 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer1.6 4A92 |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 05-06-2024, 20:54 Lancer1.6 4A92
|
|
|
Witam forumowiczów,
Jestem tu nowy i w zasadzie jeszcze nie mam Lancera ale mam zamiar kupić.
Mam 3 opcje ale jedna jest bardzo interesująca tylko...
No właśnie, mam okazję kupić fajnego Lancera z 2011 roku, silnik 4A92 w pełni wyposażony (skóra, navi itp). tylko że ma 260 tyś już przejechane.
Czytałem że te silniki to raczej pancerne są i robią 400t bez większych problemów ale bym chciał coś na ten temat usłyszeć od prawdziwych znawców marki. Dodam że ostatni właściciel nie oszczędzał na serwisie i wszystko było robione na bieżąco.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
pozdrawiam
Andrzej
PS. Chodzi o Lancera hatchback Edition Two (tak to tutaj w Holandii było oznaczane, nie wiem czy w PL coś Wam to mówi) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-06-2024, 07:48
|
|
|
Nie o silnik się martw. Lepiej sprawdź stan blacharski i od tego uzależnij. Silnik można tanio naprawić... |
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 06-06-2024, 09:52
|
|
|
Mają te modele problemy z rudą? Jakos do tej pory nie spotkałem się z takimi opiniami.
Jak już pisałem, auto było na bieżąco serwisowane, ostatnio amortyzatory z przodu wymienione, tarcze i klocki rok temu. |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-06-2024, 18:58
|
|
|
To ten sam model silnika co w moim Mitsubihi ASX.Tutaj jak sam coś nie zepsujesz to trudno się doszukiwać wad.Silnik 4A92 to raczej konstrukcja bardzo stabilna technicznie można śmiało powiedzieć ,że najmocniejszy punkt samochodu. Ważne jest systematyczne jego serwisowanie jeśli robił to poprzedni właściciel to nie masz się czego obawiać. Sprawdź karoserię i zawieszenie oraz wyposażenie .Te silniki lubią dobry olej 5w30 lub 0W30z normą API-SN lub wyżej ,ACEA -A3/B3, A3/B4 lub A5/B5 w zależności od tego jak użytkujesz auto.Silnik dobrze się sprawuje i jest stabilny w zużyciu paliwa mój średni zużywa 6,3l/100km.Tutaj producent przewiduje wymianę świec zap. po przebiegi 100tyś a łańcucha rozrządu po 250tyś. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 12-06-2024, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 07-06-2024, 07:44
|
|
|
Podobno był serwisowany na bieżaco. Ale znowu pierwszy raz słyszę że łańcuch musi być wymieniany po 250tyś. Ten co mam na oku ma 260tyś i właściciel mówi że na ostatnim przeglądzie był sprawdzany i naciąg w porządku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2024, 08:25
|
|
|
jak jest łańcuch w porządku to bym nadal bazował na jego sprawdzaniu, to nie mercedes, żeby się niszczył po tak niewielkim przebiegu
poniżej zdjęcie wałka zębatego z mercedesa, silnik 272 jak w moim byłym, 3.5V6 - widać zęby zeszlifowane do zera... (oczywiście wymiana wymaga wyjęcia silnika, bo ten wałek jest mocowany od tyłu silnika, który jest umiejscowiony wzdłużnie... a i tak sam silnik jest tak "fajny", że wkrótce pojawiają się rysy na tulejach i się zaciera...)
 |
|
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 07-06-2024, 08:54
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | po tak niewielkim przebiegu | no to stwierdzenie mnie bardzo ucieszyło. 260 tyś dla tego silnika to mało jest bardzo dobrą wiadomością bo zamierzam mu dołożyć jeszcze jakieś 150tyś. Czyli jak rozumiem, te silniki (razem z samochodem oczywiście) do 400tyś to raczej spokojnie dotrwają
[ Dodano: 07-06-2024, 08:57 ]
Krzyzak napisał/a: | widać zęby zeszlifowane do zera | dobrze że powiedziałeś że tam zęby miały być bo ja tam zębów nie widzę
to w ogóle jeszcze jeździło??? |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-06-2024, 12:29
|
|
|
To koło zębate ..?? to raczej tylko nazwa ,,zębate" bo zostało tylko koło . To co z niego zostało wygląda jak bezzębny starzec .
