| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.6] Problem z odpalaniem |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | jnk2543   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Misubishi Carisma 1.6 sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Kwi 2023
 Posty: 2
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-04-2023, 17:17   [Cari 1.6] Problem z odpalaniem |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, posiadam carisme 1.6, która długi okres czasu stała w garażu nieruszana. Pod koniec poprzedniego roku postanowiłem spróbować ją odpalić i nie udało się. Okazało się że nie załącza się pompa paliwa, zacząłem sprawdzać co może ją odcinać. Sprawdziłem przekaźnik, bezpieczniki oraz spróbowałem podłączyć pompę do oddzielnego akumulatora i wtedy spróbować odpalić auto. Pompa się załączyła i udało mi się uruchomić samochód. Gdzieś na forum przeczytałem, że może być to czujnik położenia wału korbowego, więc go wymieniłem i auto od razu odpaliło. Później musiałem wyjechać za granice na kilka miesięcy i ponownie zostawić je nieruszane w garażu. Po powrocie znowu działo się to samo i auto nie odpalało, więc postanowiłem znowu wymienić czujnik położenia wału, ale tym razem to nie pomogło. Czy ma ktoś pomysł w czym może być problem? Z góry dzięki za odpowiedź. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2023, 05:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Za mało sensownych danych - były silniki 1.6 z fajkocewkami jak i z aparatem zapłonowym, nie ma informacji czy i jaka jest iskra, czy paliwo jest pompowane na listwę i pod jakim ciśnieniem, w jakim stanie jest rozrząd, czy są błędy komputera wtrysku... Generalnie skoro pierwszy trop prowadził do baku, to może tak jest problem - paliwo się starzeje a Carisma rdzewieje, wlew, bak, filtr, wtryski - tam może być problem. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jnk2543   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Misubishi Carisma 1.6 sedan
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Kwi 2023
 Posty: 2
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2023, 19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | iskra jest, w kolorze niebieskim. Paliwo nie jest pompowane na listwę, przy przekręcaniu stacyjki nie ma dźwięku załączania się pompy i nie przekazuje ona paliwa dalej. Wymieniałem też silnik pompy paliwa i filtr. Tak jak pisałem wcześniej jeśli podłącze oddzielne źródło prądu bezpośrednio do niej , pompa normalnie pracuje i przekazuje paliwo do silnika. Sprawdziłem  więc miernikiem kostkę zasilania pompy i nie ma na niej napięcia. Później sprawdzałem przekaźnik i udało mi się ustalić, że nie dostaje on masy, która prawdopodobnie daje komputer, wtedy też dowiedziałem się, że może to być wina tego czujnika położenia wału, więc go wymieniłem i udało mi się uruchomić auto. Teraz jak znowu nie odpala, już nie mam pojęcia co to może być. Wspomnę jeszcze, że w aucie jest zamontowany niefabryczny alarm. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-04-2023, 05:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie miałem do alarmu nawiązać - zapewne przy stacyjce znajdziesz rozcięty kabel, to go zlutuj i zobacz co będzie. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2023, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | W Carismie/Space Starze zbiornik paliwa i rura wlewu są plastikowe, więc nie ma problemu z korozją   
 P.S. Pompa paliwa w tych autach załącza się w momencie gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem, a nie po włączeniu zapłonu.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TenGong   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Lut 2022
 Posty: 27
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-05-2023, 11:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Możliwe są zimne luty w ECU ewentualnie słaba masa lub zaśniedziałe wtyki na przekaźniku. Przerabiałem ten problem z wentylatorem chłodnicy. Dopiero jak zrobiłem wszystkie czynności zaczął działać normalnie. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |