Błąd p1169 OT 3 2.0 PHEV |
Autor |
Wiadomość |
Krystianinvox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2023 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-12-2023, 18:46 Błąd p1169 OT 3 2.0 PHEV
|
|
|
Witam wszystkich . Panie i panowie od jakiegoś czasu jestem posiadaczem OT3PHEV i ostatnio po odpaleniu silnik szarpał i nie równo pracował . Jest też LPG stagg więc po podpięciu jest błąd wypadanie zapłonu cyl 4 . Wymieniłem wszystkie cewki i świece . Cewki Delphi świece irydowe NGK. Bez zmian nic nie pomogło. Jak auto pochodziło chwilę odpalone to po zgaszeniu i odpaleniu wszytko już było ok i można było jechać w dowolne miejsce . Od wczoraj niestety już nic nie pomaga cały czas wyłącza cyl4 . Przekładanie cewek i świecy nic nie zmienia . Dodatkowo pojawił się błąd P 1169 .
Sprawdzone wszystkie bezpieczniki . Macie jakieś pomysły ??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 27-12-2023, 19:28
|
|
|
Krystianinvox napisał/a: | po odpaleniu silnik szarpał i nie równo pracował . Jest też LPG stagg więc po podpięciu jest błąd wypadanie zapłonu cyl 4 |
A instalacja LPG była sprawdzona? Może wtryskiwacz na 4 cylindrze się skasztanił i przelewa albo popuszcza. Odpal auto, jak się przełączy na gaz, to zakręć zawór na butli i niech sie wypali to co jest w instalacji. Jak się przełączy na benzynę, to zgaś i zostaw niech się wystudzi (bo z opisu rozumiem, że problem raczej na zimnym silniku występuje). Jak na samej benzynie będzie pracować dobrze, to winowajcą będzie LPG. |
|
|
|
 |
Krystianinvox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2023 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-12-2023, 20:52
|
|
|
tościk napisał/a: | Krystianinvox napisał/a: | po odpaleniu silnik szarpał i nie równo pracował . Jest też LPG stagg więc po podpięciu jest błąd wypadanie zapłonu cyl 4 |
A instalacja LPG była sprawdzona? Może wtryskiwacz na 4 cylindrze się skasztanił i przelewa albo popuszcza. Odpal auto, jak się przełączy na gaz, to zakręć zawór na butli i niech sie wypali to co jest w instalacji. Jak się przełączy na benzynę, to zgaś i zostaw niech się wystudzi (bo z opisu rozumiem, że problem raczej na zimnym silniku występuje). Jak na samej benzynie będzie pracować dobrze, to winowajcą będzie LPG. |
Sprawdzone . LPG rozłączone gaz zakręcony bezpiecznik wyjęty, nawet rozłączone wtyczki wtryskiwaczy . |
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 28-12-2023, 10:06
|
|
|
A wtryskiwacze paliwa zamieniałeś miejscami ? (Bo rozumiem , że tylko wtczki wryskiwaczy ale gazu rozłączałeś).
Bo wychodzi z tego , jakby 4cyl. paliwa nie dostawał ( przez co też wysokie ciśnienie paliwa na szynie jest). |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2023, 16:38
|
|
|
W tym silniku regulacja zaworów jest hydrauliczna czy manualna?
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów. |
|
|
|
 |
Krystianinvox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2023 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-12-2023, 17:25
|
|
|
MiG25 napisał/a: | A wtryskiwacze paliwa zamieniałeś miejscami ? (Bo rozumiem , że tylko wtczki wryskiwaczy ale gazu rozłączałeś).
Bo wychodzi z tego , jakby 4cyl. paliwa nie dostawał ( przez co też wysokie ciśnienie paliwa na szynie jest). |
Dziekinza podpowiedz . Jutro zamienię wtryskiwacze miejscami i zobaczymy co pokaże .
[ Dodano: 28-12-2023, 17:27 ]
To masz napisał/a: | W tym silniku regulacja zaworów jest hydrauliczna czy manualna?
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów. |
Regulacja hydrauliczną . Mam przejechane 12000 od wymiany . 5w30 |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 36 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 29-12-2023, 08:52
|
|
|
[ Dodano: 28-12-2023, 17:27 ]
To masz napisał/a: | W tym silniku regulacja zaworów jest hydrauliczna czy manualna?
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów. |
Regulacja hydrauliczną . Mam przejechane 12000 od wymiany . 5w30[/quote]
Regulacja jest na szklankach (w razie konieczności można szlifować). |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 30-12-2023, 15:29
|
|
|
Witam. Też mam pheva na lpg, ale przygodę z gazem zacząłem od sprawdzenia luzów zaworowych. W silniku 4B11 luz jest regulowany poprzez tzw szklanki- Na gazie trzeba sprawdzać luz tak co +- 40 000km i jak jest na którymś zaworze ciasno-trzeba rozbierać rozrząd i szlifować szklankę/ki tyle ile trzeba.
