Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wycieki płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2023, 18:00   wycieki płynu chłodzącego

Witam,

w moim Pajero IV 2012r jak na razie, po wymianie piast i sworzni zwrotnic nic szczególnego się nie dzieje. Rdza oczywiście zaczyna się rozwijać ale poświęcę jej więcej czasu dopiero na wiosnę.
Obecnie pojawił się problem ale może jest to tylko efekt mojego przeczulenia.
Otóż czasami podczas ogrzewania wnętrza pojazdu wyczuwam delikatny, słodki zapach. Jak nic wskazuje to na wycieki płynu chłodniczego. Pod klapą silnika czysto i sucho. Żadnych wycieków nawet najmniejszych.
Mam pytanie: czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy jest to jakaś dolegliwość tego rocznika, nagrzewnicy a może to coś innego? Gdzie szukać problemu o ile oczywiście mam dobrego nosa? Podkreślam że problem pojawia się czasami i nie jestem w stanie doszukać się jakiś prawidłowości.
dareka
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2023, 06:55   

Parujący płyn chłodniczy to śmierdzi "syrami", coś jak rozwijający się grzyb na parowniku. Obejrzyj króćce od strony silnika, na ścianie grodziowej, tam gdzie wchodzi nagrzewnica - wyciek może być minimalny i natychmiast paruje dając ten zapach w kabinie a nie zobaczysz tego. Polecam sprawdzić palcem od spodu węży zaraz po jeździe.
 
 
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2023, 19:49   

OK. Sprawdzę. Całkiem od spodu samochodu to nie będzie takie proste bo mam płyty ochronne i musiałbym je odkręcić ;-(. Ale nic, popatrzę w komorze silnika - może coś wypatrzę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2023, 07:35   

Od spodu wężyków - bo płyn będzie spływał na dół króćca i tam ew. można go będzie wyczuć.
 
 
Lotnik1414 
Forumowicz

Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 204
Skąd: Strzebiń / Gdańsk
Wysłany: 10-11-2023, 19:10   

Niewiem jak w IV ale II oraz III maja jeszcze nagrzewnice z tylu gdzie przewody lubią się przecierać/korodować na przelotkach. Mialem tak w III i w kabinie zapach był delikatny.
 
 
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2023, 11:08   

OK. Może to jest właściwy trop. Z przodu nic nie znalazłem na oko. Po prostu nic nie widzę ale jeżeli jest nagrzewnica z tyły to...... Tylko gdzie jej szukać? Gdzie mni9ej więcej albo więcej się znajduje i jaki jest do niej dostęp.
pozdrawiam
darek
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 188
Skąd: Stąd
Wysłany: 15-11-2023, 17:16   

Obejrzyj sobie ten filmik.
Zignoruj że opis mówi o klimie i ścisz głośniki bo dudni kiepska muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=WOSuQ0zoLrA
_________________

 
 
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2023, 09:46   

dzięki, teraz jasne. no to poszukiwań ciąg dalszy ;-)
pozdrawiam
darek
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-12-2023, 14:23   Re: wycieki płynu chłodzącego

dabramczuk napisał/a:
Witam,

w moim Pajero IV 2012r jak na razie, po wymianie piast i sworzni zwrotnic nic szczególnego się nie dzieje. Rdza oczywiście zaczyna się rozwijać ale poświęcę jej więcej czasu dopiero na wiosnę.
Obecnie pojawił się problem ale może jest to tylko efekt mojego przeczulenia.
Otóż czasami podczas ogrzewania wnętrza pojazdu wyczuwam delikatny, słodki zapach. Jak nic wskazuje to na wycieki płynu chłodniczego. Pod klapą silnika czysto i sucho. Żadnych wycieków nawet najmniejszych.
Mam pytanie: czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy jest to jakaś dolegliwość tego rocznika, nagrzewnicy a może to coś innego? Gdzie szukać problemu o ile oczywiście mam dobrego nosa? Podkreślam że problem pojawia się czasami i nie jestem w stanie doszukać się jakiś prawidłowości.
dareka

Było coś robione z głowicą, chłodnicą, nagrzewnica? Ubywać i płynu Chłodniczego w zbiorniczku?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2023, 20:12   

witam ponownie po dłuższej przerwie
z silnikiem (głowica, chłodnica, nagrzewnica, układ chłodzenia) nic nie było robione. Pod maską jeszcze fabryczna wersja ;-)
Płynu w zbiorniczku nie ubywa. Przynajmniej nie zauważyłem. Chyba że wyciek jest na poziomie "roszenia".
Ale mam inna informację. Otóż przed świtami jak większość odczuła były dość spore temperatury poniżej zera. Sporo jeździłem i płyn dość dobrze się nagrzewał. I co? I nic!! Nic nie było czuć. czyli reasumując podczas temperatur ujemnych nie wyczuwałem tego delikatnego słodkiego zapachu. Obecnie problem powrócił bo i na zewnątrz cieplej. Nie mam już pomysłów co to może być.
pozdrawiam
darek

[ Dodano: 06-02-2024, 16:47 ]
witam po dłuższej przerwie. W kwestii dziwnego słodkiego zapachu po rozgrzaniu silnika nic nie ustaliłem. Płyn nie ubywa w dłuższym okresie czasu. Zapach pozostał. Teraz jak już pisałem pojawił się okresowy brak mocy. Po prostu brak mocy i już. Niby jedzie ale żadnego przyśpieszenia. Dodatkowo zauważyłem (a mrozów już niema) żeby zapalił musi pokręć więcej niż kilka miesięcy temu. Powiedzmy niema tragedii (dwa, trzy obroty więcej) ale jest to zauważalne. Koledzy czy komuś z Was nie spina się to teraz w jedną całość. Dziwny słodki zapach, dłużej kręci żeby zapić i brak mocy. Okresowo. Niema jej i nagle się pojawia i już jest rakieta. Proszę o wszelkie sugestie bo sam już nie wiem.
pozdrawiam
darek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.