 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Alarm Tytan DS400 CAN |
Autor |
Wiadomość |
Marek Wydro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2023 Posty: 10 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 20-05-2024, 18:45 Alarm Tytan DS400 CAN
|
|
|
Założyłem do EC Alarm Tytan DS400 CAN. Akumulator dedykowany do S-S 5 miesięczny. Czy założenie alarmu może na tyle kraść prąd że funkcja start stop jest dostępna dopiero po przejechaniu 100 km a w dodatku rozładował akumulator ? Czy może to sprawa ładowania.
Ostatnia trasa 120 km, dzień postoju i w kolejny ranek klapa z otwarciem auta i uruchomieniem.
Możliwe przyczyny ? Będę wdzięczny za sugestie rozwiązania problemu. |
_________________ Ben |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 21-05-2024, 19:04
|
|
|
Biorąc pod uwagę pobór prądu w stanie rozbrojenia 13,2 mA czy pobór prądu w stanie uzbrojenia 19,3 mA i pojemność akumulatora 60Ah teoretycznie nie ma takiej możliwości aby alarm rozładował SPRAWNY akumulator. Jeśli akumulator jest wyeksploatowany to jak najbardziej. Rada - szybciej będzie podjechać do serwisu na kontrolę parametrów akumulatora SOH, SOC i wszystko będzie wiadomo - na forum nikt nie podejmie się diagnozy. A tak przy okazji: Ile lat ma akumulator? Ile razy go ładowałeś? Czy 5 miesięcy od daty zakupu czy produkcji? Długość trasy nie jest ważna, istotne są warunki np. czy uzywałeś świateł, radia , klimatyzacji, czy hamowałeś silnikiem, czy tylko jechałeś na dziennych bo wtedy akumulator nie jest ładowany. System zarządzania energią nie działa jak w samochodach bez Start-Srop, jak nie musi to nie ładuje a jak ładuje to po swojemu i tylko do 80 proc.
Przy okazji w serwisie poproś o pomiar prądu spoczynkowego akumulatora. |
|
|
|
|
 |
Marek Wydro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2023 Posty: 10 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 23-05-2024, 16:47 Alarm Tytan DS400 CAN
|
|
|
Dziękuję za rzeczowy wykład. Już ogarnięte. Akumulator kupiony 5 m-cy temu został zareklamowany. Na zastępczym akumulatorze wszystko działa w tym bez zarzutu start stop. Zobaczymy czy uznają reklamację bo jego pomiary wskazały na złe parametry. Pozdrawiam. |
_________________ Ben |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 23-05-2024, 17:16
|
|
|
Moja rada: nawet nowe akumulatory nie są w pełni naładowane, po zakupie zleć/naładuj do 100%. Używaj do tego celu inteligentnej ładowarki, staraj się unikać prostownika. Osobiście doładowuję akumulator raz na 2 miesiące, na zachodzie to normalna praktyka u nas ciągle "zaścianek". W Nienczech do nowego samochodu dodają ładowarkę, u nas dywaniki gumowe. No i te stereotypy "co nowy samochód i ładujesz?", niestety to najtrudnie przezwyciężyć😄Pozdrawiam. |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2024, 07:25
|
|
|
A to nie jest tak, że w systemie start/stop inteligentne ładowanie potrafi robić rzeczy, które dawniej nie występowały? Np. obecnie w mojej dacii akumulator ładowany jest w razie potrzeby (a nie ciągle) i do tego tylko do 80%. W mercedesie miałem tak, że interwencyjnie potrafił przywalić mega prąd ładowania, już nie pamiętam, ale naprawdę potężny, znacznie większy niż te prostownikowe 10% pojemności. |
|
|
|
 |
junki
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2020 Posty: 30 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 06-06-2024, 13:22
|
|
|
guzzi napisał/a: | Moja rada: nawet nowe akumulatory nie są w pełni naładowane, po zakupie zleć/naładuj do 100%. Używaj do tego celu inteligentnej ładowarki, staraj się unikać prostownika. Osobiście doładowuję akumulator raz na 2 miesiące, na zachodzie to normalna praktyka u nas ciągle "zaścianek". W Nienczech do nowego samochodu dodają ładowarkę, u nas dywaniki gumowe. No i te stereotypy "co nowy samochód i ładujesz?", niestety to najtrudnie przezwyciężyć😄Pozdrawiam. |
Zaścianek ?! Irracjonalne jest aby producent wymagał od użytkownika takiej procedury, nigdy tego nie robiłem i nigdy nie będę robił przy nowym samochodzie który jest użytkowany. Jeżeli musisz doładowywać to albo masz usterkę albo samochodem jeździsz 2km w niedzielę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2024, 08:33
|
|
|
junki napisał/a: | Irracjonalne jest aby producent wymagał od użytkownika takiej procedury | kolega powinien poczytać instrukcje obsługi - ja już w czwartym samochodzie spotykam się z takim zaleceniem
(a statystycznie to w 100% ostatnich aut, jakie kupiłem) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10693 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-06-2024, 10:52
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | junki napisał/a: | Irracjonalne jest aby producent wymagał od użytkownika takiej procedury | kolega powinien poczytać instrukcje obsługi - ja już w czwartym samochodzie spotykam się z takim zaleceniem
(a statystycznie to w 100% ostatnich aut, jakie kupiłem) |
6 rok uzywam tiguana - raz tylko ładpowałem bo siedziałem z VCDS i wycoaganłem aku na minumum. Nie czytałem instrukcji, ale wiem ze ponoć warto doładowywać bo aku dłużej zyje.
Mam np założony straszak na kunę, który tam sobie pyka dzien i noc. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Marek Wydro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2023 Posty: 10 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 02-07-2024, 18:04
|
|
|
Już ogarnięte. Uznana usterka aku. Po wymianie na nowy wszystko działa ok.. Pozdrawiam. |
_________________ Ben |
|
|
|
 |
|
|