Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:53 |
Kolektor z Evo do Outlandera Turbo. |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5364 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 26-07-2020, 22:00
|
|
|
O wiele prościej i taniej jest zlecić dorobienie takiej. Ta konkretna jest stosunkowo droga a świetnie się spisuje taka wycinana. Wielu posiadaczy O1T lata na takich i są okej. Nie polecam stosować żadnych podróbek między głowicą a kolektorem, tylko oryginalne, natomiast między kolektor a turbo warto poszukać firmy która dorobi. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 26-07-2020, 22:23
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | świetnie się spisuje taka wycinana. Wielu posiadaczy O1T lata na takich i są okej |
Potwierdzam mnie uszczelka miedzy kolektor a turbinę kosztowała 15zł i jak na razie jest oki.
W hurtowni dostałem cały karton uszczelek i szukałem . Dopasowałem od daewoo Nubira czy lanos ,dwa cięcia i jeden otwór do zrobienia . |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 08-06-2023, 08:36
|
|
|
Tak na pierwszy rzut oka nie będzie pasował bo flansza turbo jest inna trzeba by pewnie jakiś adapter dodatkowo zmieni się pozycjonowanie turbo I nie wiadomo czy splyw oleju i reszta przewodów spasuje później. |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 08-06-2023, 08:47
|
|
|
może bez adaptera by się obeszło w zależności ile śrub by podpasowało może tylko jedna by nie pasowała i wtedy można w kolektorze dorobić otwór. napiszę w wolnej chwili do chin może odpiszą mi wymiary i rozstaw otworów. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 09-06-2023, 08:04
|
|
|
Ale po co kombinować, jak już chcesz kupić na aliekspres jakiś tam odlew z gównolitu, to poszukaj kolektora do Airtreka Turbo R - parę lat temu widziałem jakieś lśniące pseudokwasiaki z zestawem uszczelek |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 09-06-2023, 08:12
|
|
|
W@sio napisał/a: | Ale po co kombinować, jak już chcesz kupić na aliekspres jakiś tam odlew z gównolitu, to poszukaj kolektora do Airtreka Turbo R - parę lat temu widziałem jakieś lśniące pseudokwasiaki z zestawem uszczelek |
Dokładnie tak i za parę tys km znów wymiana. |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5364 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-06-2023, 11:27
|
|
|
Nowy z Aso około 2000pln i spokój na kolejne 200kkm. Ewentualnie porządne spawanie. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 09-06-2023, 22:41
|
|
|
skoro uważacie że bez sensu iść w ten temat to nie drąże już tego tematu...
1.jakoś nie widziałem tego pseudokwasiaka od airtreka... może źle szukam.... jakby ktoś znalazł to niech wrzuci na forum będzie dla potomnych:)
2. czy oryginalny kolektor nie jest też z kiepskiego materiału zrobiony skoro pęka...?? miałem kilka aut różnych marek jak i galanta i z pękniętymi kolektorami pierwszy raz się spotykam... więc pomyślałem że oryginał to też jakiś gównolit...(tak jak przedmówcy pisali) a czy 200tyś km to wytrzyma??? są opinie że przy dużo mniejszych przebiegach pękało....
więc myśłałęm że chinczyk ze 100tyśkm wytrzyma i kosztuje pół ceny co oryginał...
tak głośno myślę... ale po to jest to forum żeby się dzielić swoimi opiniami... |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5364 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-06-2023, 09:28
|
|
|
Masz rację po to jest forum żeby dyskutować. Z mojego doświadczenia wynika że około 200kkm i kolektor pęka. Tylko tutaj trzeba rozróżnić dwie rzeczy. Kolektory pękają tak że jest rysa i użytkownik nawet nie wie o tym i jeździ lata, i pękają tak że auto zaczyna głośno pracować, czuć spaliny no i jest szczelina.
U mnie kolektor po 250kkm miał właśnie rysę i nie dawał żadnych objawów nieszczelności. Dałem go do firmy która spawa piece (mam kolegę w SEFAKO) i tam został porządnie pospawany w osłonie, wygrzany do iluś tam stopni chłodzony w jakiś dziwny sposób no i na koniec sprawdzony na szczelność jakimś różowym proszkiem. Kolega ma również Outlandera Turbo i sam sobie też spawał narazie zrobił około 50.000km i nic złego się nie dzieje z kolektorem. Mój pospawany też działa dobrze, ostatnio na hamowni wyszło kozacko.
