Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Black Outlander 2.2 DID AT
Autor Wiadomość
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2024, 11:49   

Ostrzegam, że nagranie do końca trzyma w napięciu. Nie jest przeznaczone dla osób o słabych nerwach :rolleyes:
https://youtu.be/A5QSc6nFWTM
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2024, 23:45   

Dotarł zimowy zestaw transportowy. Wersja jedyna słyszna... BLACK :wink:
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2024, 09:50   

Nie polecam tego separatora :doubt: Zapowiadało się dobrze jednak praktyka zweryfikowała jego skuteczność.

Połowę górnej części zbiorniczka zajmuje element filtrujący, przez który powietrze zasysane jest do układu dolotowego. Zbierający się olej nie może mieć z nim kontaktu, zatem z pojemności 100 ml pozostaje w rzeczywistości użytkowe 50 ml. Skuteczność oryginalnej, sprawnej odmy nie jest stu procentowa i separator będzie się zapełniał, więc tym bardziej w przypadku większej ilości oleju element filtrujący zostanie zalany płynem i ograniczy przepływ. Skutkiem czego może być wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wywalenie oleju jakimś uszczelniaczem.

Drugi problem jest taki, że skraplanie oleju następuje w wyniku gwałtownego schłodzenia powietrza, a separator jest na tyle mały, że nie zapewnia tego warunku. Może to sprawić fałszywe wrażenie, że oryginalna odma jest w dobrej kondycji, bo zbiór oleju jest mały. Wyciągnąłem ten wniosek po montażu w szeregu drugiego, takiego samego separatora. Schłodzenie powietrza w dwóch separatorach spowodowało zauważalnie większą skuteczność skraplania się oleju, ale dopiero w drugim odstojniku.
Jeśli zamontujemy dwa to nie rozwiążemy problemu, bo nasilimy ograniczenie dotyczące małej pojemości odstojników.


Chwilowo wróciłem do oryginalnej budowy układu, ale przymierzam się do zakupu porządnego separatora. Jeśli macie doświadczenie w tym zakresie to mile widziane się propozycje.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11140
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-01-2024, 18:57   

Szczelnie zamykany pojemnik, wiercisz dwa otwory, jeden przewód wpuszczasz na cztery centymetry, drugi musi być u samej góry wieczka. Proste i skuteczne. Odwadniacze pneumatyczne są do kompresorów. Ale o tym już wiesz :P
A, i jeszcze jedno. Przewody muszą być szczelnie osadzone.
_________________

 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2024, 11:17   

jacek11 napisał/a:
Odwadniacze pneumatyczne są do kompresorów. Ale o tym już wiesz :P
Zgodnie z opisem sprzedającego kupiłem jako oil catch tank, ale rzeczywiście urządzeniu bliżej do odwadniacza/odolejacza sprężonego powietrza :wink:
Mój błąd wynikający z braku wiedzy w tym temacie.


jacek11 napisał/a:
Szczelnie zamykany pojemnik, wiercisz dwa otwory, jeden przewód wpuszczasz na cztery centymetry, drugi musi być u samej góry wieczka.

Rozważam gotowe rozwiązanie, bo nie mam pomysłu na samodzielne wykonanie i obawiam się również o estetykę :lol:
Ostatnio zmieniony przez To masz 01-02-2024, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2024, 22:54   

Polski produkt na pokładzie:


Rozwiązanie tymczasowe na trytytkę, bo koniecznie chciałem zamontować urządzenie przed weekendową trasą. Węże zapożyczone z poprzedniego rozwiązania, ale by założyć pokrywę silnika muszę dokupić kolanka miedziane i inaczej je poprowadzić.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2024, 12:38   

Po demontażu obudowy filtra powietrza, za pomocą lusterka lub po wykonaniu zdjęcia uzyskujemy pogląd na stan rurki EGR w kolektorze wydechowym. Warto raz na jakiś czas skontrolować spaw, którego pękanie jest jedną z głównych bolączek silników 1.8 DID i 2.2 DID.
Inspekcja trwa 5 minut, a oszczędności mogą być bardzo duże.
1. Wyciągamy dwa kołki mocujące łapacz powietrza i go demontujemy.
2. Odkręcamy śrubę mocującą obudowę filtra do karoserii.
3. Wyciągamy wtyczkę z przepływomierza.
4. Luzujemy opaskę zaciskową łączącą obudowę z rurą doprowadzającą powietrze do turbiny.
5. Wyciągamy obudowę filtra powietrza.
U mnie rurka całkiem dbale pospawana przy przebiegu 133 000 km.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2024, 20:21   

