Black Outlander 2.2 DID AT |
Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-08-2023, 11:02
|
|
|
Demontaż belki:
Demontaż oryginalnego haka:
Montaż nowego mocowania w miejscu haka:
Montaż drugiego mocowania po stronie wydechu. By je założyć na podłużnicę należy zdjąć gumowy wieszak i dość mocno opuścić wydech, trzymając go założyć mocowanie.
Montaż nowej belki:
Trzy śruby M8 wkręcamy w element karoserii z gwintem:
W dolnej części, na przestrzał dwie śruby M12.
Belka z wpiętym hakiem, wypinanym pionowo:
Wiązkę przepuściłem przez karoserię. Jej zapas od strony nie założonego gniazda położyłem na koło dojazdowe i przycisnałem podnosząc wieszak. Opaski pod zderzakiem są nie zaciśnięte, więc po podłączeniu przewodów do gniazda wciągnę nadmiar do wnętrza bagażnika. Pozostaje podpięcie instalacji i podcięcie zderzaka. |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2023, 12:39
|
|
|
Niedawno zamontowałem zakupiony kilka miesięcy temu (mini) separator oleju. Dwieście kilometrów pracy za nim i drobne efekty widoczne są na dnie zbiorniczka. Jestem ciekaw czy praca tego urządzenia będzie miała wpływ na częstotliwość wypalania filtra DPF.
Wykorzystałem oryginalny wąż, by zagięcie ułatwiło wyprowadzenie instalacji spod osłony silnika. Z drugiej strony zamontowałem dokupiony wąż paliwowo olejowy o wewnętrznej średnicy 12 mm. Opaski sprężynujące oryginalne, a na separatorze dokupione obejmy zaciskowe 14- 22 mm, ponieważ zewnętrzna średnica węża wynosi 19 mm.
 |
Ostatnio zmieniony przez To masz 18-08-2023, 08:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2023, 15:27
|
|
|
Ciąg dalszy montażu haka.
Zastosowałem dołączoną wiązkę uniwersalną.
Dwa białe przewody to masa, światło przeciwmgielne jako jedyne wpięte w białą kostkę z lewej strony zdjęcia, bo na głównej nie mogłem znaleźć sygnału, a pozostałe oświetlenie podpiąłem do białej kostki zaznaczonej okręgiem ze strzałką. Strzałka wskazuje na wyjęte z wtyczki przewody, obciąłem oryginalne konektory, a przewody zlutowałem.
 |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2023, 19:04
|
|
|
Wykonałem regulację luzów zaworowych. Niestety wszystkie podkładki zostały w gniazdach wtryskiwaczy, więc do wtorku muszę wstrzymać prace.
Czekam na przyrząd bezwładnościowy do wyciągania podkładek, a żeby regulacja nie przeciągnęła się o kolejne dni to równocześnie zamówiłem frezy do czyszczenia gniazd.
Na opóźnieniu skorzystają oryginalne wtryskiwacze, które jak na przebieg 160 000 km nie wyglądały najgorzej. Wymoczyłem końcówki w preparacie do usuwania przypaleń. Obok nakrętek nie dłubię, bo nie widzę w tym sensu. Nagar dostał się w to miejsce przez otwór w podkładkach, ale w żadnym gnieździe nie zaobserwowałem przedmuchu.
EDIT:
Jednak się odważyłem i końcówki wtryskiwaczy ponownie wymoczyłem w roztworze. Nie miałem do czynienia z tymi podzespołami i z jednej strony naczytałem się, że rozpylaczy nie można dotykać, bo można je uszkodzić, a z drugiej strony trafiałem na informacje o czyszczeniu ich papierem ściernym...
Wymoczyłem, przetarłem ręcznikiem papierowym i czekają na montaż.
EDIT:
Narzędzia dotarły. Przyrząd do wyjmowania podkładek za 48 zł i frezy do czyszczenia gniazd wtryskiwaczy za 55 zł. Klucz pożyczyłem bo mój ma zakres od 20 Nm, a z Mitsu należy obchodzić się delikatniej.
