Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2G 95-99] Nie działający wentylator od chłodnicy
Autor Wiadomość
Fabio_Mitsu_JDM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 2g GS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: Grudziądz
  Wysłany: 16-08-2023, 19:10   [2G 95-99] Nie działający wentylator od chłodnicy

Witam,
Czy orientuje się ktoś, w jakim momencie powinien załączać się wentylator od chłodnicy? Aktualnie działa tylko wentylator w przypadku włączonej klimatyzacji. Ostatnio zmartwiła mnie sytuacja, gdy podczas jazdy w bardzo wysokich temperaturach na zewnątrz, po krótkim postoju zauważyłem, że wentylator chłodnicy w ogóle nie pracuje, a płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym się gotował.
Często sprawdzam wskaźnik temperatury oraz zaglądam pod maskę, jednak wcześniej nie zaobserwowałem żadnych znaczących wzrostów temperatury, więc nie przywiązywałem wagi do działania tego wentylatora. Przetestowałem jego stan techniczny, podłączając go na krótko i działa poprawnie, co sugeruje, że problem może tkwić w bezpieczniku lub innym elemencie.
Wszystkie kontrolki sygnalizują, że samochód funkcjonuje prawidłowo, wskaźnik temperatury utrzymuje się na środku, nie ma żadnych wodnych skroplin, ani wycieków płynu chłodniczego, sam płyn utrzymuje się na tym samym poziomie, więc silnik prawdopodobnie nie osiąga stanu przegrzania. Niemniej jednak niekomfortowe temperatury i zaobserwowany dzisiaj gotujący się płyn chłodniczy wzbudza we mnie zaniepokojenie, wydaję mi się, że problem leży głównie w działaniu wentylatora, a właściwie w jego braku.

Bardzo będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-08-2023, 23:15   

Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia - nie ten na zegary, ale ten 2 pinowy, w okolicy termostatu.
Wentylator chłodnicy włącza się przez przekaźnik.
 
 
Fabio_Mitsu_JDM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 2g GS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17-08-2023, 19:26   

Zmostkowałem czujnik ten dwupinowy obok termostatu wentylator nie działa, natomiast zwierając przewodem w gnieźnie przekaźnika wentylator chodzi, jak przekladam inny przekaźnik w to miejsce wentylator znowu nie działa. Ten czujnik dwupinowy wymieniłem na nowy, chociaż nie potrzebnie ponieważ stary jest sprawny. Wentylator podłączony na krótko działa. Chyba, że jest gdzieś ukryty jeszcze jakiś bezpiecznik, którego nie zlokalizowalem.

[ Dodano: 17-08-2023, 19:26 ]
Krzyzak napisał/a:
Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia - nie ten na zegary, ale ten 2 pinowy, w okolicy termostatu.
Wentylator chłodnicy włącza się przez przekaźnik.


Zmostkowałem czujnik ten dwupinowy obok termostatu wentylator nie działa, natomiast zwierając przewodem w gnieźnie przekaźnika wentylator chodzi, jak przekladam inny przekaźnik w to miejsce wentylator znowu nie działa. Ten czujnik dwupinowy wymieniłem na nowy, chociaż nie potrzebnie ponieważ stary jest sprawny. Wentylator podłączony na krótko działa. Chyba, że jest gdzieś ukryty jeszcze jakiś bezpiecznik, którego nie zlokalizowalem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2023, 20:03   

Czujnik 2 pinowy to nie jest binarny - on jest termistorem NTC (im cieplej tym oporność mniejsza) i daje info do komputera, kiedy włączyć wentylator. Na pewno jest bezpiecznik - polecam ściągnąć instrukcję serwisową z działu Download i tam poczytać schematy elektryczne.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-08-2023, 20:40   

Tutaj masz rozpiskę bezpieczników.
Z tego co podają to jest bezpiecznik 30A pod maską.
https://fuse-box.info/mitsubishi/mitsubishi-eclipse-1995-1999-fuses/amp
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Fabio_Mitsu_JDM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 2g GS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17-08-2023, 20:45   

Krzyzak napisał/a:
Czujnik 2 pinowy to nie jest binarny - on jest termistorem NTC (im cieplej tym oporność mniejsza) i daje info do komputera, kiedy włączyć wentylator. Na pewno jest bezpiecznik - polecam ściągnąć instrukcję serwisową z działu Download i tam poczytać schematy elektryczne.


