Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie do experta o przepustnice
Autor Wiadomość
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 15:20   pytanie do experta o przepustnice

czesc ,wyczyscilam przepustnice w sposob tradycyjny-czyli sama przepustnice,otwor przed ta blaszka-auto samo wyregulowalo obroty po godzinie jazdy,jezdzi sie o wiele lepiej,jest super,aha zuzycie przed czyszczeniem bylo srednio 8.1 a po spadlo do 7.2-rewelka!!!
ALE mam watpliwosci:a co z reszta tej rury od powietrza w silniku,byla czarna od nalotu,zero dostepu -A W KSIAZCE DLA SERWISOW MITSUBISHI JEST NAPISANE ZEBY CZYSCIC PRZEPUSTNICE NIE Z ZEWNATRZ;TAK JAK WY TO TEZ POLECACIE ;TYLKO KOMPLEKSOWO CZYLI WLAC TAM DO SRODKA PLYN I ODPALIC SILNIK NA PARE MINUT I POTEM CALY KANAL WLOTOWY PRZEPUSTNICY JEST CZYSTY.
SZUKAM SZPENIA CO MI TO UPRZEJMIE WYJASNI.
pozdrowienia dla Mitsumaniakow
 
 
kokot
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 17:18   

Witam Rodacy!!!
Chcialbym podzielic Sie z Wami tym co wiem na temat GDi.Otoz od 20 lat mieszkam W Niemczech i sam jezdze(7 lat)Carisma GDI.Oczywiscie problem z przepustnica istnieje i tu.Silniki Gdi nie sa przystosowane do benzyny,jaka jest w Europie.Chodzi o calkowicie
wolna od olowiu taka jak jest w Japoni.I nie tylko,drugi problem to inne Katalizatory stosowane
w Europie,ktore nie radza sobie z neutralizacja pewnych skladnikow chemicznych (weglowyh)pozostajacych po spaleniu benzyny.Z tego wzgledu dla modeli Europejskich zastosowano dosc nieszczesliwe rozwiazanie redukujac wylot calkowity spalin przez Katalizator,zawracajac czesc spalin!!!zpowrotem do komory spalania.Dlatego te okopcenia przepustnicy i poza nia.Ta czynnosc wykonuje zawor zwrotny i wlasnie ten zawor nalezy wymontowac i to miejsce poprostu zaslepic.Metoda ta prawie nic nie kosztuje potrzebna jest tylko kawalek odpowiednio wyprofilowanej blachy,na wzor uszczelki,po demontazu zaworu zwrotnego.Na dole zalaczam adres gdzie to jest pokazane dokladnie co pokolei nalezy robic.Jest to Galant gdi,ale przerobka jest taka sama przy Carismie gdi.Co ciekawe,ta przerobka w niczym nie szkodzi silnikowi ,najlepszym dowodem jest to ,ze dokonuja jej tez autoryzowane serwisy Mitsubishi.Podobno silnik po przerobce jest nie do poznania,poprostu super.Szkoda ze dowiedzialem sie i tym dopiero nie dawno,kiedy wlasnie,chce zmienic auto.Ach jeszcze cos ,oprocz przerobki nalezy oczywiscie,ostatni raz
wyczyscic przepustnicei,co niestety jest trudniejsze kanaly za przepustnica az do silnika,tu robia to przez wtrysk pod cisnieniem jakis molekulow.Ito niezle kosztuje,200-400euro.
Mam jeszcze jedna rade co do oleju,5W40,100%syntetyk,i poziom zawsze max.,motor jest cichszy.
ToTyle,pozdrwiena dla wszystkich Mitsumaniakow i jeszcze ta strona internetowa:
http://www.galantgdi.de/umbauen.htm
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-06-2007, 17:21   

Martyna jak tam wlejesz płyn i odpalisz silnik to masz po silniku :p - zassie przeca wszystko z tym syfem do cylindrów. IMHO coś nieteges przetłumaczyłaś sobie to co w tej instrukcji napisali...

[ Dodano: 07-06-2007, 17:30 ]
kokot napisał/a:
Chodzi o calkowicie wolna od olowiu taka jak jest w Japoni.


Od siarki a nie od ołowiu :twisted:

kokot napisał/a:
Z tego wzgledu dla modeli Europejskich zastosowano dosc nieszczesliwe rozwiazanie redukujac wylot calkowity spalin przez Katalizator,zawracajac czesc spalin!!!zpowrotem do komory spalania.


