|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 10:11 |
System SUPER SELECT [SS] |
Autor |
Wiadomość |
Qnrad
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2021 Posty: 1 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 28-03-2021, 22:32
|
|
|
Witam wszystkich.
Reasumując posty również z innych tematów (źr. głównie jawaldek, gene) forum możemy przyjąć co poniżej przedstawiłem, czy powinny być jakieś zmiany?
SUPER SELECT MITSHUBISHI OBSŁUGA
2H (2wheels HIGH) - naped na 2 tylne koła
Załączanie: Postój lub podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 100km/h i kołami na wprost
Warunki: Codzienna jazda
4H (4wheels HIGH)- napęd na 4 koła (dołącza przód) z centralnym mechanizmem (czyli zmienny rozdział mocy między osiami od 33:67 do 50:50).
Załączanie: Postój lub podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 100km/h i kołami na wprost
Warunki: Śliskie warunki na asfaltach, śnieg, ewentualnie na lekki teren, w cięższym terenie obciąża sprzęgło
4HLC (4wheels HIGH, Lock Central Differention)- jak 4H ale z zblokowanym miedzyosiowym centralnym dyferencjałem między osiami na sztywno, rozdział mocy 50:50 (czyli po asfalcie nie jeździmy) BIEG TERENOWY SZYBKI 50:50
Załączanie: Postój, sprzęgło, biegi na N luzie
Warunki: Terenowe przełożenie nie wymagające jeszcze reduktora. Tylko na luźne powierzchnie umożliwiające uślizg koła. WYŁĄCZAĆ NA ASFALCIE.
4LLC (4wheels LOW, Lock Central Differention)- jak 4HLC z reduktorem – BIEG TERENOWY WOLNY 50:50
Załączanie: Postój, sprzęgło, biegi na N luzie
Warunki: Ciężkie warunki terenowe wymagające reduktora (podjazdy, piasek, trawersy, błoto). Przełożenie tylko na luźne powierzchnie umożliwiające uślizg koła. WYŁĄCZAĆ NA ASFALCIE.
R/D (rear differential lock) przycisk na kokpicie to blokada mechanizmu rożnicowego tylniego mostu.
Załączanie: Postój lub toczenie do 10km/h
Warunki: Używane w ciężkim terenie przy podjazdach na wprost, zakopaniu się. Jeżeli się wkleimy i buksuje 1 koło z tyłu i 1 z przodu. Włączając R/D blokuje nam tylny most i kręcą się nam 2 koła z tyłu i 1 z przodu. |
|
|
|
|
Petroholic
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.5GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2023 Posty: 31 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-12-2023, 13:53
|
|
|
Odgrzeje lekko kotleta ale nie zgodze sie z jednym wpisem powyzej. Przelaczanie 2H->4H->2H nie wymaga "kol na wprost". To jest wlasnie magia SuperSelect gdzie centralny mechanizm roznicowy niweluje roznice predkosci obrotowej miedzy mostami. Na wprost przy wrzucaniu 4H tylko w EasySelect |
|
|
|
|
|
|