EDIT:
Stare podkładki:
Wyczyściłem gniazda wtryskiwaczy:
Podkładki przykleiłem smarem:
Montaż nowej uszczelki:
Masa uszczelniająca w sześciu miejscach wg serwisówki:
Składanie:
Silnik uruchomił się w trakcie drugiego podejścia. Pierwsze kręcenie rozrusznika trwało 15- 20 sekund, a poprzedzone było 10- 15 sekundową pracą pompy.
Do zrobienia adaptacja dawki paliwa biegu jałowego i umycie silnika. |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2023, 13:34
|
|
|
Stary filtr pozornie czysty, do czasu porównania z nowym wkładem.
Bosch 1 457 433 952 |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 25-08-2023, 17:20
|
|
|
Widzę, iż przygotowania do karawaningu idą pełną parą, co to za hak?
Dawaj fotę po złożeniu.
Zmierz mi proszę wysokość góry główki haka od ziemi.
Dzięki. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2023, 08:40
|
|
|
Hak wypinany pionowo, firmy Steinhof.
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-mitsubishi-outlander-3iii-modul13p-13402516980
Zgodnie z instrukcją należy podciąć zderzak, jednak stwierdziłem, że wolę delikatne wybrzyszenie zderzaka niż wyciętą na stałe dziurę. Przypomniałem sobie o bagażniku rowerowym, którego nie używałem przez kilka lat, a w najbliższym czasie będę potrzebował haka do ciągania przyczepki.
O zdjęcia oraz pomiar wysokości kuli haka postaram się dzisiaj po powrocie z pracy. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2023, 13:32
|
|
|
Zmiana starych, wysłużonych Osram Xenarc D4S 35 W.
Jakość zdjęć fatalna W garażu ciemno, a na zdjęciach efekt użycia trybu nocnego, który jak widać prześwietlił jaśniejsze obszary.
 |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 28-08-2023, 15:18
|
|
|
Po lewo nowe żarniki, te cieplejsze czy odwrotnie i co to za takie dolne wcięcie na tych po prawo?
Jakie żarniki wsadziłeś jaka barwa? |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2023, 20:51
|
|
|
benicjusz napisał/a: | Dawaj fotę po złożeniu. |
benicjusz napisał/a: | Zmierz mi proszę wysokość góry główki haka od ziemi. |
45 cm |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2023, 21:08
|
|
|
benicjusz napisał/a: | Po lewo nowe żarniki, te cieplejsze czy odwrotnie |
Jeśli nie widać różnicy to pieniądze wyrzucone w błoto
benicjusz napisał/a: | Jakie żarniki wsadziłeś jaka barwa? |
6000 lm, a to wcięcie musi być efekt uboczny budowy żarówki |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-08-2023, 23:27
|
|
|
Różnica w barwie kolosalna. Na żywo pewnie jeszcze bardziej to widać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 29-08-2023, 09:54
|
|
|
To masz napisał/a: | Jeśli nie widać różnicy to pieniądze wyrzucone w błoto
6000 lm, a to wcięcie musi być efekt uboczny budowy żarówki |
Różnice widać i to sporą.
6000K zimne, dla mnie optimum to 4300K maks. 4500K ale co kto lubi.
Najważniejsze, żeś zadowolony.
U mnie nie ma wcięcia, może to jakieś LED.
Chwalisz się, ale trzeba Cię ciągnąć za język o szczegóły.
Dzięki za foty! |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2023, 10:31
|
|
|
benicjusz napisał/a: | może to jakieś LED. |
Dlatego nie chcę się tak szczegółowo chwalić |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 29-08-2023, 11:32
|
|
|
To masz napisał/a: | nie chcę |
i ja to szanuję, ale nadal jestem ciekaw bo wścibski jestem i sam miałem identyczny pomysł z ledami ale nie znalazłem takich ciepłych jakie lubię albo lubiłem, bo może moc takich LEDów i rozkład światła przyćmiewa wszelakie ich barwowe niuanse |
|
|
|
|
 |
|