Czyli zwyczajny zawór EGR.

kokot napisał/a:
Dlatego te okopcenia przepustnicy i poza nia.Ta czynnosc wykonuje zawor zwrotny i wlasnie ten zawor nalezy wymontowac i to miejsce poprostu zaslepic.


Tutaj niestety opinie są sprzeczne albowiem podczas gdy silnik idzie na ubogiej to brakującą część ładunku pobiera się w postaci spalin z zaworu EGR - są neutralne a ,,wypełniają'' swą objętością cylinder uzupełniając ładunek aczkolwiek są tez opinie zupełnie przeciwstawne że to zbędne jest bo ma służyć wyłącznie zmniejszeniu toksyczności spalin. Prawda pewnie leży jak zwykle po środku.

kokot napisał/a:
Metoda ta prawie nic nie kosztuje potrzebna jest tylko kawalek odpowiednio wyprofilowanej blachy,na wzor uszczelki,po demontazu zaworu zwrotnego.


Ot zwyczajny kawałek odpowiednio wyciętej blaszki np. z typowego ocynku dachowego.

kokot napisał/a:
Co ciekawe,ta przerobka w niczym nie szkodzi silnikowi ,najlepszym dowodem jest to ,ze dokonuja jej tez autoryzowane serwisy Mitsubishi.


No nie sądzę by się niemcy tak do tego garnęli - dyć to łamanie przepisów i norm czystości spalin a więc prawa a oni w tym względzie są mocno konserwatywni... :badgrin:

kokot napisał/a:
Podobno silnik po przerobce jest nie do poznania,poprostu super.Szkoda ze dowiedzialem sie i tym dopiero nie dawno,kiedy wlasnie,chce zmienic auto.Ach jeszcze cos ,oprocz przerobki nalezy oczywiscie,ostatni raz wyczyscic przepustnicei,co niestety jest trudniejsze kanaly za przepustnica az do silnika,tu robia to przez wtrysk pod cisnieniem jakis molekulow.Ito niezle kosztuje,200-400euro.


Ciekawe czy są na forum ludzie którzy mają zaślepiony EGR w GDI :?:

[ Dodano: 07-06-2007, 18:15 ]
Przy okazji zaślepianie EGR w Cari GDI jest także obfotografowane tutaj: http://indy.pp.ru/GDI/Cle...Intake/800x600/
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 18:29   

dzieki za rady
nie mam na ten temat nic do powiedzenia obecnie-studiuje ten tamat dalej.
swoja droga ,cholera jaki wy macie poziom techniczny-skoro nawet potraficie rozpatrywac bledy techniczne planistow z mitsubishi-gratulacje. ja tez tak chce

pozdrowionka :rolleyes:

[ Dodano: 07-06-2007, 19:13 ]
no i wystudiowalam
krzyzak -moderator ma zamkniete EGR--mozecie to sprawdzic na jego stronie
www.mitsubishifan.webpark.pl POLECAM TAM SA SKARBY
I TEN PAN Z NIEMIEC MIAL RACJE TEZ

A WIEC JAK CHCECIE MIEC CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY Z GLOWY ZAMKNIJCIE ZAWOR EGR :mrgreen:

POZDROWIENIA
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 07-06-2007, 20:27   

Martyna napisał/a:
krzyzak -moderator ma zamkniete EGR

juz nie - od poltora roku
blokade zdjalem, bo z nia czy bez nie ma roznicy w dzialaniu silnika
wiec aby nie byc przeciwko malym, zoltym inzynierom z Japonii doprowadzilem auto do stanu sprzed blokady - teraz mam pretekst by co 15 tkm wyczyscic 'rozpustnice' :)
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 07-06-2007, 20:45   

Krzyzak napisał/a:
Martyna napisał/a:
krzyzak -moderator ma zamkniete EGR

juz nie - od poltora roku
blokade zdjalem, bo z nia czy bez nie ma roznicy w dzialaniu silnika
wiec aby nie byc przeciwko malym, zoltym inzynierom z Japonii doprowadzilem auto do stanu sprzed blokady - teraz mam pretekst by co 15 tkm wyczyscic 'rozpustnice' :)

Dobra, dobra... nie tłumacz się :wink:
Boisz się wziąć odpowiedzialność za tę czynność, którą być może za Twoim przykładem zrobiła by większość z nas.
Po co później wysłuchiwać: Cholera to przez Krzyżaka :D
 
 
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 20:53   

ciekawe... zdaje sie ze pomalu rozumiem o co tutaj chodzi.mam pytanie do krzyzaka:jak czyscisz przepustnice,co jak przeczytalem bardzo lubisz ,to wlewasz tam do srodka jakis plyn czyszczacy(np do czyszczenia gaznikow)czy tez nie?

