 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Blok silnika 4G3. |
Autor |
Wiadomość |
Adampio
Nowy Forumowicz

Auto: L300 kamper 1,6 LPG, '84
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 08-04-2024, 12:31 Blok silnika 4G3.
|
|
|
Dzień dobry,
znabyłem kamperka na L300 z silnikiem 4G32 (1,6 litra) i planuje montaż klimy. Jak zwykle podstawowy problem to montaż sprężarki.
W starym (sprzed 19 lat) wątku:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1234
znalazłem obszerną listę samochodów z silnikami grupy 4G3.
Czy wszystkie te pojemności miały ten sam blok i tylko różne średnice cylindrów? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-04-2024, 14:01
|
|
|
Zasadniczo tak jest, ale..... mogą pojawić się różnice w mocowaniach osprzętu między blokami silników RWD i FWD, jak również niestety między rocznikami. Łapa do kompresora klimy jest stosunkowo łatwa do dorobienia ze stadardowych profili hutniczych gr. 6 mm - dorobienie może być łatwiejsze niż kupienie oryginału (najprędzej od Eclipse i jemu podobnych - ale będzie to od 1.8 FWD, więc nie zagwarantuję, że będzie pasowało bez przeróbek). Ja osobiście dorobiłem 2 łapy (do 4g63 i 6a13), Krzyżak z tego co wiem też dorobił do swojego 4g37 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2024, 07:24
|
|
|
Na 100% nie będzie pasować od 4G63 bo łapa rodziny 4G3 jest zupełnie inna. Ja w tym celu dorobiłem kilka elementów z blachy 10mm, które stanowią "międzymordzie" między blokiem 4G3 a łapą do sprężarki od 4G6. Ponadto mocowanie oryginalnego napinacza do łapy poduszki silnika - tu też rzeźba w postaci stalowego bloczka 5x3x3 cm. I na koniec dorabiana piasta na koło pasowe - celem założenia drugiego koła pasowego na 4 rowki zamiast oryginalnego klinowego (sprężarka 4G3 ma pasek na gruby klin i taki też element jest na kole pasowym wału).
Największy problem to miałem z zakupem skraplacza i osuszacza (brak w sprzedaży) - założyłem używane i jest OK. Można go rozwiązać przez dorobienie tych elementów z uniwersalnych oraz gięcia przewodów z miedzi. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-04-2024, 10:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Na 100% nie będzie pasować od 4G63 bo łapa rodziny 4G3 jest zupełnie inna. |
To oczywiste, chodziło mi o to, że w obrębie rodziny 4g3 mogą być różnice. Bloków 4g6 widziałem 3 różne w obrębie mocowań osprzętu.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Adampio
Nowy Forumowicz

Auto: L300 kamper 1,6 LPG, '84
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 15-04-2024, 17:01
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Ja w tym celu dorobiłem kilka elementów z blachy 10mm, które stanowią "międzymordzie" między blokiem 4G3 a łapą do sprężarki od 4G6. Ponadto mocowanie oryginalnego napinacza do łapy poduszki silnika - tu też rzeźba w postaci stalowego bloczka 5x3x3 cm. I na koniec dorabiana piasta na koło pasowe - celem założenia drugiego koła pasowego na 4 rowki zamiast oryginalnego klinowego (sprężarka 4G3 ma pasek na gruby klin i taki też element jest na kole pasowym wału).
Największy problem to miałem z zakupem skraplacza i osuszacza (brak w sprzedaży) - założyłem używane i jest OK. Można go rozwiązać przez dorobienie tych elementów z uniwersalnych oraz gięcia przewodów z miedzi. |
Dorabiania się nie boję, bo wtedy wiem co mam
Z przyjemnością bym się spotkał w realu, jeśli ten silnik/auto jest jeszcze w Twoim posiadaniu. Ewentualnie pogadał przez telefon (603585206)
Znalazłem taki wątek:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1523869
ale użytkownik @L3004WDAC (z mojej wsi) ostatni raz logował się na Forum w styczniu b.r. i nie odzywa się na moje pytania i w wątku i na PW.
Poza sprężarką problem widzę też w parowniku. Jeszcze nie badałam kanałów powietrznych w L300, więc nie wiem czy jest tam miejsce na parownik. Na dalekowschodnich filmikach Jutuba skraplacz do Deliki L300 montują zwykle poziomo do samochodem, a zupełnie sporadycznie przed chłodnicą.
Co do parownika to wygląda, że są dwie szkoły, albo nie jest to problem albo montują dodatkową "dmuchawę zimnego" pod deską, czego bym wolał uniknąć. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2024, 07:09
|
|
|
Niestety u mnie reala już nie ma - auchan ich kupił
Z Warszawy to masz Bartka na miejscu, ja to trójmiasto.
Jeśli masz oryginalny parownik to - przynajmniej u mnie tak było - wyciągasz plastikowy tunel, zaślepkę w ścianie grodziowej i zakładasz parownik. Skraplacz montowałem klasycznie, przed chłodnicą cieczy bo tam są fabryczne miejsca na niego a także drugi wentylator się wtedy montuje (instalacja jest w okolicy i u mnie miała 3 wtyczki - na silnik wentylatora, na przekaźnik i na czujnik ciśnienia do osuszacza).
Bardzo ważne aby podczas zmiany czynnika, a to na pewno będziesz robił bo zmieniasz z R12 na R134a, zmienić wszystkie oringi i tu masz ułatwione zadanie, bo w Warszawie jest firma, która takowe w systemie calowym oferuje. Sprzedaje w paczkach po 10 sztuk, będziesz zapewne potrzebował 4 rozmiary: 1/4, 5/8 i jeszcze jakieś 2 rodzaje, niestety nie pamiętam. Używałem wtedy katalogu części i dochodziłem do wymiarów po informacjach w internetach. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11137 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-04-2024, 16:46
|
|
|
A jak by tak zamontować elektryczny kompresor? Wtedy pakujemy go tam gdzie wygodnie. Tyle, że akumulator większy by był potrzebny, i zarazem alternator. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adampio
Nowy Forumowicz

