Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja w Mitsubishi L300 4WD
Autor Wiadomość
L3004WDAC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L300 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 02-09-2016, 20:12   Klimatyzacja w Mitsubishi L300 4WD

Cześć jestem tu nowy więc coś więcej o sobie napiszę; Mitsubishi L300 4WD podoba mi się od baardzo długiego czasu. Chyba ze 20 lat temu zobaczyłem go pierwszy raz, ale tak na poważnie to szukałem go przez 2 lata i w 2013 kupiłem. ...od Niemca...od pierwszego właściciela, który jeździł nim przez 22 lata. W samochodzie jest naprawdę fajny silnik benzyna 2.4, który całkiem sprawnie rozpędza auto. Taka to historia, ale przechodząc do konkretów to od początku chciałem aby była w nim klima, więc przez ostatnie 3 lata szukałem i znalazłem ale od Hyundaia h100 diesla. Jeszcze nie montowałem bo najpierw muszę rozwiązać parę problemików i może Szanowni Koledzy mi w tym pomogą:
1. muszę kupić guziczek z napisem AC (ten od Hyundaia jest dużo za duży) a ja nie lubię niszczyć niczego w youngtimerach :)
2. poważną sprawą jest dorobienie mocowania do sprężarki do silnika benzynowego (może ktoś ma do sprzedania?) a może ktoś już dorabiał i ma jakiś model, rysunk, odlew :) , cokolwiek.
3. jak będę miał mocowanie do sprężarki to wtedy mogę zacząć szukanie kompresora.

Wydaje się tak na pierwszy rzut oka że wszystko da się zamontować. W podwoziu Miśka są rezerwy z gumową zaślepką, na przewody klimatyzacji ale np. brak otworów do zamontowania mocowań do chłodnicy klimatyzacji. Jednak z tymi problemami czuję ze sobie poradzę najważniejszy dla mnie jest jednak pkt 2. Please help. Wszystkie uwagi będą dla mnie cenne. Pozdrawiam
 
 
mitsumotors4x4 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Delica Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Grodzisk
Wysłany: 02-09-2016, 20:34   

http://www.ebay.co.uk/sch...a+l300&_sacat=0

W Europejczuku nie ma co szukać i kombinować :) bo :
Delica l300 wychodziła fabrycznie z klimą,tak łatwiej i bez kombinowania,minus ? nie kupisz tego w PL.Wyżej masz linka , może coś Cie zainteresuje.Najleoiej to ebay uk,albo ich gumtree.Pozdrawiam
 
 
 
L3004WDAC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L300 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2016, 12:19   

dzięki serdeczne za linka. dzisiaj podjechałem na kanał i mam dwie wiadomości dobra i złą: aby zamocować sprężarkę to nie trzeba zdejmować wału a ta zła to że mocowanie trzeba robić na 2-3 razy najpierw blacha (chyba 6tka) z dwoma otworami. Później po przykręceniu blachy zaznaczyć gdzie mają być otwory na sprężarkę (jak się złapie płaszczyznę koła pasowego i tego od sprężarki) jeszcze później mocowanie do napinacza itp. Będę dawał znać jak idzie. Bez względu na to prośba gorąca o pomysły i uwagi. Pozdrawiam
 
 
mitsumotors4x4 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Delica Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Grodzisk
Wysłany: 05-09-2016, 19:32   

Jak z Warszawy jesteś to możesz wpaść do serwisu Mitsu w Grodzisku (30km od Warszawy Autostradą )i podyskutować :wink:
 
 
 
L3004WDAC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L300 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2016, 19:37   

Dzięki za przypomnienie, rozmawiałem z nimi ws. klimy i trochę mnie przestraszyli. jakis czas temu robili podobny przeszczep ale podobno słabo działał. W sumie nie wiem co nie działało ale jeszcze do nich wrócę z tym pytaniem. Tymczasem u mnie sprawy idą wolno ale do przodu. Pierwsza wersja modelu ( z plexi) mocowania do spreżarki się zaczęła robić. za jakiś czas wrzucę trochę zdjęć.
 
 
xiontz 
Nowy Forumowicz


Auto: L300 4wd 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2016
Posty: 14
Skąd: Kraków
  Wysłany: 12-09-2016, 13:34   

koleżka z krk ma l300 2.4 z klimą, i mówi że mimo regeneracji układu to klima ma tu walor bajeru a nie faktycznie użytkowy, bo kierowcy zimno a reszta ekipy z tyłu kiśnie w ukropie
 