Może opiszę co do tej pory sprawdziłem i jakie były tego efekty:
- Bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są sprawne
- Wentylator od chłodnicy działa w przypadku podłączenia go na krótko
- Działa również po zwarciu bezpiecznika w gnieździe
- O tym czujniku dwupinowym już nie będę nic pisać, ale wiem, że działa raczej tak jak powinien

Nasuwają mi się dwie myśli, albo jestem przewrażliwiony i ten wentylator, sie załączy naprawdę w skrajnych temperaturach, tylko w takim razie dlaczego podczas ostatniej jazdy, gdy było tak ciepło się nie załączył i tutaj jest druga myśl odnośnie tego płynu chłodniczego w pojemniczku wyrównawczym, może to wina uszkodzonego termostatu, przez co jest gorszy przepływ, a wentylator jest jednak sprawny

[/quote]

[ Dodano: 17-08-2023, 20:50 ]
Bizi78 napisał/a:
Tutaj masz rozpiskę bezpieczników.
Z tego co podają to jest bezpiecznik 30A pod maską.
https://fuse-box.info/mitsubishi/mitsubishi-eclipse-1995-1999-fuses/amp


Dzięki za te schematy, sprawdziłem to wszystko i jest w porządku
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-08-2023, 21:05   

Jak zachowuje się wskazówka od temp. płynu na zegarach?
W normalnym czasie osiąga wartość roboczą, przegrzewa się?
Sprawdź jaką ma rezystancję na zimnym i ciepłym silniku ten czujnik dwu pinowy co pisał Krzyżak.
Termostat też możesz wyjąć i sprawdzić przy pomocy opalarki jak pracuje.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Fabio_Mitsu_JDM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 2g GS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17-08-2023, 21:18   

Bizi78 napisał/a:
Jak zachowuje się wskazówka od temp. płynu na zegarach?
W normalnym czasie osiąga wartość roboczą, przegrzewa się?
Sprawdź jaką ma rezystancję na zimnym i ciepłym silniku ten czujnik dwu pinowy co pisał Krzyżak.
Termostat też możesz wyjąć i sprawdzić przy pomocy opalarki jak pracuje.


To tak odpowiadając po kolei:
- Wskazówka na zegarach jest na środku, zachowuje się normalnie
- Zachowuje się tak, że powoli wzrasta podczas jazdy do połowy (środka) i tak pozostaję

Mam natomiast pytanie, kiedy ten wentylator tak naprawdę powinien się załączyć? Wydaje mi się, że podczas jazdy w pełnym słońcu (30°C) przez około 60 kilometrów powinno to chyba chodzić, obserwowałem tą wskazówkę podczas jazdy i przez cały czas utrzymywała się na normalnym poziomie.

Drugie pytanie, czy przez uszkodzony termostat jest możliwe, że płyn chłodniczy w pojemniczku wyrównawczym mógł się zachowywać jak jazuzzi, nie gotował się, ale robiły się takie bąbelki w środku.

Tak już wychodząc na przeciw, żadnych wodnych skroplin nie ma tam gdzie nie powinno ich być, z wydechu nie wydobywa się jakiś dziwny kolor dymu, ani nie śmierdzi jakoś podejrzanie, wycieków żadnych nie zauważyłem, płynu z pojemniczka też nie ubywa, tak jak pisałem już wyżej wskazówka na zegarach utrzymuje się na poziomie takim jak powinna
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-08-2023, 22:01   

Wentylator moim zdaniem powinien się włączyć częściej przy wolnej jeździe, staniu w korku gdy powietrze nie atakuje chłodnicy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2023, 23:31   

Rozumiem twoje zakłopotanie, ale uruchom auto i zostaw na wolnych obrotach - po pewnym czasie wentylator powinien się włączyć. Jak wskazówka nie przekracza połowy, to nie masz się czym martwić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.