Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 10:11
System SUPER SELECT [SS]
Autor Wiadomość
Qnrad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 1
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 28-03-2021, 22:32   

Witam wszystkich.
Reasumując posty również z innych tematów (źr. głównie jawaldek, gene) forum możemy przyjąć co poniżej przedstawiłem, czy powinny być jakieś zmiany?

SUPER SELECT MITSHUBISHI OBSŁUGA


2H (2wheels HIGH) - naped na 2 tylne koła
Załączanie: Postój lub podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 100km/h i kołami na wprost
Warunki: Codzienna jazda

4H (4wheels HIGH)- napęd na 4 koła (dołącza przód) z centralnym mechanizmem (czyli zmienny rozdział mocy między osiami od 33:67 do 50:50).
Załączanie: Postój lub podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 100km/h i kołami na wprost
Warunki: Śliskie warunki na asfaltach, śnieg, ewentualnie na lekki teren, w cięższym terenie obciąża sprzęgło

4HLC (4wheels HIGH, Lock Central Differention)- jak 4H ale z zblokowanym miedzyosiowym centralnym dyferencjałem między osiami na sztywno, rozdział mocy 50:50 (czyli po asfalcie nie jeździmy) BIEG TERENOWY SZYBKI 50:50
Załączanie: Postój, sprzęgło, biegi na N luzie
Warunki: Terenowe przełożenie nie wymagające jeszcze reduktora. Tylko na luźne powierzchnie umożliwiające uślizg koła. WYŁĄCZAĆ NA ASFALCIE.

4LLC (4wheels LOW, Lock Central Differention)- jak 4HLC z reduktorem – BIEG TERENOWY WOLNY 50:50
Załączanie: Postój, sprzęgło, biegi na N luzie
Warunki: Ciężkie warunki terenowe wymagające reduktora (podjazdy, piasek, trawersy, błoto). Przełożenie tylko na luźne powierzchnie umożliwiające uślizg koła. WYŁĄCZAĆ NA ASFALCIE.


R/D (rear differential lock) przycisk na kokpicie to blokada mechanizmu rożnicowego tylniego mostu.
Załączanie: Postój lub toczenie do 10km/h
Warunki: Używane w ciężkim terenie przy podjazdach na wprost, zakopaniu się. Jeżeli się wkleimy i buksuje 1 koło z tyłu i 1 z przodu. Włączając R/D blokuje nam tylny most i kręcą się nam 2 koła z tyłu i 1 z przodu.
 
 
Petroholic 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.5GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2023
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-12-2023, 13:53   

Odgrzeje lekko kotleta ale nie zgodze sie z jednym wpisem powyzej. Przelaczanie 2H->4H->2H nie wymaga "kol na wprost". To jest wlasnie magia SuperSelect gdzie centralny mechanizm roznicowy niweluje roznice predkosci obrotowej miedzy mostami. Na wprost przy wrzucaniu 4H tylko w EasySelect :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.