 
L3004WDAC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L300 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2016, 20:45   

tak niestety może być, to jest klimatyzacja jednostrefowa, która ma opędzić 3 strefy. Szczerze powiem że klima jest potrzebna najbardziej kierowcy, którego od spodu podgrzewa silnik :D . Ja trochę traktuję to jak wyzwanie techniczne chociaż dobrze, aby w samochodzie było chłodniej jak już założę klimę :) Teraz sprawy idą do przodu ale wolno. Euro Klima zregenerowała sprężarkę i dała rok gwarancji, kolega Radek poprzerabiał przewody, tak aby pasował zwykły osuszacz. Mocowanie się nie robi gdyż nie mam czasu, ale przynajmniej ustaliłem że w Nadarzynie wytną mi wszystko z blachy 8 mm za 100 pln.
Proszę o pomysły uwagi, cokolwiek. jak ktoś ma przycisk od Deliki z napisem AC to proszę niech się ujawni. W przeciwnym razie muszę kupić u Anglika i czuję że tanio nie będzie. Pozdr

[ Dodano: 20-10-2016, 21:14 ]
Sprawy powolutku ale do przodu. mam już trzeci model mocowania sprężarki z plexi 8mm. zacząłem przymierzać chłodnice klimatyzacji i wentylator klimatyzacji tak aby je wpasować przed chłodnicę płynu chłodniczego do silnika. .... i trochę się zdziwiłem. bo chłodnica płynu chłodniczego w wersji z klimą i bez sa w innych miejscach. w przypadku samochodu z klima chłodnica jest bliżej silnika i konsekwentnie plastikowy kołnierz wokół wentylatora jest krótszy. przez to jest więcej miejsca na chłodnice do klimatyzacji. bardzo pomogłoby mi gdyby ktos dał mi namiar do "koleżki z krk" to poprzosze go o zdjęcie. dokladnie to chodzi mi o to czy chłodnica w werski z klima moze "stać" na gruszce mostu.

Pozdawiam wszystkich
 
 
boski2 
Forumowicz

Auto: Delica 92 td automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 31
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-10-2016, 11:35   

na gruszce mostu chłodnica nie stoi. gruszka jest jakby nieco za chłodnicą. sama chłodnica od silnika opiera się na takiej grubej rurze między kołami. dziś wieczorem postaram się wrzucić zdjęcie.
sama chłodnica od klimy jest zamontowana na ramce która jest przymocowana do podłużnic.

ja też przymierzam się do tematu klimatyzacji tylko u mnie jest nieco inny problem. z tego względu że mój misiek przypłyną z Japonii klime miał w standardzie. nie standardowe jak dla nas miał miejsce umiejscowienia kierownicy i wszystko co się z tym wiąże :? przekładka została zrobiona ale dla osoby która to zrobiła nie była ważna klimatyzacja. wszystkie elementy typu chłodnica rurki pod autem sprężarka itp są natomiast brakuje wszystkiego co jest w kabinie. dopiero zacząłem interesować się tym tematem więc nie do końca wiem czego mi jeszcze brakuje.
w między czasie odkryłem ku mojemu miłemu zaskoczeniu że tylna kabina ma osobny wymiennik ciepła i są do niego doprowadzone rurki od klimy. są więc szanse że z wielu nadmuchów które mam na tyle popłynie chłodzik i wszystkim się będzie miło przedzierać przez błota :mrgreen:
 
 
L3004WDAC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L300 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2016, 20:38   

dzięki "boski". udało mi się zmieścić chłodnicę klimatyzacji przed chłodnicą płynu. Chłodnica plynu na normalnym miejscu. Trzeba będzie przedłużyć przewód od sprężarki do chłodnicy ale to da się zrobić u Rosłońca. Mocowanie nadal z plexi nadal czeka na "oststeczne" pasowanie przed zrobieniem mocowania w stali. to be continued...
 
 
hawli 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2010, L300 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2017, 22:22   

Obserwuję temat - jeszcze nie przeszczepiłem silnika a już z tyłu głowy mam temat klimy także czekam na info i być może jakieś zdjęcia? Też jestem z Wawy, może uda się kiedyś spotkać jak już odpalę auto :) Pozdro, Piotrek.
 
 
boski2 
Forumowicz

Auto: Delica 92 td automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 31
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-04-2017, 09:44   

info się kończą na tym że po skompletowaniu podstawowych elementów trzeba oddać auto do warsztatu który to zrobi w 3 dni. dodatkowo dorobi w tym czasie mase małych pierdołek z którymi samodzielnie barował byś się nie wiem jak długo i skutecznie uprzykrzyły by ci tą klimę. polecam serwis http://www.chlodnice.net.pl/
wspólnie z "L3004WDAC" jesteśmy już po montażu i cieszymy się z działających klimatyzacji 8)
 
 
igorek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 161
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-05-2017, 06:10   

A ktoś z kolegów może czyścił samodzielnie klimę? Czy dużo jest roboty, aby zrobi to efektywnie?
 
 
amaj 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 107
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-05-2017, 08:14   

igorek napisał/a:
A ktoś z kolegów może czyścił samodzielnie klimę? Czy dużo jest roboty, aby zrobi to efektywnie?