Auto: L300 kamper 1,6 LPG, '84
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 22-04-2024, 23:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Jeśli masz oryginalny parownik to - przynajmniej u mnie tak było - wyciągasz plastikowy tunel, zaślepkę w ścianie grodziowej i zakładasz parownik. Skraplacz montowałem klasycznie, przed chłodnicą cieczy bo tam są fabryczne miejsca na niego a także drugi wentylator | Ja mam silnik centralnie, bo to Delica. Czyli raczej nie mam grodzi i wiatrak na wisko, a nie elektryczny. Jeszcze nie oglądałem tuneli nadmuchowych, ale na przykład nawiew na nogi mam uruchamiany odrębna dźwignią przy lewym kolanie kierownika.
Porobię fotki chłodnicy, może jest przed nią jakieś miejsce.
jacek11 napisał/a: | A jak by tak zamontować elektryczny kompresor? | To już chyba prościej byłby mały klimatyzator gabinetowy, trzeba by tylko wyciąc dziurę na wydmuch gorącego powietrza, ale że, poza szoferką, cała buda jest blaszano-styropianowo-sklejkowa to nie problem.
Rozważałem taki temat przed montażem klimy w VW T4 i jednak wykosztowałem się na klimę klasyczną |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-04-2024, 07:24
|
|
|
Wczoraj przeglądałem otomoto i rzucił mi się w oczy taki samochód:
https://www.otomoto.pl/os...a-ID6Gjw59.html
zapytałbym czy ma klimę, byłoby trochę gratów (chociaż tam jest diesel i na pewno inne podejście).
Wisko to właśnie kojarzę z diesli - wentylatorek z chłodzeniem silnika, ale stawiam zapałki za banany, że jednak masz ścianę grodziową i normalne wentylatory montowane na chłodnicy i skraplaczu.
A co do klimy typu wszystko w jednym - miałem dawniej w domu, ale wydajność słaba i hałas ogromny. Zrobiłem uprawnienia f-gaz i założyłem splity (czyli de facto taki system jak normalnie w aucie występuje) i to jest to. |
|
|
|
 |
Adampio
Nowy Forumowicz

Auto: L300 kamper 1,6 LPG, '84
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 23-04-2024, 15:22
|
|
|
Cytat: | Wisko to właśnie kojarzę z diesli - wentylatorek z chłodzeniem silnika, ale stawiam zapałki za banany, że jednak masz ścianę grodziową i normalne wentylatory montowane na chłodnicy i skraplaczu. |
W weekend porobię fotki i je udostępnię. W mojej Delice silnik jest pod fotelami szoferki być może przed chłodnicą jest jeszcze jakies miejsce na drugą (skraplacz) ale sprawdze to podczas robienia zdjęć |
|
|
|
 |
|
|