 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander III [2013, 2.2 DID] - na co zwrócić uwagę |
Autor |
Wiadomość |
szymek84
Mitsumaniak

Auto: Lancer CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-09-2023, 00:18 Outlander III [2013, 2.2 DID] - na co zwrócić uwagę
|
|
|
Cześć,
po 15 latach jazdy Lancerami szukam czegoś nowszego i z dużym bagażnikiem.
Próbując pozostać przy marce trafiłem na taki egzemplarz:
https://www.otomoto.pl/os...4-ID6FNcfu.html
Może ktoś z Was oglądał albo doradzicie na co zwrócić uwagę ?
I jak z trwałością i awaryjnością tego silnika ? |
_________________ Kuba
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 553 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-09-2023, 10:22
|
|
|
szymek84 napisał/a: | Próbując pozostać przy marce |
Przesiadłem się z Opla i jestem bardzo zadowolony.
Przy tym przebiegu będzie trochę do podłubania przy osprzęcie silnika:
1. Rozebranie i czyszczenie układu dolotowego. 7 szt. nowych szczelek.
2. Jeśli w układzie dolotowym jest bardzo dużo oleju to zużyła się odma, która jest zintegrowana z pokrywą zaworów. W moim egzemplarzu pokrywa jest z 2019 roku, była wymieniona na nową przy przebiegu 130090 km. Niedawno zamontowałem zewnętrzną odmę, która mimo to, powoli napełnia się olejem.
3. Kiedy były regulowane zawory? Fabryczny luz jest dwa razy mniejszy niż np. w Oplu, więc nie trzeba wiele by wartości zmniejszyły się o połowę.
Weryfikacja/regulacja polega na demontażu pokrywy zaworów, więc do wymiany podkładki pod wtryskiwaczami, których przepalenie powoduje duże komplikacje w funkcjonowaniu silnika co w gwałtowny sposób zapycha filtr DPF.
4. Do weryfikacji rurka EGR w kolektorze wydechowym. Jeśli kolektor nie był jeszcze spawany to prędzej czy później można spodziewać się naprawy. W moim egzemplarzu 160 000 km na liczniku i kolektor jest oryginalny.
5. W misce olejowej znajdują się "słynne" wałki balansujące. Przy tym przebiegu mogą być już zdemontowane. Jeśli są i zaczną grzechotać to trzeba będzie je usunąć.
6. Jeśli teraz lub w przyszłości przytrafi się przypadłość z pkt. 4, to można za 350 zł umyć filtr DPF, bo zapewne przy tym przebiegu wypalanie odbywa się co 160- 200 km zamiast co 350- 400 km. Można to zrobić również niezależnie, bez demontażu kolektora.
7. Do wymiany w zawieszeniu coś się znajdzie. Tradycyjnie w Mitsu, przynajmniej jeden zacisk do regeneracji
8. Jeśli zależy ci na dużym bagażniku to od razu po zakupie do demontażu dodatkowe siedzenia, których obecność podnosi podłogę bagażnika o 20 cm.
Standardowo do wymiany wszystkie oleje, filtry (naklejka sugeruje, że zamontowany jest filtr powietrza K&N, więc jest wielokrotnego użytku).
Oby sprzedający, przedstawieniem rzetelnej historii wykluczył kilka w/w czynności, a z pozostałymi poradzimy sobie na forum Jeśli dłubałeś przy Lancerach to z częścią powinieneś sobie poradzić.
Jak widać, do zrobienia same pierdółki
Silnik fajny, 2.3 litra pojemności, więc po delikatnym chipie zapakowanie go czterema osobami i pod sufit bagażami nie robią na nim wrażenia. To nie 1.2 turbo
[ Dodano: 07-09-2023, 11:05 ]
https://www.otomoto.pl/os...a-ID6FMNLM.html
https://www.otomoto.pl/os...3-ID6FBG0p.html |
Ostatnio zmieniony przez To masz 08-09-2023, 11:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szymek84
Mitsumaniak

Auto: Lancer CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-09-2023, 23:12
|
|
|
Dzięki wielkie!
Co prawda ten egzemplarz już się sprzedał, ale będę miał świetną ściągawkę na przyszłość na co zwracać uwagę przy oglądaniu/kupnie |
_________________ Kuba
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 553 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-09-2023, 11:35
|
|
|
Nie wszystko zweryfikujesz w trakcie oględzin, więc warto pytać o te rzeczy sprzedającego. To będzie pierwszy etap ("test") ponieważ jeśli w tych sprawach będzie się orientował to bardzo prawdopodobne, że oprócz lania paliwa robił przy aucie "coś" więcej i interesował się jego stanem technicznym.
Zakup od handlarza może wiązać się z delikatną niepewnością, bo wątpię by pośrednicząc w sprzedaży zagłębiał się w słabe punkty danego modelu pojazdu, więc należy się nastawić na weryfikację w/w przypadłości już po zakupie. |
|
|
|
 |
|
|