[ Dodano: 07-06-2024, 18:45 ]
A co do silnika 4A92 to zapytaj właściciela kiedy sprawdzał luz zaworów bo tam są szklanki i nimi ustala się luz. Robi się to co ok.100 tyś km jeśli latasz na Pb.To wszystko jest w instrukcji oraz karcie przeglądu jest taka sama jak do ASX bo to te same silniki 1,6> 4A92 >117 kM do.... 2018r
Czynności co 60.000 km
Wymienić wkład filtra powietrza silnika (lub co 3 lata)*
Sprawdzić luzy łożysk przednich i tylnych kół (lub co 3 lata)*
Czynności co 80.000 km
Wymienić olej w skrzyni rozdzielczej (transfer)
Wymienić olej w tylnym dyferencjale
Wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów i CVT (oprócz V5AWF)
Czynności co o 100.000 km
Wymienić świece zapłonowe: platynowe i irydowe> NGK DILFR5A11
Zmierzyć luzy zaworowe
Wymienić olej w manualnej skrzyni biegów - oprócz:
F6MBA, F6MBC, W6MBA, W6MBC, F5MBD, F5MGA, F5MGB, F6SGA, F5MBB, W5MBB
Czynności co 160.000 km
Wymienić filtr paliwa (lub co 10 lat)*
Czynności co 200.000 km
Wymienić ciecz chłodzącą silnika (lub po 10 latach, następnie co 120 000 km lub co 6 lat)*
Wymienić olej w manualnej skrzyni biegów - dotyczy tylko:
F6MBA, F6MBC, W6MBA, W6MBC, F5MBD, F5MGA, F5MGB, F6SGA, F5MBB, W5MBB
* W zależności co nastąpi wcześniej.
UWAGA: |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 09-06-2024, 20:27
|
|
|
A jak się sprawuje ten silnik z gazem? Czytałem rożne opinie na ten temat. Z tego co wiem to ten silnik ma szklanki czyli hydrauliczne popychacze mam rację? Czy coś pomieszałem. Z tego co wiem to silniki z hydraulicznymi popychaczami dobrze znoszą LPG. Ale tak bardzo to się na tym nie znam, dlatego prośba o wyjaśnienie.
A pytanie wynika z faktu że mam jeszcze jedną opcję Lancera z tym samym silnikiem tylko że ma gaz (bardzo dobrą instalacje, Prince 2.0 więc o to się nie martwię) i 200 tyś przebiegu. Właściwie to gaz mi bardziej by odpowiadał. Mój Opel Astra Z18X przelatał prawie 400 tyś na gazie i dopiero teraz mu wypaliło 1 zawór (a z tego co wiem to ma hydrauliczne). |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-06-2024, 21:23
|
|
|
Powiem otwarcie...ten silnik nie przepada za gazem. System MIVEC pozwala mu na oszczędne zużycie paliwa wiec w moim przypadku jest to bezsensowne. W jeździe mieszanej 60 % miasto i 40% drogi podmiejskie latem mój ASX spala mi ok.6,3 l/100km a zimą i latem ale.... z nieustannym użyciem klimy wychodzi mi 6,8l/100km a przy ostrej zimie jak są mrozy poniżej -17*C i duża pokrywa śniegu na drodze - to spali ok. 7,3l/100km. Ma tak ustabilizowane zużycie paliwa ,że przestałem już to kontrolować bo jest to bez sensu zawsze bierze taką samą ilość paliwo w określonych warunkach..Może i na gazie wyszło by taniej ale .....co 40 tyś musisz na gazie regulować zawory, dodatkowy koszt przeglądu instalacji gazowej i sama instalacja wraz z regilacją okresową nie jest tania .Jak to przeliczyłem to przy moim niewielkim przebiegu czyli 0 tyś km rocznie oszczędności są znikome ..chyba że robisz tysiące km w miesiącu tak jak mój kolega.On na gazie lata już 7 lat ale ASX chodzi jak zegarek ale on ma w ASX silnik 4A92 CLAR-TEC.
Musisz to po prostu przekalkulować ile na tym gazie zyskasz i czy w twoim przypadku będzie to opłaalne ekonomicznie.Szklanki to element pośredni między popychaczem a krzywką i to właśnie zużywające się szklanki zwiększają lub zmiejszają luz na zaworach.Wymiana szklanek To jedna z droższych czynności ale jeśli latasz w trasy to myślę ze warto zainteresować się gazem.System MIVE to nie to samo co zawory hydrauliczne....to technika 3 poziomy wyżej
MiVEC (ang.: Mitsubishi innovative valve timing and lift electronic control system) - silnik DOHC z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu, które zaprojektowano w Japonii, a produkcję uruchomiono w nowych zakładach Mitsubishi Motors Corporation.
Tutaj komputer steruje czasem i fazami otwarcia zaworów.
Moja sąsiadka ma cudo..Peugeot 3008 SUV z silnikiem 1,2 Pure-Tech kolor wiśnia, dużo niklowanych elementów i inne bajery wizualnie wygląda dużo lepiej jak Mitsubishi ASX ale kiedy rozmowa zeszłą na sprawy techniczne i zapytałem o spalane to powiedziała ,że się cieszy jak weźmie jej w mieście 10-11 l/100km :shock:Poczytaj co na ten temat sądzą inni na dole i na górze każdej strony są odnośniki do kolejnych stron na ten temat..zdania są raczej podzielone
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78211&highlight=instalacja+gazowa |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 12-06-2024, 19:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 10-06-2024, 10:23
|
|
|
Wielkie dzieki za wyczerpujacą odpowiedź ale czegoś nie rozumiem...
