Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander III [2013, 2.2 DID] - na co zwrócić uwagę
Autor Wiadomość
szymek84 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2023, 00:18   Outlander III [2013, 2.2 DID] - na co zwrócić uwagę

Cześć,
po 15 latach jazdy Lancerami szukam czegoś nowszego i z dużym bagażnikiem.
Próbując pozostać przy marce trafiłem na taki egzemplarz:
https://www.otomoto.pl/os...4-ID6FNcfu.html

Może ktoś z Was oglądał albo doradzicie na co zwrócić uwagę ?
I jak z trwałością i awaryjnością tego silnika ?
_________________
Kuba
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 553
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2023, 10:22   

szymek84 napisał/a:
Próbując pozostać przy marce
:thumbleft:
Przesiadłem się z Opla i jestem bardzo zadowolony.

Przy tym przebiegu będzie trochę do podłubania przy osprzęcie silnika:
1. Rozebranie i czyszczenie układu dolotowego. 7 szt. nowych szczelek.
2. Jeśli w układzie dolotowym jest bardzo dużo oleju to zużyła się odma, która jest zintegrowana z pokrywą zaworów. W moim egzemplarzu pokrywa jest z 2019 roku, była wymieniona na nową przy przebiegu 130090 km. Niedawno zamontowałem zewnętrzną odmę, która mimo to, powoli napełnia się olejem.
3. Kiedy były regulowane zawory? Fabryczny luz jest dwa razy mniejszy niż np. w Oplu, więc nie trzeba wiele by wartości zmniejszyły się o połowę.
Weryfikacja/regulacja polega na demontażu pokrywy zaworów, więc do wymiany podkładki pod wtryskiwaczami, których przepalenie powoduje duże komplikacje w funkcjonowaniu silnika co w gwałtowny sposób zapycha filtr DPF.
4. Do weryfikacji rurka EGR w kolektorze wydechowym. Jeśli kolektor nie był jeszcze spawany to prędzej czy później można spodziewać się naprawy. W moim egzemplarzu 160 000 km na liczniku i kolektor jest oryginalny.
5. W misce olejowej znajdują się "słynne" wałki balansujące. Przy tym przebiegu mogą być już zdemontowane. Jeśli są i zaczną grzechotać to trzeba będzie je usunąć.
6. Jeśli teraz lub w przyszłości przytrafi się przypadłość z pkt. 4, to można za 350 zł umyć filtr DPF, bo zapewne przy tym przebiegu wypalanie odbywa się co 160- 200 km zamiast co 350- 400 km. Można to zrobić również niezależnie, bez demontażu kolektora.
7. Do wymiany w zawieszeniu coś się znajdzie. Tradycyjnie w Mitsu, przynajmniej jeden zacisk do regeneracji ;)
8. Jeśli zależy ci na dużym bagażniku to od razu po zakupie do demontażu dodatkowe siedzenia, których obecność podnosi podłogę bagażnika o 20 cm.

Standardowo do wymiany wszystkie oleje, filtry (naklejka sugeruje, że zamontowany jest filtr powietrza K&N, więc jest wielokrotnego użytku).

Oby sprzedający, przedstawieniem rzetelnej historii wykluczył kilka w/w czynności, a z pozostałymi poradzimy sobie na forum 8) Jeśli dłubałeś przy Lancerach to z częścią powinieneś sobie poradzić.

Jak widać, do zrobienia same pierdółki :mrgreen:
Silnik fajny, 2.3 litra pojemności, więc po delikatnym chipie zapakowanie go czterema osobami i pod sufit bagażami nie robią na nim wrażenia. To nie 1.2 turbo :lol:

[ Dodano: 07-09-2023, 11:05 ]
https://www.otomoto.pl/os...a-ID6FMNLM.html
https://www.otomoto.pl/os...3-ID6FBG0p.html
Ostatnio zmieniony przez To masz 08-09-2023, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szymek84 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2023, 23:12   

Dzięki wielkie!
Co prawda ten egzemplarz już się sprzedał, ale będę miał świetną ściągawkę na przyszłość na co zwracać uwagę przy oglądaniu/kupnie :)
_________________
Kuba
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 553
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2023, 11:35   

Nie wszystko zweryfikujesz w trakcie oględzin, więc warto pytać o te rzeczy sprzedającego. To będzie pierwszy etap ("test") ponieważ jeśli w tych sprawach będzie się orientował to bardzo prawdopodobne, że oprócz lania paliwa robił przy aucie "coś" więcej i interesował się jego stanem technicznym.
Zakup od handlarza może wiązać się z delikatną niepewnością, bo wątpię by pośrednicząc w sprzedaży zagłębiał się w słabe punkty danego modelu pojazdu, więc należy się nastawić na weryfikację w/w przypadłości już po zakupie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.