 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem - wyświetlacz komputera & zapalniczka |
Autor |
Wiadomość |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 01-05-2024, 23:32 Problem - wyświetlacz komputera & zapalniczka
|
|
|
Hej
z okazji święta pracy zaplanowałem sobie na dziś kilka prac przy aucie. I na koniec niespodzianka - nie ma lekko
Przy podłączaniu carlinga do dodatkowego akcesorium zrobiłem niechcący zwarcie. Wpinałem się w dokładaną wiele lat temu wiązkę przełączników zamontowanych obok i pech chciał, że uwaliło mi bezpiecznik lub bezpieczniki. Efekt jest taki, że nie mam wyświetlacza komputerka pokładowego i jak się okazało - 12V zapalniczki na środkowym tunelu, przy podłokietniku. Nie wiem, jaki to ma związek, ale te dwie rzeczy padły. Co dziwne, zapalniczka na konsoli działa, bezpiecznik nr 2 w skrzynce pod kierownicą jest OK, ale gdzie do czorta jest bezpiecznik od tej drugiej zapalniczki i które bezpieczniki odpowiadają za ekranik kompa?? Są jakieś poza skrzynką pod maską i pod kierownicą?
Pomocy, bo już siły do tego nie mam.. |
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-05-2024, 09:32
|
|
|
A sprawdzałeś bezpiecznik numer 6 - 15A jest on od gniazda elektrycznego. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 02-05-2024, 12:49
|
|
|
Niestety nie bezpiecznik 6.
Wściekły jestem na siebie, bo przez własne gapiostwo mam teraz problem
Jakiś chiński składacz przełączników wsadził klapkę carlinga odwrotnie względem pinów, a ja nie zwróciłem uwagi na numerację na pinach, tylko zmostkowałem jak leci z przełącznikiem obok niewłaściwe piny i efekt jest jaki jest
Najgorsze, że wydaje mi się, że wszystkie bezpieczniki są OK, nie mam pomysłu czego szukać poza żmudnym sprawdzaniem całej wiązki...
Zawsze jeszcze jest opcja, że zjarał się komputerek
Tylko dlaczego przestała też działać zapalniczka w tunelu środkowym, a ta w desce rozdzielczej działa? |
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-05-2024, 17:03
|
|
|
Weź kontrolkę 12V i sprawdź po kolei bezpieczniki.
Wydaje mi się, że po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 04-05-2024, 10:53
|
|
|
Wszystkie bezpieczniki wyglądają OK, ale po podłączeniu kompem diagnostycznym mam takie błędy:
U1111 - Display CAN timeout/not equipped
U1101 - T/M CAN timeout/not equipped
Niestety obawiam się, że zjarał się sam trip computer..
.
.
.
.
.
2 miesiące później...
Trip computer się na szczęście nie zjarał, w końcu znalazłem wolny czas, żeby się za to wziąć i poszukać usterki.
Może komuś taka wiedza się przyda - za komputerek wyświetlający dane o spalaniu, pozostałym zasięgu na baku itp odpowiadają dwa bezpieczniki, nie jeden. U mnie spalił się 10A znajdujący się w sekcji radia samochodowego, wcześniej musiałem to przeoczyć i nie drążyłem tematu, bo radio nie miało żadnych problemów ani plusem po stacyjce, ani z podtrzymaniem pamięci.. ale taka to historia, może ktoś skorzysta i oszczędzi sporo czasu - bo żeby dojść do tego bezpiecznika wszystko zrobiłem od d* strony
Najpierw rozkręciłem komputerek, żeby się naocznie przekonać, że nigdzie żadna ścieżka ani układ nie jest spalony, a potem miernikiem leciałem każdy pin i wiązkę aż do skrzynki bezpieczników... ponad 1h roboty
A wystarczyło DOKŁADNIE sprawdzić KAŻDY bezpiecznik... |
|
|
|
|
 |
|
|