pozdrowienia

[ Dodano: 07-06-2007, 20:56 ]
aha i jeszcze cos -krzyzak pracuje w serwisie mitsu jak rozumiem-a ja mam kolegow mechanikow i oni mi duzo opowiedzieli o swojej pracy ,np. o zdobywaniu klientow....
:?: :shock: :!: :(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 09-06-2007, 10:18   

juz odpowiadam:
1. pryskam tym srodkiem (carb cleaner) na szmatke i ta szmatka czyszcze przepustnice - nigdy nie wlewam tam tego srodka - w ten sposob mozna czyscic gaznik, ale w przepustnicy Miskowej to mozna pozatykac to i owo i nie bedzie wesolo

2. NIE pracuje w serwisie Mitsu - jestem informatykiem i pracuje w najwiekszej polskiej firmie informatycznej - serwisowaniem zajalem sie, bo:
- lubie
- nie znalazlem godnego zaufania mechanika do mojego auta, wiec jak zawsze w takich przypadkach postanowilem wszystko robic sam (zbyt wielu pseudomechanikow mi probowalo ukochane auto zniszczyc)
 
 
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 20:05   

no tak ,Krzyzaku ,czulam -choc zielona u Was -ze jestes Wielki na tym forum.co klasa to klasa.pozdrowienia i dzieki za dzielenie sie swa ogromna wiedza..
a moze ktos wie -bo nie chce zanudzac znow Krzyzaka - jak po czyszczeniu przepustnicy w gdi wyregulowac obroty domowym sposobem-czyli bez kompa aso?


pozdrowienia
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 09-06-2007, 20:54   

Jedna wersja nie pamiętam kogo:
Cytat:
W mojej Carismie w ASO ustawianie komputera wykonano w takiej kolejności:
a. Odłączenie klemy minus akumulatora
b. Po ok. 5 min. założenie klemy
c. Odpalenie silnika i pozostawienie na wolnych obrotach przez ok. 15 min. bez załączania
odbiorników
d. Po 15 min. włączenie wszystkich odbiorów i na max.( wentlacja ogrzewanie siedzeń )
e. Po 3 min. takiej pracy na wolnych obrotach 3 przegazówki na max. obrotów.
Czyszczenie przepustnicy i takie ustawienie kompa. skutecznie wyeliminowało falowanie wolnych obrotów.

Druga wersja Bartka-saphire:
Cytat:
Uczenie ECU:

- wyjmujesz kluczyk ze stacyjki
- odpinasz na 10 minut klemę ,,-'' z akumulatora
- podpinasz klemę ponownie
- odpalasz silnik i włączasz urządzenia z którymi jeździsz na codzień, np. klimę, radio, światłą itp.
- zostawiasz auto na 15 minut by sobie pochodziło na luzie
- po tym wyłączasz wszystko, gasisz silnik wyjmujesz kluczyk ze stacyjki
- ponownie odpalasz silnik na chwilę
- uczysz szyby skrajnych położeń
- gasisz silnik i gotowe


Wybór należy do Ciebie złotko :wink:
 
 
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 22:31   

fajnie dzieki sreberko ty moje polksiezycowe ,a jak mawial Pan Zagloba :Turek Turkiem.
lub inaczej :nie mow mi -zlotko- bo powiem mezowi,a jego prapraprapradziadzio byl pod wiedniem z Krolem Sobieskim i pohancow naciol ze ho ho ho....i potem dostal premie od krola i kupil se mitsu evo...... :mrgreen:

pozdro i dzieki

[ Dodano: 10-06-2007, 16:59 ]
aha i drogi turku61 -wyslalam twoj post do administratora ,do rozpatrzenia o ukaranie ,to co piszesz to jest wprowadzanie w blad
PO CZYSZCZENIU PRZEPUSTNICY W GDI BEZWZGLEDNIE REGULUJEMY OBROTY-I DA SIE TO ZROBIC DOMOWYM SPOSOBEM:
-ustawienie srubki zgrubnej
-ustawienie subki glownej
-ustawienie czujnika tps
i dopiero potem ,ale tez ewentualnie ,mozna wlaczyc na pare minut jalowy...

