Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wężyk od zbiornika wyrównawczego chłodnicy
Autor Wiadomość
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 21:31   wężyk od zbiornika wyrównawczego chłodnicy

witam
zastanawiam się czy tylko u mnie czy wszędzie jest wężyk od zbiornika wyrównawczego od chłodnicy który prowadzi do nikąd i jak naleje tam płynu chłodniczego na optimum to jak stane z góry to mi wycieka tym wężykiem. czy w każdym galu tak jest czy tylko u mnie?? w accordzie np nie ma tego węzyka tylko aby jeden węzyk do chłodnicy :?:
 
 
KrzychoP 
Mitsumaniak
krzychop

Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-06-2007, 22:51   

Przypuszczam, że w każdym. U mnie w każdym razie też jest. Układ chłodzenia jest jest dzięki temu otwarty i może się sam odpowietrzać w przypadku wymiany płynu chłodniczego.
_________________
Taki duży chłopak, a z miśkiem.
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-06-2007, 09:45   

U mnie też jest: wężyk między chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym i zbiornikiem wyrównawczym na zewnątrz ku dołowi.

Zasada działania

Przepływ cieczy w układzie chłodzenia

Kiedy ciecz chłodząca jest zimna, termostat jest zamknięty i przepływ cieczy ograniczony jest do bloku cylindrów, głowic, kolektora ssącego, rury bypass'u łączącej kolektor ssący z pompą wody, nagrzewnicy i zbiornika wyrównawczego (poprzez wlot do zbiornika wyrównawczego ze złącza na obudowie kolektora ssącego, zaś wylot ze zbiornika do rury powrotnej od nagrzewnicy). Tym samym jedyny element układu który jest odizolowany to chłodnica - obieg cieczy przez chłodnicę zablokowany jest przez zamknięty termostat.

Przy normalnej temperaturze roboczej układu (rysunek 2 poniżej), ciecz chłodząca krąży poprzez chłodnicę, do jej podstawy, następnie do obudowy termostatu, i poprzez otwarty termostat do pompy wody. Z pompy ciecz chłodząca dostaje się następnie do bloku cylindrów i głowic, a następnie do kolektora ssącego. Główny przepływ cieczy chłodzącej wraca następnie do góry chłodnicy poprzez króciec wylotowy z silnika. Część cieczy chłodzącej wraca do pompy poprzez rurę bypass'u z króćca wylotowego, a część trafia do zbiornika wyrównawczego poprzez złącze na obudowie kolektora ssącego. Ciecz chłodząca trafiająca z silnika do górnej części chłodnicy płynie w dół chłodnicy, i jest w tym czasie chłodzona poprzez obieg powietrza wokół chłodnicy. Część cieczy chłodzącej trafia z korka chłodnicy poprzez cieńszą rurkę do zbiornika wyrównawczego, gdzie następuje oddzielenie cieczy chłodzącej od gazów. Ciecz ze zbiornika wyrównawczego trafia ponownie do głównego obwodu poprzez rurę powrotną z nagrzewnicy.

Wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej, jej objętość się zwiększa, i nadmiar trafia do zbiornika wyrównawczego. Jeśli ciśnienie w układzie chłodzenia wzrośnie ponad określoną wartość progową, otwiera się zawór ciśnieniowy w korku zbiornika wyrównawczego, pozwalając ujść powietrzu pod nadmiernym ciśnieniem. Gdy temperatura cieczy chłodzącej wraca do normy, nadmiar cieczy chłodzącej ze zbiornika wyrównawczego trafia ponownie do głównego obiegu, wytwarzając podciśnienie w górnej części zbiornika wyrównawczego. To powoduje otwarcie zaworu ciśnieniowego w korku zbiornika, pozwalając zassać powietrze do zbiornika, do momentu wyrównania ciśnienia. Wtedy zawór ciśnieniowy się zamyka.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-06-2007, 09:51   

to nie jest tak, ze donikad - miejsce jest wybrane celowo - tak by nadmiar plynu ladnie sobie sciekal pod auto
zaleznie od konstrukcji - np. w Galu E32 mam dziurke w blachach a w Colcie C52 plyn splywa na podstawe akumulatora, ktora tez jest specjalnie wyprofilowana oraz ma wyznaczony kierunek splywania
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 11:09   

w takim razie nie ma co dolewać płynu do zbiornika wyrównawczego bo jak stane z góry to i tak wyleci :D
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-06-2007, 11:27   

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym musi być , najlepiej między min a max. silnik wyrzuci w tedy kiedy zalejesz zbiorniczek na full. Krzyzak ma rację , chyba że masz problemy z układem chłodzenia o czym nie wiemy. :wink:
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 15:33   

no wlaśnie o to chodzi że nalałem tak między min a max i jak postawiłem go przed garażem przodem w dół to płyn uciekł i w zbiorniczku praktycznie nic nie ma. ale widocznie tak jest w tych autkach bo np accord ojca jak tak stanie to nic nie ucieka:) po prostu nie bede go stawial na pochylosciach:) :mrgreen:
dzieki za odp pozdro
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-06-2007, 15:42   

Podejrzenia mam takie że możesz mieć dziurawy zbiorniczek, nalej wody i macaj ręką od dołu czy nie ma ubytków.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-06-2007, 16:43   

Lukasey napisał/a:
widocznie tak jest w tych autkach

Nie jest tak, nic nie powinno się wylewać. Miałem E55 i nigdy mi się nic nie wylewało, a stawałem na różnych górkach :wink:
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 20:35   

mi się wydaje,że musi być za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. U mnie nic nie ucieka a też często stawiam go na pochyłości . Jedną z przyczyn jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. Oby nie!

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.