Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Polibusze w zawieszeniu
Autor Wiadomość
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 20-09-2023, 11:39   Polibusze w zawieszeniu

Hej

od ok. 2 lat jeżdżę na wszystkich elementach gumowych w zawieszeniu wymienionych na poliuretany.

Nie chcę tu rozpętać burzy czy warto, czy nie warto było przechodzić na polibusze, ale od pewnego czasu mam problem z piszczeniem/skrzypieniem tulei. Niby to przy polibuszach normalne, ale nie do końca, znam osoby, które latami jeżdżą w terenie i zawieszenie im nie skrzypi, u mnie prawie 2 lata było cicho.

Oczywiście rozwiązaniem jest rozebranie całości i przesmarowanie - i tu rodzą się wątpliwości.

Różni producenci/sprzedawcy tulei polecają różne rodzaje smarów, jedni miedziany, inni grafitowy, silikonowy... Pewnie zaraz po montażu każdy będzie się dobrze sprawdzał i wszystko ucichnie - pytanie na jak długo? Roboty przy rozkręceniu całości zawieszenia trochę będzie, chciałbym, żeby efekt był jak najlepszy.

Może ktoś z forumowiczów już się doktoryzował w tej materii i podzieli się doświadczeniami? ;-)
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 541
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2023, 14:03   Re: Polibusze w zawieszeniu

pablo eldiablo napisał/a:
Nie chcę tu rozpętać burzy

To nie grozi :twisted:
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 22-09-2023, 17:43   

Kto wie, kto wie.. :roll: :lol: :lol: :lol:
Ad meritum. Chyba jednak skłaniam się ku miedziowemu...
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-09-2023, 18:22   

Producent strongflex do swoich wyrobów daje smar silikonowy, przynajmniej takie info mają na www.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 25-09-2023, 11:01   

Elast-Pol z Olkusza (takie polibusze mam w aucie) też daje silikonowy, ale wystarczył na niecałe 2 lata, więc teraz dam szansę miedziowemu ;-)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 08-10-2023, 17:46   

To masz napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:
Nie chcę tu rozpętać burzy

To nie grozi :twisted:
Bo tuleje stałe tuleje to pomyłka w zawieszeniu gdzie tuleje nie są profilowane (w różnym kierunku mają różną elastyczność) i tuleje wahliwe (gdzie sworzeń wewnętrzny ma ślizgającą się kulę). Oprócz braku komfortu na dziurach, niszczą inne elementy napędowe a potem auto głucho puka przy przyśpieszania/hamowaniu.

pablo eldiablo napisał/a:
Ad meritum. Chyba jednak skłaniam się ku miedziowemu...

Może wyjdę na marudę, ale miedziowy nic nie da jak się skończy tłuszcz, to będzie to samo co po silikowym. A masz pewność że to skrzypią same polibusze, czy jakieś inne elementy?
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 09-10-2023, 13:51   

Właśnie takich dyskusji pragnąłem uniknąć ;-)

1. W L200 standardowe tuleje wahaczy są zalane jednolicie gumą, nie mają stref elastyczności w zależności od kierunku pracy. Przy zwiększonym skoku zawieszenia notorycznie się urywają - stąd polibusze nie są pomyłką w tym aucie.

2. Komfort po zmianie tulei się nie zmienił, za to reakcja na ruch kierwnicy się poprawiła.
Na komfort ma wpływ wiele czynników: rozmiar kół, sprężyny, amortyzatory - a wszystko mam nieseryjne.

3. Polibusze skrzypią na pewno (chociaż teraz, jak zrobiło się chłodniej i jest większa wilgotność, skrzypią dużo mniej). Czy coś jeszcze - okaże się po rozłożeniu zawieszenia i złożeniu na świeżym smarze ;-)
 
 
slamacek 
Forumowicz

Auto: Montero Ltd 3.5V6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2024, 21:52   

pablo eldiablo napisał/a:
3. Polibusze skrzypią na pewno (chociaż teraz, jak zrobiło się chłodniej i jest większa wilgotność, skrzypią dużo mniej). Czy coś jeszcze - okaże się po rozłożeniu zawieszenia i złożeniu na świeżym smarze


I jak ze skrzypieniem?
_________________
Czołg - czyli Montero Limited 3,5V6 2002
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 20-05-2024, 16:40   

Wstyd się przyznać, ale przez jesień/zimę/wiosnę była cisza ze względu na wyższą wilgotność i niższą temperaturę, teraz znowu poskrzypują... ale nie mam się kiedy za to zabrać ;-)
Trochę już przywykłem i traktuję to jako cechę a nie wadę ;-)

A pucha nowego smaru dawno kupiona i czeka! :-D
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.