No i tutaj clue. Kolektory nie są idealne, ale w Evo też pękają. Tylko z moich obserwacji wynika też że te spawane z kwasiaka też lubią pękać i wcale nie są dożywotnnie. Druga sprawa to termodynamika spalin. Nie po to japończycy konstruowali taki układ kolektora żeby potem Mireczek w szopie z rurek zrobił i było lepiej. Ja mojemu dałem drugą szansę, jak kiedyś coś się stanie złego z nim to kupuję nowy oryginalny...no chyba że wtedy będzie okazja zmienić turbo na jakieś współczesne. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 10-06-2023, 12:18
|
|
|
Cytat: | Nie po to japończycy konstruowali taki układ kolektora żeby potem Mireczek w szopie z rurek zrobił i było lepiej. |
Wybacz Krzysiu, ale mylisz pojęcia. Termodynamika to trochę coś innego, niż dynamika gazów. A kolektor seryjny jest obliczony pod koszt produkcji - badz co bądź forma odlewnicza też jest ważna. A to, że ma taki kształt A nie inny i rozmieszczenie niesymetryczne turbiny wpływa na jego obciążenia i pękanie.
Masz rację kwasiak też peka - mój na spawach dwa razy pękł, jedyna różnica jest taka, że łatwiej poprawnie zespawac stał niż żeliwo.
I zmartwię Cie, kolektor seryjny jest słabo policzony pod kątem pracy i ciśnienia spalin. Pierwszy i czwarty kanał mają skrajnie różne długości, przez co fale ciśnienia spalin nie nakładają się odpowiednio i jest nierównomierne parcie na wirnik strony cieplej. Ale co ja tam wiem |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5364 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-06-2023, 14:02
|
|
|
Piotr przy naszej turbinie różna długość kanałów w fabrycznym kolektorze to zaleta akurat. I nie jest to moja opinia tylko dwóch tunerów którzy od lat stroją Outlandery. A oni chyba skądś swoje obserwacje czerpią. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 10-06-2023, 14:17
|
|
|
Oczywiście, że różnica jest marginalna, turbo może nieco niżej wstawać itp. Większe znaczenie ma to przy twinscroll'u i dużo większym wysileniu jednostki napędowej. Nadal jednak uważam, że przewagę ma rownoodlegosciowy kolektor ze stali, niz zeliwo. Tym nie mniej Krzysiu, moją uwagę zwrócił błąd merytoryczny przytoczony przez Ciebie, bo termodynamika to przemiany gazowe (a o ile wiem, stan skupienia spalin, czy inne przemiany cieplne w kolektorze nie zachodzą), zaś dynamika przepływu gazu to coś zupełnie innego |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5364 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-06-2023, 15:29
|
|
|
Nie mam zamiaru nawet dyskutować z Panem Doktorem odnośnie mojego oczywistego błędu merytorycznego, nadmienię tylko że chodziło mi o termikę i dynamikę spalin błędnie nazwaną termodynamiką a chodziło mi o te dwie zmienne które istotnie zmieniają się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 10-06-2023, 21:17
|
|
|
ogrodnikmat napisał/a: | skoro uważacie że bez sensu iść w ten temat to nie drąże już tego tematu...
2. czy oryginalny kolektor nie jest też z kiepskiego materiału zrobiony skoro pęka...?? miałem kilka aut różnych marek jak i galanta i z pękniętymi kolektorami pierwszy raz się spotykam... więc pomyślałem że oryginał to też jakiś gównolit...(tak jak przedmówcy pisali) a czy 200tyś km to wytrzyma??? są opinie że przy dużo mniejszych przebiegach pękało....
więc myśłałęm że chinczyk ze 100tyśkm wytrzyma i kosztuje pół ceny co oryginał...
tak głośno myślę... ale po to jest to forum żeby się dzielić swoimi opiniami... |
Mi pękł przy ok 125kkm a po zdjęciu osłony okazało się, że już był spawany. Tak więc z mojego doświadczenia wynika, że pęka średnio co 60kkm.
Po tym włożyłem porządny kolektor z kwasówki, zrobiony na wzór oryginalnego żeliwnego, też miał kanały różnej długości - bo to jest po to, żeby turbina weszła, tam nie mam miejsca na turbinę centralnie z przodu, tylko jest przesunięcie. Nie był to żadne baran itp.
Do tego było planowanie robione między kolektorem i turbo oraz dawany dystans (też planowany). Jeździł u mnie 25kkm - do sprzedania strucla. Chyba nadal jeździ.
Kuniów było ok 250 u mnie więc tyle co w Airteku który ma ten sam pękający kolektor.
Dla mnie proste - wymień na kwasówke byle dobrą i taką samą jak ori. |
|
|
|
 |
|