[O1T] Problemy z ABS - świeci się i dziwnie działa |
Autor |
Wiadomość |
76magg
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 56 Skąd: Banino GKA
|
Wysłany: 17-09-2020, 13:14 [O1T] Problemy z ABS - świeci się i dziwnie działa
|
|
|
Mam problem z ABSem - po dłuższym nieruszaniu (prawie 3 miechy stało) w aucie pojawił się problem z ABSami - Zaraz po odpaleniu nic się nie świeci, ale przy hamowaniu czuć dziwne zachowanie (szarpanie, szuranie itp, jakby się ABS odpalał). Po paru chwilach jazdy zapala się kontrolka ABS i auto hamuje już normalnie (Ale zakładam, że w poślizgu ABS się nie odpali).
Pytania mam takie:
1. Czy OBDII powinien widzieć ten problem? Bo mój niczego nie wykrywa, mimo tego, że na desce świeci się ABS. A jeśli powinien, to gdzie może być problem, że nie widzi?
2. Ruszane przez te 3 miesiące było w sumie jedno koło, może tam zwrócić uwagę na coś? Jakiś częsty błąd ustawienia czegoś czy coś w ten deseń?
3. Czy ktoś ma schemat wtyczki przy pompie ABS? Wtedy będzie można sprawdzić czujniki i wykryć na którym może być problem. |
_________________ Jednego O1T mi "Zły Pan" rozbił, ale poszedł w dobre ręce i będzie jeszcze śmigał.
Drugiego O1T kupiłem, bo nie znalazłem niczego lepszego na rynku.
Montaż kamerki:
https://www.youtube.com/watch?v=5VhdZQspInA |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 17-09-2020, 13:40
|
|
|
76magg, czołem!
Ad1. OBD nie "widzi" nic poza układem Engine czyli wszystko co dotyczy silnika, układ hamulcowy, komfort, poduszki itd to już osobne moduły do których potrzebne lepsze kompy. Zwykłym ELM327 nie ma szans tam wejść.
Ad2. Zwróć uwagę na stan koronki i czujnika/przewodu ABS przy tym kole, najlepiej z kanału/podnośnika od spodu.
Ad3. Patrz punkt 1. Podłącz auto pod porządny komputer, jakiś MUT, i wtedy w sekcji ABS czy hamulcy powinno pokazać który czujnik kuleje. Nie bardzo mam teraz czas na szukanie ale w manualu jest jak zdiagnozować problem z ABSem. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
76magg
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 56 Skąd: Banino GKA
|
Wysłany: 17-09-2020, 14:02
|
|
|
W tym manualu w PDFie o ABSach jest tylko, że jak się świeci w trakcie jazdy i nie chce zgasnąć, to proszę jechać do ASO.
Żadnych czarów w stylu "zwarcie pinów 4 i 8 w sekwencji co 3 sekundy 5 razy i ilość mignięć diody powie które to koło" (coś takiego miałem zdaje się w Roverze 75). |
_________________ Jednego O1T mi "Zły Pan" rozbił, ale poszedł w dobre ręce i będzie jeszcze śmigał.
Drugiego O1T kupiłem, bo nie znalazłem niczego lepszego na rynku.
Montaż kamerki:
https://www.youtube.com/watch?v=5VhdZQspInA |
|
|
|
 |
majchas01T
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 55 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-09-2020, 20:07
|
|
|
Ja czytałem błędy ABS w O1T. Jest gdzieś manual. Faktycznie trzeba zewrzeć piny w kostce i liczyć błyski.
Edit:
Znalazlem... Z manual część 35b-6, 7 i 8
Dziala, sprawdzone 😁 |
|
|
|
 |
76magg
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 56 Skąd: Banino GKA
|
Wysłany: 19-09-2020, 21:10
|
|
|
majchas01T napisał/a: | Ja czytałem błędy ABS w O1T. Jest gdzieś manual. Faktycznie trzeba zewrzeć piny w kostce i liczyć błyski.
Edit:
Znalazlem... Z manual część 35b-6, 7 i 8
Dziala, sprawdzone 😁 |
Jest gdzieś na forum ten manual? Bo jedyne co do O1 znalazłem, to instrukcję obsługi w PDFie (ale tam nie ma podziału na części numerowane). Więc zakładam, że chodzi o coś innego. |
_________________ Jednego O1T mi "Zły Pan" rozbił, ale poszedł w dobre ręce i będzie jeszcze śmigał.
Drugiego O1T kupiłem, bo nie znalazłem niczego lepszego na rynku.
Montaż kamerki:
https://www.youtube.com/watch?v=5VhdZQspInA |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-09-2020, 20:57
|
|
|
Przeważnie jak awaria dotyczy mechaniki w abs czyli pęknięty pierścień na przegubie lub za duża odległość od czujnika to po odpaleniu auta abs gaśnie lecz gdy zaczynasz jechać sygnały się nie zgadzają i wywala błąd wyłączając system lubi też niewłaściwie zadziałać przy hamowaniu . Gdy nawali sterownik pompy lub któryś czujnik to błąd jest odrazu sygnalizowany po odpaleniu silnika. Sprawdz również czujnik stop czy działa oraz bezpieczniki bo może nię łączą. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 09-08-2023, 09:23
|
|
|
Czy bez użycia kompa/MUT itd. można jakoś wykonać reset systemu ABS tak aby powrócił do stanu bez błędów przed odbyciem kolejnej jazdy ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20985 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-08-2023, 10:04
|
|
|
Wydaje mi się, że jeśli jest to błąd stały, to bez usunięcia problemu po skasowaniu i przejechaniu kilku metrów będzie zaraz powracał. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 09-08-2023, 21:34
|
|
|
Zapewne tak, jednak może to pomóc w diagnozie.
Edit
Okazuje się, że można, procedura opisana jest w dokumentacji (przynajmniej tak jest dla Lancera).
Potrzebny kawałek przewodu do zwierania jednego pinu złącza OBD2 z masą i odpowiednie operowanie kluczykiem w stacyjce
oraz pedałem hamulca. Postępowanie wymaga jednak precyzji czasowych. Nie jest tak łatwo jak by się wydawało po zapoznaniu się z tekstem. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
 |
|