Tymczasowo pozbyłem się ekologii. Jutro dostarczam filtr w celu umycia ciśnieniowego.
Po odkręceniu nie mogłem znaleźć sposobu na jego wyciągnięcie. Ilość miejsca pomiędzy podszybiem, a silnikiem i nieregularny kształt filtra skutecznie wstrzymały prace. Demontaż turbiny, podtrzymującej ją stalowej łapy, następnie kolektora wydechowego miały być rozwiązaniem problemu, ale ostatecznie nie przyniosły efektu.
Stosując wskazówki kolegi z forum, podparłem misę olejową, zdemontowałem łapę co umożliwiło kilkucentymetrowy ruch silnika i wydostanie filtra.
Dzięki Bartek.



 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2024, 19:48   

Filtr po przebiegu 165 000 km. Jeśli wierzyć wynikom to przy zadanym przez maszynę "obciążeniu" przepływ zwiększył się o 40%, natomiast przeciwciśnienie spadło prawie czterokrotnie.
Zdemontowane części składam jutro w całość, ale bez presji z ewentualnym zakończeniem prac w poniedziałek.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-02-2024, 11:42   

Odkręciłem mocowanie silnika przy rozrządzie, przesunąłem silnik i wrzuciłem filtr jako pierwszy element układanki.


Zamontowałem kolektor. Sześć śrub i dwie nakrętki dokręcone momentem 70 Nm.
W trakcie rozbiórki jedna wisiała na ostatnich włoskach gwintu, a kolejna, jedna z trzech znajdujących się przy rurce EGR zaginęła :roll: Prawdopodobnie powodem tego stanu było dokręcenie "momentem z łokcia" przy wcześniejszej naprawie kolektora. Nie zauważyłem przedmuchu spalin, ale z pewnością sprawdzę po większym przebiegu czy śruby są na miejscu.


Wspomniane trzy śruby przy rurce doprowadzającej spaliny do EGRa.
Jedną pożyczyłem ze stalowej łapy, gdzie w górnej części łączy ją z turbiną- do uzupełnienia. Dwie dolne śruby mocujące łapę do bloku silnika przykręcone.


Pod ręką ściągawka, bo składanie rozpocząłem kilka dni po rozbiórce.


Nowe, stalowe uszczelki: kolektor- blok silnika, turbina- kolektor, DPF- turbina, DPF- wydech środkowy.


Turbina z przebiegiem 30 000 km, bez luzów, zamontowana nowa przy okazji naprawy kolektora. Na moje szczęście opłacona przez poprzedniego właściciela.



Wczoraj również przykręciłem filtr DPF czego nie obrazują zdjęcia. Praca zajęła mi 3 h, a dzisiaj pozostaje podpięcie czujników, wężyków, montaż dolotu, akumulatora, osłon silnika itp., czyli drobnica :rolleyes:

W rurach doprowadzających powietrze do turbiny, po nieudanej przygodzie z opisanymi wyżej "mini" separatorami widoczne są pozostałości oleju z odmy. Rur raczej nie będę ponownie czyścił, bo nowy separator wydaje się spełniać założoną funkcję.
Kusi mnie zakup dwóch metrów nierdzewnej rury i kilku silikonowych kolanek, bo na oryginalnych łączeniach na pewno są nieszczelności. Jeśli pojawiają się zapocenia olejowe to powietrze również się wydostaje.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-04-2024, 10:28   

Po czyszczeniu filtra wypalanie trwa do 3 g/l, gdzie wcześniej ECU przy zapełnieniu 17 g/l przerywał proces, który nie przynosił dalszego efektu.


