Manualna skrzynia biegów - jaki olej na wymianę |
Autor |
Wiadomość |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 03-09-2023, 08:11 Manualna skrzynia biegów - jaki olej na wymianę
|
|
|
Witajcie
Jestem świeżym posiadaczem Outlandera III z 2016 roku i chcę wykonać wszystkie wymiany płynów.
Interesuje mnie jaki olej polecacie do skrzyń manualnych, wiem że ma być 75w80, ale jaki producent polecany, czy może oryginalny ? |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 312 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-09-2023, 08:37
|
|
|
W Lancerze zalewałem Shell = a |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2023, 09:51
|
|
|
Serwisówka sugeruje, że oprócz SAE 75W-80 olej ma mieć API GL-3, a o dziwo wybór w tej klasie nie jest zbyt duży... |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 03-09-2023, 09:58
|
|
|
To masz napisał/a: | Serwisówka sugeruje, że oprócz SAE 75W-80 olej ma mieć API GL-3, a o dziwo wybór w tej klasie nie jest zbyt duży... |
Ale im wyższe GL tym lepiej wg tego, producent podaje zawsze chyba minimum normę, czy się mylę ?
Klasa jakościowa
GL-1
Przekładnie ręczne i mosty napędowe w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy.
Brak dodatków uszlachetniajacych.
Często może być zastępowany olejem silnikowym.
GL-2
Podobna do klasy GL-1 lecz do lekko cięższych warunków pracy.
Zawiera dodatkami przeciwutleniajace i przeciwkorozyjne.
GL-3
Przekładnie walcowe i stożkowe w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości.
Podobna do klasy GL-2 ale zawierająca pewną ilość dodatków przeciwzużyciowych.
GL-4
Manualnych skrzyń biegów o wyższych prędkościach ślizgania. Przekładnie hipoidalne i stożkowe, pracujące z dużym momentem obrotowym i małą prędkością lub odwrotnie.
Znacznie większa ilość dodatków niż przy klasie GL-3 .
GL-5
Hiploidalne przekładnie główne dla urządzeń średnio i wysoko obciążonych (duże prędkości i momenty obrotowe), pracujących w warunkach nagłych zmian obciążeń.
Ilość dodatków prawie dwukrotnie większa niż w klasie GL-4 |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2023, 10:08
|
|
|
Oglądałem film dotyczący GL-5 i przynajmniej dla tej klasy nie sprawdza się:
benypb napisał/a: | im wyższe GL tym lepiej |
Być może GL-4 można bez problemu zalać, ale wyciągając wnioski z filmu nie idź w kierunku Gl-5
https://www.youtube.com/w...amianSmigielski |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 03-09-2023, 10:55
|
|
|
To masz napisał/a: | Oglądałem film dotyczący GL-5 i przynajmniej dla tej klasy nie sprawdza się:
benypb napisał/a: | im wyższe GL tym lepiej |
Być może GL-4 można bez problemu zalać, ale wyciągając wnioski z filmu nie idź w kierunku Gl-5
https://www.youtube.com/w...amianSmigielski |
o widzisz...
Myślałem o MOTUL MOTYLGEAR 75W80 ale on jest w specyfikacji GL4 i GL5, a teraz skłaniam się ku Valvoline Gear Oil 75W80 GL4 po obejrzeniu filmiku.
Co najlepsze w katalogu Motul po wybraniu auta wskazuje na MOTYLGEAR 75W80, ale jak widać wszystko robią aby sprzedać produkt. |
|
|
|
 |
|