Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KOROZJA
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11140
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-02-2024, 18:21   

Marcino, To pierwsze. Widziałem jak to robi, i jest potencjał. Natomiast cena zabija.
_________________

 
 
 
mesual 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: zza krzaka
Wysłany: 10-02-2024, 21:12   

Suchy lód jakaś alternatywa jest ale drogo, pewniak za to to szlifierka + młotek pneumatyczny igłowy
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11140
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-02-2024, 22:38   

Nie wypowiem się na temat suchego lodu, bo nie miałem styczności. Szlifierka zbiera bardzo dużo materiału, i nie daje żadnej pewności, że nie została kropka rdzy. Młotek igłowy również nie zdał egzaminu. Pobiera mnóstwo powietrza, a efekty mizerne, i nie jest w stanie wszędzie dojść.
Piaskowanie jest najbardziej skuteczną metodą, chociaż i ona nie daje stuprocentowej pewności. Co do wilgoci którą wciąga piach :roll: nie wyobrażam sobie, robić tego typu rzeczy wtedy kiedy jest wilgoć. Po za tym, piach jest mało skuteczny, i polecam stosowanie korundu. Czy korund wciąga wilgoć? Tego nie wiem. Leży w wilgotnym nie ogrzewanym garażu, i nadal jest sypki, więc możliwe, że nie. Minusem tej metody jest to, że trzeba posiadać kompresor z wydatkiem minimum 700 litrów, chcąc robić bez przerw, dyszą o średnicy 6mm. Ja wiem, że jest to mała dysza, ale za to jest dosyć precyzyjna. Piszę to wszystko biorąc pod uwagę samodzielne naprawy we własnym garażu, na podstawie własnych doświadczeń.
_________________

 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-02-2024, 02:33   

mesual napisał/a:
Pewnie mnie wszyscy zlinczują ale i tak to powiem, piaskowanie jest do d*** ponieważ jeżeli piasek nie będzie dobrze wydmuchany np z otworów jakiś technicznych itp to będzie zbierał wilgoć a efekt będzie taki że elementy typu podłużnica progi itp zgniją od środka.

Linczował raczej nikt Cię nie będzie. Ale...
Piaskowanie to ogólna nazwa tego procesu, jak słusznie zauważył jacek11, materiały ścierne, których się używa są naprawdę różne. Od faktycznie zwykłego piasku, przez korund, kilka rodzajów elektrokorundu, śrut staliwny lub nierdzewny, mikrokulki szklane i wiele innych materiałów. Kupić można powyższe materiały ścierne o praktycznie dowolnej średnicy, liczonej zarówno w mikronach, jak i w milimetrach. To tylko kwestia ceny.
Oczywiście, po samym zabiegu porządnie wydmuchać i osuszyć piaskowane elementy trzeba, i to dokładnie.
Ale proszę, nie przesadzaj, że przy kilku czy kilkunastu źle wydmuchanych ziarenkach piasku auto zacznie gnić od środka ;) Gwarantuję Ci, że więcej piasku wnosisz do auta na butach, a raczej nie jeździsz jak Fred Flinston ze znanej pewnie wszystkim kreskówki ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mesual 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: zza krzaka
Wysłany: 12-02-2024, 13:44   

Powiem tak, zależy czy chce ktoś sam zrobić konserwację czy oddaje komuś do roboty ile ludzi tyle opinii, ale są miejsca i otwory w samochodzie gdzie jak się raz coś wdmuchnie to już stamtąd nie wyleci. Odpowiednia konserwacja profili to podstawa bo niestety jak się już rdze zauważy to element jest zgnity. Uwierz mi bądź nie ale przy profesjonalnym piaskowaniu trochę tego materiału idzie i to nie pierza że je wydmuchasz tak łatwo. Ogólnie mówiąc piaskowanie jest ok ale jak jest zrobione dobrze a to się rzadko zdarza.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-02-2024, 13:57   

Zalejesz woskiem aż kapie to ziarenko piasku nie zaszkodzi. Zobacz co sie dzieje jak jedziesz w brei pośniegowej i jaki syf na auto leci.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.