Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem - wyświetlacz komputera & zapalniczka
Autor Wiadomość
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 01-05-2024, 23:32   Problem - wyświetlacz komputera & zapalniczka

Hej
z okazji święta pracy zaplanowałem sobie na dziś kilka prac przy aucie. I na koniec niespodzianka - nie ma lekko ;-)

Przy podłączaniu carlinga do dodatkowego akcesorium zrobiłem niechcący zwarcie. Wpinałem się w dokładaną wiele lat temu wiązkę przełączników zamontowanych obok i pech chciał, że uwaliło mi bezpiecznik lub bezpieczniki. Efekt jest taki, że nie mam wyświetlacza komputerka pokładowego i jak się okazało - 12V zapalniczki na środkowym tunelu, przy podłokietniku. Nie wiem, jaki to ma związek, ale te dwie rzeczy padły. Co dziwne, zapalniczka na konsoli działa, bezpiecznik nr 2 w skrzynce pod kierownicą jest OK, ale gdzie do czorta jest bezpiecznik od tej drugiej zapalniczki i które bezpieczniki odpowiadają za ekranik kompa?? Są jakieś poza skrzynką pod maską i pod kierownicą? :-)

Pomocy, bo już siły do tego nie mam.. :-)
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-05-2024, 09:32   

A sprawdzałeś bezpiecznik numer 6 - 15A jest on od gniazda elektrycznego.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 02-05-2024, 12:49   

Niestety nie bezpiecznik 6.

Wściekły jestem na siebie, bo przez własne gapiostwo mam teraz problem :-(
Jakiś chiński składacz przełączników wsadził klapkę carlinga odwrotnie względem pinów, a ja nie zwróciłem uwagi na numerację na pinach, tylko zmostkowałem jak leci z przełącznikiem obok niewłaściwe piny i efekt jest jaki jest :evil:

Najgorsze, że wydaje mi się, że wszystkie bezpieczniki są OK, nie mam pomysłu czego szukać poza żmudnym sprawdzaniem całej wiązki... :doubt:

Zawsze jeszcze jest opcja, że zjarał się komputerek :-(
Tylko dlaczego przestała też działać zapalniczka w tunelu środkowym, a ta w desce rozdzielczej działa?
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-05-2024, 17:03   

Weź kontrolkę 12V i sprawdź po kolei bezpieczniki.
Wydaje mi się, że po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 04-05-2024, 10:53   

Wszystkie bezpieczniki wyglądają OK, ale po podłączeniu kompem diagnostycznym mam takie błędy:
U1111 - Display CAN timeout/not equipped
U1101 - T/M CAN timeout/not equipped

Niestety obawiam się, że zjarał się sam trip computer.. :-(

.
.
.
.
.

2 miesiące później... ;-)

Trip computer się na szczęście nie zjarał, w końcu znalazłem wolny czas, żeby się za to wziąć i poszukać usterki.
Może komuś taka wiedza się przyda - za komputerek wyświetlający dane o spalaniu, pozostałym zasięgu na baku itp odpowiadają dwa bezpieczniki, nie jeden. U mnie spalił się 10A znajdujący się w sekcji radia samochodowego, wcześniej musiałem to przeoczyć i nie drążyłem tematu, bo radio nie miało żadnych problemów ani plusem po stacyjce, ani z podtrzymaniem pamięci.. ale taka to historia, może ktoś skorzysta i oszczędzi sporo czasu - bo żeby dojść do tego bezpiecznika wszystko zrobiłem od d* strony :P
Najpierw rozkręciłem komputerek, żeby się naocznie przekonać, że nigdzie żadna ścieżka ani układ nie jest spalony, a potem miernikiem leciałem każdy pin i wiązkę aż do skrzynki bezpieczników... ponad 1h roboty :D

A wystarczyło DOKŁADNIE sprawdzić KAŻDY bezpiecznik... :oops:
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.