Może roboty nie ma przy tym dużo, ale za to trzeba być dokładnym i precyzyjnym, aby oczyścić wszystkie zakamarki.
Co tu dużo pisać, ozonowanie jest droższe, ale za to efektywniejsze. Posiada lepsze właściwości grzybobójcze.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-07-2022, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
L3004WDAC 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L300 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2017, 14:14   

No cześć wszystkim. na wstępie powiem że klima działa:-)
Tak jak wspominałem klimę szukałem b. długo az w końcu znalazł się dawca H100 diesel, który pojechał do Afryki (a jak wiadomo tam klima jest zbędna:-). Póżniej dokupiłem sprężarkę w EuroKlima. Wszystko wyczyściłem, polakierowałem piecowo, sprawdziłem szczelność każdego przewodu i chłodnicy u Rosłońca, zamontowalem chłodnice klimy przed chłodnicą silnika i sprawy utknęły. Utknęły na mocowaniu do sprężarki do silnika benzynowego... zrobilem 3 modele tego mocowania z plexi, w garażu zrobiło się zimno i trochę depresyjnie. I wtedy pogadałem z Boskim , który ze szczerością dziecka powiedział ze takie rzeczy powinno się oddać do fachowca. I miał rację. Fachowiec u Rosłońca ciął, przymierzał i spawał przez cały dzień. A następnego dnia przykręcił łapę, sprężarkę, przewody i wszystkie pozostałe rzeczy. Podłączył guziczek z napisem AC (od Delici z UK było drogo!!!) i odpalił klimę. Czuć było że działa ale na prawdziwy test trzeba było poczekać aż do dzisiaj. Dzisiaj przy 22 stopniach w cieniu i 35 stopniach w słońcu klima dawała radę na 2-3 biegu wentylatora. Nie ma gorącego powietrza nad głową kierowcy. Nie wiem jak w tylnej części samochodu bo jakby nie patrzeć to klimatyzacja jednostrefowa. Czekam na taki naprawdę gorący dzień to podzielę się jak działała. Teraz chyba czas na... elektryczne szyby (jestem otwarty na pomysły i inspiracje, jednak od razu podpowiem kolegom że samochód mi służy do caravaningu a nie do offroadu).

[ Dodano: 20-05-2017, 17:46 ]
... dzisiaj temperatura 28 st w cieniu i 46 st w słońcu. To chyba dobry czas na test klimatyzacji. Samochód stracił parę koni mocy, ale jest to ledwowyczuwalne. Start: Najpierw dobrałem ustawienia wentylacji. Chyba najlepsze to drugie z lewej czyli na głowę i na nogi.
Wentylator na 3 biegu i zamknięty dostęp powietrza z zewnątrz (oczywiście to tylko teoria :-)
Najpierw regulacja strumienic i chyba najlepiej jest gdy lewa boczna strumienica dmucha na rękę a lewa środkowa nad głowę kierowcy( trudno to precyzyjnie ustawić). Prawa środkowa pomiędzy przednie fotele tak aby trochę schłodzić tył. Po kilku minutach jazdy 90 km/h temperatura się stabilizuje i można zejść na 2 bieg wentylatora i wyłączyć zamknięty obieg.
Naprawdę działa, więc polecam wszystkim. Chociaż nie sądzę aby klimatyzacja z przodu dała radę schłodzić całą kubaturę aż do ostatniego rzędu. Jeśli chodzi zamontowanie klimy to najważniejsze aby dawca dał kompletne graty: najcenniejsza w tym sprężarka i łapa do sprężarki, wszystko pozostałe po prostu musi być szczelne. Ważne również aby przerobić instalacje tak aby do instalacji pasował jakiś łatwo dostępny osuszacz. Pozdrawiam Kolegów
 
 
Adampio 
Nowy Forumowicz


Auto: L300 kamper 1,6 LPG, '84
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2024
Posty: 12
Skąd: z nienacka
Wysłany: 26-02-2024, 13:42   

Odkopię temat bo Kolega Wątkotfurca też z Warszawy. Kupilem dwa tygodnien temu kamperka na Delice II ('85) i mimo rachitycznego silniczka też będę pożądał klimy. Niekoniecznie natychmiast, ale chętnie bym pociągnął dalej ten wątek.

Czyli po pierwsze primo w którym roczniku L300 udało się tę klimę zamontować?

[ Dodano: 24-04-2024, 22:33 ]
Dalekowschodnie montowanie klimy w L300:
https://www.youtube.com/w...r_N3zqQ&t=1042s
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.