[ Dodano: 30-12-2023, 15:30 ]
W tych silnikach 4b regulacji hydraulicznej nie ma! |
|
|
|
 |
Krystianinvox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2023 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-12-2023, 17:07
|
|
|
waran73 napisał/a: | Witam. Też mam pheva na lpg, ale przygodę z gazem zacząłem od sprawdzenia luzów zaworowych. W silniku 4B11 luz jest regulowany poprzez tzw szklanki- Na gazie trzeba sprawdzać luz tak co +- 40 000km i jak jest na którymś zaworze ciasno-trzeba rozbierać rozrząd i szlifować szklankę/ki tyle ile trzeba.
[ Dodano: 30-12-2023, 15:30 ]
W tych silnikach 4b regulacji hydraulicznej nie ma! |
Jak sprawdziłeś te luzy to jakie miałeś wyniki ??
Było ciasno na którymś ?
Pytam bo przy hydraulicznej regulacji to mało prawdopodobne . |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2023, 18:17
|
|
|
Krystianinvox napisał/a: | Pytam bo przy hydraulicznej regulacji to mało prawdopodobne . |
Nawet bardzo mało prawdopodobne tylko co z tego jeśli koledzy piszą, że omawiany silnik ma regulację manualną? |
|
|
|
 |
Krystianinvox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2023 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-12-2023, 19:47
|
|
|
To masz napisał/a: | Krystianinvox napisał/a: | Pytam bo przy hydraulicznej regulacji to mało prawdopodobne . |
Nawet bardzo mało prawdopodobne tylko co z tego jeśli koledzy piszą, że omawiany silnik ma regulację manualną? |
Nie zgadzam się . Ten ma na pewno hydrauliczną .
[ Dodano: 30-12-2023, 19:51 ]
Pogrzebałem trochę ,wymieniłem listwę z wtryskiwaczami nic nie pomogło . Wymieniloem kolejną już cewkę i o dziwo silnik zaczął równo pracować . Ale po zabawach w odpalanie i testowanie silnik był już ciepły. Na zimnym silniku ponownie szarpie na wolnych obrotach i czasami przy gwałtownym przyspieszaniu .
[ Dodano: 30-12-2023, 19:53 ]
Co ważne błąd p 1169 dotyczy tzw. Tylnego silnika . Czyli napędu PHEV .
„Przemiennik częstotliwości AC , Falownik P1169 |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 31-12-2023, 15:17
|
|
|
słuchaj szanowny kolego: owszem możesz się nie zgadzać..a nawet możesz zaprotestować ! ale nie zmieni to faktu że silniki 2.0 i 2.4 w benzyniakach O3 ( 4J11 i 4J12) to owszem recznie na śrubki z uzyciem jakiegoś tajemniczego przyrządu.. ale silniki w O3 PHEV (4B11 i 4B12) są niestety regulowane przez ,,szklanki".. W moim przed załozeniem gazu półtora roku wstecz,było dobrze. Latem sprawdzę znowu. Gdyby u ciebie było ciasno gdzieś- szukaj człowieka co to ogarnie..jak już to ogarnie--jesli instalacja była załozona i wyregulowana przez fachowca-50 tysi km spokoju powinno być na pewno.. |
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 01-01-2024, 10:21
|
|
|
Instrukcja sprawdzania luzów zaworowych dla 4J11 : http://mmc-manuals.ru/man...19/index_M1.htm
Trzaba kliknąć po lewej stronie w 11A-ENGINE MECHANICAL , a następnie ON-VEHICLE SERVICE , i na końcu VALVE CLEARANCE CHECK AND ADJUSTMENT
Sam wg niej sprawdzałem po kupnie.
Obrócić wał korbowy da się nawet bez zdejmowania koła , tylko trzeba je skręcić maksymalnie w prawo , i osłonach plastikowych będzie dodatkowa osłona na spinkę ,pod którą jest dostęp do koła pasowego. |
|
|
|
|
 |
Krystianinvox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2023 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-01-2024, 15:40
|
|
|
MiG25 napisał/a: | Instrukcja sprawdzania luzów zaworowych dla 4J11 : http://mmc-manuals.ru/man...19/index_M1.htm
Trzaba kliknąć po lewej stronie w 11A-ENGINE MECHANICAL , a następnie ON-VEHICLE SERVICE , i na końcu VALVE CLEARANCE CHECK AND ADJUSTMENT
Sam wg niej sprawdzałem po kupnie.
Obrócić wał korbowy da się nawet bez zdejmowania koła , tylko trzeba je skręcić maksymalnie w prawo , i osłonach plastikowych będzie dodatkowa osłona na spinkę ,pod którą jest dostęp do koła pasowego. |
Dzięki za manual . |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-01-2024, 00:18
|
|
|
Jeśli udało się szczęsliwie wyjaśnić sprawę to wracam do swojej propozycji z przed kilku dni
Cytat: | Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów. |
|
|
|
|
 |
|