Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dokręcanie głowicy
Autor Wiadomość
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 22-10-2009, 18:49   Dokręcanie głowicy

Wielka prośba tak w kilku słowach bo w instrukcji sciągniętej ze stronki nie wiem dokładnie.Czy zaczynać od środka czy od boków i z jakim momentem.pozdrawiam
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 19:19   

Demontaż głowicy - zaczynasz od zewnątrz.
Montaż głowicy - zaczynasz od środka.
Momenty dla 4G92: 0->75 Nm->poluzować ->20 Nm->dociągnąć 1/4 obrotu (90 stopni)->jeszcze raz dociągnąć 90 stopni.
Wszystko w kolejności podanej powyżej: dociąganie - od środka, luzowanie - od zewnątrz.
Wszystko masz opisane w rozdziale 11-56 do 58 serwisówki.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 23-10-2009, 21:22   

Dociągnąłem pierwszy raz 90 stopni i mam wrazenie że przy następnym ruchu coś ukręce.Może to tylko moja chora wyobrażnia,ale styki mi się palą,jutro finał i kolejna 90-ka.Pozdrawiam
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2009, 10:10   

A w jakim silniku to robiłeś? Jeśli 1,3, to momenty są inne, śruby mają mniejszą średnicę (M8) i "płyną". W Lancerze CB4A wymieniałem śruby na nowe, choć de facto nie było takiej potrzeby. Oryginalne nie "płynęły" podczas demontażu głowicy i z powodzeniem mogłem je użyć raz jeszcze. Ale skoro miałem już zakupione nowe śruby na wymianę, wymieniłem.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 24-10-2009, 11:24   

w 4g92

[ Dodano: 24-10-2009, 12:50 ]
Ok poszło, ogólnie 94 Nm Pozdrawiam
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2009, 20:52   

dokładnie jak podaje gregorbu, w zestawie z uszczelką Eling-a też była taka karteczka z zapiską i również miałem wrażenie, że śruby się poukręcają :mrgreen:
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 25-10-2023, 21:35   

Miałem o coś zapytać ale w miedzy czasie się domysliłem o co chodzi.
Ostatnio zmieniony przez wpie0 25-10-2023, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2023, 21:51   

Tam jest strzałka, potraktuj ją jak znak interpunkcyjny czyli jak np. przecinek
1. dokrecesz w odpowiedniej kolejności na 75 niuta żeby się ułożyła uszczelka,
2. luzujesz czyli odkrecasz śruby, powiedzmy ze dasz radę kręcić ręką,
3. Dokrecasz na 20 niuta,
4. dokercasz wszystkie o 1/4 obr
5. ponownie dokręcasz o 1/4 obr

Powinieneś teoretycznie zastosować nowe szpilki, nasadkę bodajże 10mm ale 12kątną, niektórzy wspominali o lekkim dociąganiu głowicy po przejechaniu tysiąca km po złożeniu podczas regulacji luzu zaworowego, ja chyba z ciekawości sprawdziłem wszystkie wywierając nacisk i chyba ze 2sztuki się lekko poddały.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 25-10-2023, 21:59   

Domyśliłem sie zanim odpowiedziałeś. Ale dzieki za zainteresowanie.
Miałem taki problem, że wyciekał mi na zewnątrz olej spod uszczelki pod głowicą.
Szczególnie kiedy było zimno w lecie prawie nie było problemu.
Parę dni temu dokręciłem wszystkie śruby do 90Nm i chyba wyciek się już nie pojawia.
Niektóre śruby dały sie przekręcić nawet o ok. 90 stopni.
Ostatnio zmieniony przez wpie0 25-10-2023, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2023, 22:06   

Spoko, wyskoczyło mi powiadomienie to odpisałem, najdłużej mi zajęło hasło... :p
Mógł Ci ktoś to słabo skręcić, to smutne, ale jak powiedziałem kiedyś koledze jak skręcałem to wywalił oczy bawoła, on skręca na raz (z pominięciem kątomierza) i mu się wydało za słabo te 75 to chyba na 90 czy 100, no ale on pracował w aso więc co ja tam się znam.... pewnie też dokreca wahacze na podniesionym...
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
  
 
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 25-10-2023, 22:10   

Masz jescze tego czerwonego mitsubishi ze zdjęcia ? Mój jest tego samego koloru tylko klapa jest srebrna. Mam go od 2004 roku, na liczniku 400tys. LPG od 180tys.
Myślałem, że bedzie mniej palił na gazie (jakieś 8,5l) bo beznzyny potrafił spalić 5l.
Instalacja STAG 300.
  
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2023, 22:14   

Niestety już 4 lata nie, przegnił na wskroś, aktualnie jeżdżę Subarkiem z 2.5 benzinu z lgbt czy tam lpg i też go korniki gryzą ale jeszcze się trzyma
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 25-10-2023, 22:17   

Ja trochę go konserowałem wlasnymi siłami to dlatego się pewnie jeszcze kupy trzyma.
Na drogach już tego modelu dawno nie spotkałem.
  
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2023, 22:34   

No klasyczek jdm, też dbałem ale ruda wygrała, używałem brunoxa jak był modny, reaktywnych podkładów, jak już dziury no to niestety zywica. Miałem pod koniec zrobiony kolektor wydechowy uel headers i przelot :twisted: wpisz na yt mitsubishi libero gt
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.