Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2,5 td 115hp błąd układu przepustnicy
Autor Wiadomość
Orzechp1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2 2,5 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Andrychów
Wysłany: 19-04-2021, 16:05   2,5 td 115hp błąd układu przepustnicy

Witam,
Pajero clasic 2,5 td 115hp.
u mnie brak mocy, check engine. Kod 41 - układ przepustnicy.
Auto zimne pali od razu, Ciepłe, po kilku minutach postoju trzeba długo kręcić. Nie ma w ogóle mocy. Ledwo przekracza 3000 obrotów.
Wymienione elektrozwaory przepustnicy i turbiny - bez zmian. Turbo po regeneracji, płynnie otwiera i zamyka łopatki elektrozawór. Nowe filtry paliwa i powietrza. Przepustnica czyściutka, klapka ładnie pracuje. Check świeci od startu.
Elektrozawory EGR również wymienione.
Wtryski ne leją, przelew uszczelniony.
Auto nic nie kopci.
Czujnik temperatury działa ok.
Czy problem może leżeć w pompie wtryskowej?
Proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4634
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-04-2021, 07:59   Re: 2,5 td 115hp błąd układu przepustnicy

Orzechp1 napisał/a:
Witam,
Pajero clasic 2,5 td 115hp.
u mnie brak mocy, check engine. Kod 41 - układ przepustnicy.
Auto zimne pali od razu, Ciepłe, po kilku minutach postoju trzeba długo kręcić. Nie ma w ogóle mocy. Ledwo przekracza 3000 obrotów.
Wymienione elektrozwaory przepustnicy i turbiny - bez zmian. Turbo po regeneracji, płynnie otwiera i zamyka łopatki elektrozawór. Nowe filtry paliwa i powietrza. Przepustnica czyściutka, klapka ładnie pracuje. Check świeci od startu.
Elektrozawory EGR również wymienione.
Wtryski ne leją, przelew uszczelniony.
Auto nic nie kopci.
Czujnik temperatury działa ok.
Czy problem może leżeć w pompie wtryskowej?
Proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić

moze byc czujnik w pompie wtryskowej.
jeszcze ważne jakim kompem diagnozujesz/ Mozę być różnice w odczytach.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Orzechp1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2 2,5 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: Andrychów
Wysłany: 01-05-2021, 21:41   

Witam,
bardzo dziękuję za odpowiedź.
Auto było podpięte pod komputer diagnostyczny SUN oraz w ostatnim czasie G-scan I.
Oba pokazują kod błędu 41 - obwód elektrozaworu 1 przepustnicy, układ elektrozaworu głównej przepustnicy.
Auto miało wcześniej wiele błędów, w tym 12, 49 i 52 związane z pracą turbiny, przeładowanie i blokowanie geometrii. Turbina zregenerowana, elektrozawór ładnie nią steruje. Był bład 43 - timing control valve system. Pompa po serwisie w Boschu, wymieniony jeden z zaworów w niej, uszczelnienie. Po założeniu zgodnie z wcześniejszymi znakami jednak błąd 43 był dalej. Okazało się, że poprzedni właściciel miał ją źle ustawioną. Nie jestem mechanikiem, ale mój Mechanik powiedział, że "ustawił ją teraz książkowo" i ten bład zniknął. Nie mniej jednak auto na czwórce i piątce praktycznie nie przyśpiesza przy pedale do dechy. Trójka ledwo. Wydaje mi się, że pali też bardzo dużo, ok 15 litrów na 31x10,5x15.
Poza tym, że ciepły pali słabo, trzeba długo kręcić, to jeszcze wydaje mi się, że auto jak się rozgrzeje, to traci moc. Przeczytałem na zagranicznej stronie internetowej informację, że może być to związane z wtryskami i że silnik dostaje za mało ropy. Zrobiłem test i podpiąłem zasilanie poza filtrem paliwa, tylko przez mały filterek jak z dużego fiata, i bez zmian. Podpiąłem zasilanie pompy tylko z bańki 5 litrowej, ale również bez zmian. Już nie mam sił do tego auta -to było moje marzenie z dzieciństwa - Mitsubishi Pajero. O jakim czujniku z pompy Pan pisze? Czy w Boshu mogli nie zauważyć jego błedów? Czy wtryski mogą być jakoś źle ustawione do nastawnika w pompie i jej ciśnienia?
 
 
Modern9 
Nowy Forumowicz

Auto: L 200 2.5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2023
Posty: 1
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 10-01-2023, 23:01   Re: 2,5 td 115hp błąd układu przepustnicy

Orzechp1 napisał/a:
Witam,
Pajero clasic 2,5 td 115hp.
u mnie brak mocy, check engine. Kod 41 - układ przepustnicy.
Auto zimne pali od razu, Ciepłe, po kilku minutach postoju trzeba długo kręcić. Nie ma w ogóle mocy. Ledwo przekracza 3000 obrotów.
Wymienione elektrozwaory przepustnicy i turbiny - bez zmian. Turbo po regeneracji, płynnie otwiera i zamyka łopatki elektrozawór. Nowe filtry paliwa i powietrza. Przepustnica czyściutka, klapka ładnie pracuje. Check świeci od startu.
Elektrozawory EGR również wymienione.
Wtryski ne leją, przelew uszczelniony.
Auto nic nie kopci.
Czujnik temperatury działa ok.
Czy problem może leżeć w pompie wtryskowej?
Proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić


Witam,gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , w Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy pneumatycznej-klapy gaszącej...
Budowa pompy ZEXEL bardzo podobna jak BOSCH 1.9TDI..W moim przypadku pomogło dokładne czyszczenie nastawnika. Gromadzą się tam opiłki i zakłócają prace układu..Cały proces jest dokładnie opisany na forach VAG.
Nie trzeba demontować pompy wtryskowej z pojazdu. Przed demontażem należy zaznaczyć dokładnie położenie względem korpusu pompy,(regulacja dawki paliwa)-otwory maja "fasolki". Odsuwając od rozrządu zwiększamy dawkę...Myślę że się to komuś przyda..
Moje auto paliło rano na tylko plaka i nie reagowało na pedał gazu..(przepustnicy :rolleyes:
Pozdrawiam!
 
 
Hupahups 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 2.5 td k74
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2023
Posty: 1
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 17-10-2023, 18:36   

Dodając dla potomnych do poprzedniej wiadomości. Miałem identyczny przypadek z błędem w pojedzie. Samochód kopcił nie chciał jechać brak mocy i świecący check engine. Po pierwsze jest to winowajcą pompa paliwa jak kolega opisuje oraz czujnik położenia wału wraz z impulsatorem lub blacha która wytycza kiedy ma być zapłon. Kupiłem używana pompę wymieniłem czujnik położenia wału wraz z nową blaszka z wycięciami ważę że nie może ona miec żadnych uszkodzeń ani zagięć, u mnie pomogło samochód sprawny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.