pa pa pa :D

[ Dodano: 10-06-2007, 17:06 ]
UWAGA WSZYSCY ZIELONI-PO CZYSCZENIU PRZEPUSTNICY BEZWZGLEDNIE USTAWIAMY JALOWY BIEG
NIEZAWSZE POPRAWNE USTAWIENIE JALOWEGO PRZANIESIE EFEKT-ZALEZY TO OD NP:SWIEC ;KOMPRESJI;PRZEWODOW WYSOKIEGO NAPIECIA ITD

NAPRAWDE POLECAM WAM SERWISY ASO-DROGO ALE SIE OPLACA-W NIEMCZECH
PRZEGLAD DUZY KOSZTUJE OKOLO 400EU;CZYLI OLEJ ;FILTR ;MYCIE SILNIKA OD WEWNATRZ;SWIECE;USTAWIENIE JALOWEGO PO MYCIU PRZEPUSTNICY:
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 22:49   

Cytat:
UWAGA WSZYSCY ZIELONI-PO CZYSCZENIU PRZEPUSTNICY BEZWZGLEDNIE USTAWIAMY JALOWY BIEG
NIEZAWSZE POPRAWNE USTAWIENIE JALOWEGO PRZANIESIE EFEKT-ZALEZY TO OD NP:SWIEC ;KOMPRESJI;PRZEWODOW WYSOKIEGO NAPIECIA ITD

NAPRAWDE POLECAM WAM SERWISY ASO-DROGO ALE SIE OPLACA-W NIEMCZECH
PRZEGLAD DUZY KOSZTUJE OKOLO 400EU;CZYLI OLEJ ;FILTR ;MYCIE SILNIKA OD WEWNATRZ;SWIECE;USTAWIENIE JALOWEGO PO MYCIU PRZEPUSTNICY:


:badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Martyna to jest TYLKO FORUM - ludzie dają swoje rady które nie do konca muszą być trafne, chodzi o to aby w drodze rozmowy z kilkoma osobami znalesc kompromis a nie od razu biegac na skarge o ukaranie - troche za szybko CI to pszyło.
Jakby wszyscy biegali po serwisach i szastali kasą to to forum nie byłoby potrzebne, ale ludzie tutaj starają sie sami coś zrobić i pomagać sobie nawzajem.

Skoro miałaś obiekce co do Jego wpisu to sie pisze..........."Sory Turek ale własnie sie dowiedziałam że.................................." - tak włąsnie wspólnie rozwiązujemy problemy :!: :!: :!:

pogody ducha życze :mrgreen:
 
 
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 23:18   

no pewnie ze masz racje-tak powinno byc,jestem za.
tylko czemu mam czasem wrazenie,ze niektorzy ukrywaja pewne infosy lub nieuprzejmie przeinaczaja te informacje-szczegolnie w stosunku do niektorych nowych.co do wniosku o ukaranie trzymalam sie regulaminu.
pogode ducha mam,ale dzieki-i Tobie wszystkiego dobrego...
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 23:26   

Cytat:
no pewnie ze masz racje-tak powinno byc,jestem za.
tylko czemu mam czasem wrazenie,ze niektorzy ukrywaja pewne infosy lub nieuprzejmie przeinaczaja te informacje-szczegolnie w stosunku do niektorych nowych


Nie wiem skąd Ci sie wzieły takie odczucia :scratch: :scratch:
Forum jest dobrowolne i piszą tylko Ci co chcą - pozatym nie wszyscy zawsze mają czas aby pisać- wyjazdy, rodzina itd - czasami kogoś kto zna odpowiedz na Twoje pytanie moze nie być przez kilka dni bo ................ nie może poprostu.

Cytat:
co do wniosku o ukaranie trzymalam sie regulaminu


Jakbysmy wszyscy zyli wg regulaminów to dawno bysmy wygineli :wink:
Jak Ty wiesz coś wiecej niz ktoś kto Ci doradził to podziel sie swoją wiedza z tą osobą................ czyz nie jest przyjemniej :?: :?: :!:

Cytat:
pogode ducha mam,ale dzieki-i Tobie wszystkiego dobrego...


Aaaa dziękuję bardzo

Pozdrawiam
 
 
Martyna
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 23:38   

a pewnie zaraz dostaniemy kare ,wlasnie za nie przestrzeganie regulaminu.piszemy nie na temat.
wiesz ,moze faktycznie zbyt szybko zadarlam z turkiem-ale z rownowagi wyprowadzil mnie ten arrturo ,chwilke wczesniej zmieszal mnie troche ,i skrupilo sie na turku
no coz sorrki ewrybady :biggrin: ,na usprawiedliwienie mam tylko to ze nie jestem maszyna-emocje mam-no i jestem to nowa-i stresa tez mam
pozdrowienia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.