 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi Colt 1.3 2006 nie kręci, nie pali, immo ? |
Autor |
Wiadomość |
Piotr@1
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2020, 14:12 Mitsubishi Colt 1.3 2006 nie kręci, nie pali, immo ?
|
|
|
Witam, autko nie pali, świecą się kontrolki i działa elektronika ale po przekręceniu na 3 poz słychać tylko pyknięcie przekaźnika i cisza, rozrusznik kręci kiedy podam na niego bezpośrednio 12V ale auto i tak nie odpala, wydaje mi się że nie słychać pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Miałem luźną klemę plusa i szykowałem się do jej wymiany i podejrzewam że to ona mogła zrobić jakieś zwarcie kiedy ostatnio ją poprawiałem, myślę że nawaliło immo ale czy w takim wypadku nie kręcił by też rozrusznik ? nie jestem mechanikiem i nie mam dostępu do komputera ale podejrzewam że spokojnie mógłbym odpalić auto na krótko podając zasilanie na pompę czy na wtryski (jeśli to wina immo i po pomierzeniu wyjdzie że nie ma też iskry) Nie pasuje mi do usterki immo brak pracy rozrusznika więc stąd moje zapytanie i może ktoś ma jakąś pomocną myśl |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 14-01-2020, 07:44
|
|
|
Może styki w stacyjce padły. Warto też sprawdzić akumulator. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Piotr@1
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-01-2020, 12:55
|
|
|
akumulator doładowywałem na wszelki wypadek i był też podłączany inny, tak jak pisałem rozrusznik kręci ale tylko kiedy na niego podam +, na innym forum sugerowali wredne bezpieczniki w + klemie która się luzowała ale mimo zaśniedzenia jest na nich przejście pomierzona kostka stacyjki na czarnym przewodzie z czerwonym paskiem pojawia się napięcie po kluczyku na pozycji 3 z tego co wiem muszę sprawdzić przekaźniki i sterowanie na nie i dopiero będzie można coś więcej powiedzieć ...
[ Dodano: 14-01-2020, 20:07 ]
może ktoś dysponuje rozpiską przekaźników w colt 2006 1.3 ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-01-2020, 20:26
|
|
|
Tutaj masz dla rocznika 2008.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Piotr@1
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-01-2020, 13:03
|
|
|
Przekaźniki sprawdzone wszystkie sprawne, zczytane błędy to U1100Engine CAN Timeout, U1111 czy U1101 więc chyba przyszedł czas na ECU, najprościej jest pewnie sprawdzić sygnały na wyjściu ECU żeby od razu stwierdzić że ECU jest walnięte ale nie pasuje mi nadal dlaczego rozrusznik nie kręci skoro ze schematów wynika że sygnał ECU idzie na cewki czy na przekaźniki kontroli silnika a nie na układ startowy z rozrusznikiem...
[ Dodano: 23-01-2020, 01:12 ]
Problem póki co rozwiązany najprostszymi dostępnymi metodami, winne jednak ECU, objawy: brak napięcia 12V "po stacyjce" do rozrusznika (przy samym rozruszniku) po przekręceniu na zapłon, działająca elektronika ale niesłyszalna pompa, pracujący rozrusznik dopiero po podaniu napięcia bezpośrednio na rozrusznik ale brak zapłonu, obecne napięcie 12 V zaraz po stacyjce, obecne napięcie 12V na przekaźniku rozrusznika ale brak działania przekaźnika (prawdopodobnie brak sygnału sterującego masy z pina 29 złącza B-112 i ECU) Rozwiązanie: demontaż ECU celem wizualnego sprawdzenia, rozwiercenie 4 zapieczonych śrub krzyżakowych, delikatne otwarcie zaklejonej obudowy, widoczne białe zaśniedzenia w koło 2 pinów jednego ze złącz i kolejnych dwóch pinów (oczek ścieżek w płytce - jak na foto nr 1), przylutowanie dwóch przewodów w miejscach braku przewodzenia między punktami ścieżek, jak na rysunku na foto nr 2, zaklejenie obudowy na silikon, sprawdzenie punktów zbiorczych masy w rejonie ECU i pod podstawą akumulatora. Usterka usunięta bez sprawdzania poszczególnych sygnałów z ECU na przekaźniki. Poniżej foto uszkodzonego ECU sorry za jakość. Jednoznacznej przyczyny zaśniedziałych styków nie stwierdzono, może wina uszkodzonego nadkola i dostawania się w ten rejon wilgoci, może wina czasu i wysłużenia, w każdym razie klej w obudowie trzymał fest
foto 1
foto 2 (na czerwono miejsca wlutowania przewodów i poprawy pinów)
PS w trakcie zabiegów i poszukiwań naprawczych powrócił do życia też wyświetlacz LCD który nie działał, wystarczyło nagrzać jego dwa układy scalone tanim hot airem, z podziękowaniami dla kolegi imiennika ))) |
|
|
|
 |
colt1985sz
Nowy Forumowicz szloniak
Auto: colt 1.3 cler tech
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2021 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-10-2023, 08:41
|
|
|
Witam posiadam colta 1.3 95km rok 2010 mam podobny problem co ktoryś raz samochód nie odpala co 5 co 10 nie ma reguły ,po przekreceniu kluczyka zaswiecają sie kontrolki i nie ma zadnej reakcji ,rozrusznik nowy aku ma 2 lata swieci sie zielone kułeczko klemybczysciłem , od masy kable też wymieniłem rownież kostke stacyjki ale peoblem znowu powraca czy to moze być ecu???pomocy |
|
|
|
 |
|
|