Jeśli przy 70 g/l(wg aplikacji) rozpoczyna się wypalanie sadzy to można potraktować wartość jako 100% zapełnienia, więc:
- poprzednie wypalania do 17 g/l pozostawiały 24% zapełnienia filtra,
- aktualne wypalania do 3 g/l pozostawiają 4% zapełnienia filtra.
Pozostawiane po wypaleniach zapełnienie 24% to był popiół, "odpad" nagromadzony po regeneracjach filtra, usuwalny jedynie poprzez mycie.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2024, 22:18   

Sukces! Nareszcie, wartość zapełnienia filtra nie jest bezpośrednim powodem regeneracji. Wypalanie zostało wymuszone przez ECU ze względu na osiągnięty, zapisany w sterowniku "przebieg regeneracji 2" po przejechanych 400 km.
Przez ten dystans filtr zapełniony został 35 g/l sadzy, gdzie 25 g/l przypada na 100 km po mieście, a jedynie 10 g/l trasę 300 km. Ciekawe (i w sumie normalne) jest to, że w trasie sadzy przybywa znikoma ilość tj. 2-4 g/l na 100 km.

Dlatego liczę na to, że jadąc wyłącznie w trasie wypalanie nastąpi po zapisanym w sterowniku "przebiegu regeneracji 1" przypadającym na 650 km.
Do tej pory, przez 1,5 roku użytkowania auta, wypalania odbywały się co 150- 220 km, sporadycznie 300 km i zawsze były spowodowane maksymalnym zapełnieniem filtra.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2024, 14:35   

Równo po czterech latach akumulator Bosch S4 028 95Ah 830A zakończył współpracę. Mimo regularnego doładowywania prostownikiem napięcie spadało, utrzymując się na poziomie 12,1- 12,2V, aż do dnia zupełnego odmówienia posłuszeństwa.
Kupiłem model YUASA YBX5335 100Ah 830A JAPAN P+
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2024, 12:02   

Na liczniku 170 000 km, więc od zakupu zrobione 21 000 km. Przez ten czas cztery razy wymieniłem olej, ostatnio przy przebiegu 168 000 km.

Natomiast w skrzyni automatycznej, zaraz po zakupie auta wymieniłem 5,5 litra oleju.
Całkiem niedawno wymieniłem ponownie, tym razem 4 litry oleju plus dodatek Liqui Moly 5135
250ml.

Spalenie w trakcie szybkich tras z prędkościami 150- 160 km/h, kształtuje się na poziomie 8,5 l/100km. Średnie spalanie odkąd mam auto (w sumie nie kasowane po poprzednim właścicielu) wynosi 7,9 l/100km.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2024, 21:57   

Wyniki pomiaru rezystancji starego(2012 rok), oryginalnego czujnika różnicy ciśnień DPF:
pomiędzy pinami 1- 2, wynik 6,67 kΩ,
pomiędzy pinami 2- 3, wynik 9,18 kΩ,
pomiędzy pinami 1- 3, wynik 18,75 kΩ.
Na przewodzie sygnałowym 0,5 V- wężyki odpięte, zapłon włączony, silnik wyłączony.

Wyniki pomiaru rezystancji starego(2013 rok), oryginalnego czujnika różnicy ciśnień DPF:
pomiędzy pinami 1- 2, wynik 6,75 kΩ,
pomiędzy pinami 2- 3, wynik 9,42 kΩ,
pomiędzy pinami 1- 3, wynik 17,75 kΩ.
Na przewodzie sygnałowym 0,5 V- wężyki odpięte, zapłon włączony, silnik wyłączony.

Wyniki pomiaru rezystancji nowego czujnika Bosch 0 986 280 718 prod. 09-06-2023 (niestety Made in China):
pomiędzy pinami 1- 2, wynik 6,65 kΩ,
pomiędzy pinami 2- 3, wynik 9,75 kΩ,
pomiędzy pinami 1- 3, wynik 17,50 kΩ.
Na przewodzie sygnałowym 0,5 V- wężyki odpięte, zapłon włączony, silnik wyłączony.

Czujnik firmy "no name" nadawał się wyłącznie do inspekcji. Wartości rezystancji abstrakcyjne, a podłączony do wtyczki z odpiętymi wężykami pokazywał stałą różnicę ciśnień na poziomie 50 hPa co rzecz jasna, powodowało błąd check engine.



Ostatnio zmieniony przez To masz 12-09-2024, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.