Wyciek z rurek tylnego ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
miqnet
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero DiD 3.2 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 27 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-12-2019, 12:26
|
|
|
Czesc Grzesiek
Jaki dlugi odcienek tej rurki wycioles ?. Mam podobny problem w PIII
Zastanawiam sie czy wymienic na metalowe /zamiennik/ czy jedynie ten kawalek 'zalatac' wezem termicznym. Mozecie mi cos doradzic
Dzieki za informacje.
T. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 16-12-2019, 13:00
|
|
|
Nie pamiętam, mechanik to robił, ale gdzieś daleko. Sensownie tak to zrobić, żeby na org rurkach nie było fabrycznych uchwytów bo koroduje styk uchwytów i rurek, więc styk tych materiałów trzeba wyeliminować. |
|
|
|
 |
miqnet
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero DiD 3.2 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 27 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-12-2019, 13:14
|
|
|
Dodatkowe pytanie bo zapomnialem: A z rurkami klimatyzacji cos bylo robione? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 16-12-2019, 13:26
|
|
|
miqnet napisał/a: | Dodatkowe pytanie bo zapomnialem: A z rurkami klimatyzacji cos bylo robione? | oczywiście, ale o ile dobrze pamiętam to robił carmont a nie ten sam mechanik co rurki nagrzewnicy tylnej |
|
|
|
 |
miqnet
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero DiD 3.2 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 27 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-12-2019, 13:29
|
|
|
Po prosze o doprecyzowanie czy byly wymieniane na fabryczne/zamiennik czy dorabiane w innej technologii
Dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 16-12-2019, 13:37
|
|
|
miqnet napisał/a: | Po prosze o doprecyzowanie czy byly wymieniane na fabryczne/zamiennik czy dorabiane w innej technologii
Dzieki | nie mam pojęcia ... |
|
|
|
 |
krystiangr
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2023 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-07-2023, 21:57
|
|
|
Dzień dobry.
Widzę, że nie jest to rzadki temat i problem.
U mnie też gdzieś przecieka płyn pojawia się na tej złączce stalowej przy tej plastikowej obudowie. Generalnie do tej obudowy wchodzą cztery rurki
Dwie stalowe czy też aluminiowe (nie wiem do czego one są?) i dwie gumowe (te to chyba do płynu?).
Naprawiał ktoś już to? Czy trzeba te metalowe również odkręcać? Boję się ich ruszać, że to wszystko szlak trafi. A zaraz urlop wyczekiwany. Jakieś porady? |
_________________ KG |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 31-07-2023, 23:42
|
|
|
Metalowe są od klimy. idą one do tylnego kompresora który jest zaraz przy zderzaku (prawy tył).
są one przyczepione metalowymi klamrami.
niestety wchodzi to w reakcję, rurki gniją (tak gdzie trzymają je klamry) i rdzewieją w tempie błyskawicznym.
Rurki gumowe to te od ogrzewania.
Jeśli jesteś już na tym etapie że czynnik klimy ucieka (zazwyczaj tam przy mocowaniach) to można albo wymienić rurki (droga impreza) albo rozłączasz pod maską dwie rurki, wkładasz zaślepki (z oringami) i napelniasz układ klimy tyle co dla wersji SWB.
wtedy klima działa tylko z tyłu. jak nie wozisz osób w trzecim rzędzie to rozwiązanie idealne (u mnie w drugim rzędzie jeździ pies). trzeci pewnie nigdy nie będzie używany |
_________________
 |
|
|
|
 |
|