisał/a:
gshesiu napisał/a:
Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ?

To nie samo złącze a cały zestaw złącz + taśma na kolumnie kierownicy - ta która "owija się" wokół kolumny przy kręceniu kołem kierownicy. Uszkodzenia taśm niestety się zdarzają, bo to element, który pracuje mechanicznie... najpierw poszukaj problemu tutaj. Nie wiem jak to w Pajero IV jest, ale prawdopodobnie będzie to jeden "bębenek" ze zwijaczem taśmy dla sterowania multimediami i air bag więc ostrożność wskazana.

dokładnie
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 30-06-2017, 07:32   

Faktycznie uszkodzenie jest na zwijaczu, ponieważ jak skręcę kierownicą w lewo to sterowanie z kierownicy działa. a na wprost i w prawo nie działa. Czyli to jednak nie problem w kabelkach.
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-06-2017, 12:14   

gshesiu napisał/a:
Faktycznie uszkodzenie jest na zwijaczu, ponieważ jak skręcę kierownicą w lewo to sterowanie z kierownicy działa. a na wprost i w prawo nie działa. Czyli to jednak nie problem w kabelkach.


Możesz spróbować przeczyścić złącza Kontaktem S a następnie U - może tam coś nie styka. Jak nie pomoże to niestety wymiana całego "bębenka".
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 05-09-2018, 19:07   

Wracając do mojego starego problemu, który właśnie rozwiązałem wymieniając taśmę (MMCS sterowanie działa :D ) , ale zrobiłem to bez odłączania akumulatora :(
Czy zgaszenie lampki airbagu może dokonać tylko ktoś mający MUT czy każdy serwis z uniwersalnym urządzeniem diagnostycznym ?
W sumie to teraz nie wiem, czy winne zapaleniu się lampki airbag było nieodłączenie akumulatora, czy może jest uszkodzona taśma, którą założyłem.
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2018, 10:09   

Jeśli odpinałeś którąś z kostek airbag (np. przy wywiewie, tam gdzie lampka blokady airbag jest, przy radiu), a potem przekręciłeś kluczyk (coby sprawdzić, czy działa sterowanie), bez wpięcia tamtej kostki, to umarł w butach, bez komputera nie skasujesz.
U mnie z uniwersalnym nie dało rady, musiałem jechać do autoryzowanego (do Zbyszka miałem za daleko, a "mój" przydomowy dłubek jeszcze nie miał komputera dla MitsuIV wtedy).
_________________
Sebastian_T
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 06-09-2018, 10:43   

Nie, na odpiętej poduszce nie przekręciłem kluczyka. Po prostu bez odłączenia akumulatorów , wymieniłem taśmę poduszki. Skręciłem wszystko, założona kierownica i dopiero wtedy kluczyk przekręciłem.
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 187
Skąd: Stąd
Wysłany: 16-03-2023, 13:42   

Wiem że kilka lat minęło ale sam zrobiłem wymianę zwijaka bo nie działały mi przyciski lewej strony (od radia, tempomat działał).
Rozberałem, wymontowałem,





Wsadziłem nowy (na szczęście to tylko 100 zł), przyciski dalej nie działały.
Do wymiany mam przyciski. Zamówiłem na ali.
Do zrobienia ASC OFF po odłączeniu/podłączeniu aku.
Ale.. myślałem że źle założyłem kierownicę bo była o kilka stopni za bardzo w prawo.
Rozebrałem, przełożyłem o ząbek, okazało się że źle zrobiłem.
Rozebrałem, założyłem znowu kierownicę. Widocznie zbieżność mam rozregulowaną.
Jak wszystko złożyłem, to zaświeciła się kontrolka poduszki.
(wszystko zawsze robione przy odłączonym aku).

No to zdziwiony, podłączyłem OBDII (najtańszy adapter po BT).
Motordata i Torque lite nic nie pokazały.
No to wczoraj znowu.
Rozbieram kierownice, wyciągnąłem nowy zwijak (przy okazji go chyba uszkodziłem), wsadziłem stary.
Złożyłem wszystko do kupy i kontrolka dalej się świeci.
Już myślałem, że do wymiany poduszka, ale tknęło mnie i doinstalowałem jeszcze apkę "Car scanner".
Ta znalazła bezproblemowo błąd. Opis w apce jest niepoprawny.



Po wykasowaniu wszystko wróciło do normy.
Podsumowanie?
Nowy zwijak (100 zł) chyba pójdzie do śmieci
Stary oryginalny jest założony z powrotem.
Przyciski kierownicy są w transporcie z Chin.

ASC OFF wystarczy wyjechać na drogę. Wciąż się zastanawiam czy trzeba robić te "lewo prawo delikatnie kierownicą" czy po prostu wystarczy sie przejechać z prędkością wyższą niż 40-50 km/h i samo znika.

Błąd należy po prostu wykasować. Jak widać wystarczy najprostszy adapter OBDII po BT.
(w Fordzie mam z 3 różne kable w zależności od tego w czym grzebię)



Z racji że sporo nagrałem mając GoPro na głowie, tak zapewne na YT wrzucę filmik jak to się rozbiera i składa. Powoli dochodzę do wprawy że zajmuje mi to jakieś 15-20 minut :D
(choć jak widać, amator ze mnie jak 5 razy już to rozbierałem i składałem. profesjonalista to zrobiłby to na raz :D )
_________________

 
 
Szary92 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 - 3,2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2023
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-05-2023, 16:19   

Witam, posiadam standard radio i kierownicę z samym sterowaniem tempomatu, chcąc dołożyć sterowanie radia zakupiłem oryginalne przyciski do kierownicy lecz po podpięciu pod kostkę nie działają, taśma do wymiany?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.