Mówisz zbigniew77 napisał/a: | ten silnik nie przepada za gazem | a parę linijek niżej zbigniew77 napisał/a: | On na gazie lata już 7 lat ale ASX chodzi jak zegarek ale on ma w ASX silnik 4A92 CLAR-TEC | . No właśnie te które mam na oku to 4A92 Clear-Tec (tak pisze w ogłoszeniu). Może nie rozumiem ale czy Clea-Tec i Mivec to 2 różne modele? Czy jednak każdy Clear-tec też ma funkcję Mivec? Bo tak zrozumiałem ze wszystkich informacji które znalazłem na temat tego silnika.
No a tak na marginesie, jak ktoś się decyduje na silnik 1,2 do samochodu który z 1,5T waży to raczej nie powinien spodziewać sie spalania na poziomie 5l...
[ Dodano: 10-06-2024, 10:41 ]
a jeszcze odniosę sie do teko fragmentu
zbigniew77 napisał/a: | co 40 tyś musisz na gazie regulować zawory, dodatkowy koszt przeglądu instalacji gazowej i sama instalacja wraz z regilacją okresową nie jest tania |
1. W moim Oplu którym jeszcze teraz jeżdże (chyba już nie długo bo zawór się wypalił i dla tego szukam czegoś nowego) przez 375tyś nie regulowałem żadnych zaworów a do tego nie miałem ani jednej (serio, nic a nic przez 375tyś km!!!)
2. Lancer o którym mówie ma już założona instalacje LPG i to taką jak mam w Oplu (wg mnie jedna z najlepszych na rynku, Prince 2.0) czyli dodatkowych kosztów nie ma
3. Przez 375tyś km (10 lat) nie robiłem żadnych przeglądów, regulacji okresowych, kompletnie nic. Jedynie wymieniałem co jakieś 70-100tyś (komputer sam mi dawał znać kiedy) filtr gazu. Koszt jakies 140PLN (w przeliczeniu)
Może instalacja taka dobra a może miałem po prostu bardzo dużo szczęścia ale nic nie zmyślam, wszystko prawda.
Pewnie jakbym sam tego nie doswiadczył to też bym nie uwieżył |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-06-2024, 13:10
|
|
|
Już odpowiadam na twoje pytanie...Clear-Tec to silnik o zwiększonym stopniu sprężania,ma dłuższe przełożenia skrzyni biegów czyli na 3 biegu możej go rozpędzić nie do 100km/h a do 120km/h i tu ma na 3 biegu ma naprawdę kopnięcie jak wejdzie tak powyżej 3500obr/min. Zstosowano standardowo opony o zmniejszonym oporze toczenia czyli nie normalnie 215/70 R16 tylko 205/65/R16, zastosowano olej o niskiej lepkości 0W20 oraz - najważniejsze - system start-stop.Oczywiście też ma system MIVEC.A co do instalacji gazowej to normalnie nie powinna sprawiać problemów ale czasami jest tak jak i z innym sprzętem u jednego pracuje bezawaryjnie 10 lat a u drugiego 10 miesięcy... i wizyta u gazownika od instalacji...wszystko zależy od szczęścia . Najważniejsze to trzeba zdać sobie sprawę z tego co się kupuje.Ja wiedziałem ,że ASX to nie samochód rajdowy..nie będzie pisku opon przy ruszaniu ,szału w przyśpieszeniu .To raczej auto do spokojnej jazdy pewne i stabilne .A jak ktoś kupi i potem wymaga cudów i udoskonala sam dążąc do sportowych osiągów to większość czasu spędza nie na drodze tylko mechanika. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 12-06-2024, 19:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 10-06-2024, 13:59
|
|
|
No nie mam zamiaru szaleć bo te osiagi to raczej do oszczędnej jazdy są i takiego auta właśnie szukam. Jak bym chciał poszaleć to bym kupił 4B11T ale to już trochę więcej pali i raczej do dojeżdżania do pracy to się średnio nadaje...
Co do opon to we wszystkich które znalazłem standardowo są 205/60/16 montowane. Trochę dziwny wymiar ale chyba też ma to związek z oszczędnością.
I jeszcze jedno pytanie o olej. 5w-30 to raczej norma ale zostało mi z Opla jeszcze dosyć dużo 10w-60 (jakieś 8l bo wymiana się szykowała ale niestety padł ten zawór). Można wlac ten 10w-60 a przy nastepnej wymianie wrócić do oryginalnego czy raczej nie zalecane. |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-06-2024, 14:29
|
|
|
ten olej 10W60 to na rajd Paryż > Dakar
Tu masz dane olejów do tego silnika
Parametry oleju silnikowego do silnika Mitsubishi 1.6 benzyna (4A92) MIVEC :
- SAE - ,0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACEA- A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN,SN+ SN+Rc
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
Nazwa oleju i producenta nie jest ważna tylko jego parametry.
Certyfikację ISLAC ..można sobie odpuścić choć mój olej AmsOil 5W30 Sygnature Series (ASL) spełnia wszystkie wymagania i kryteria. Ale jest drogi i to prawdziwy syntetyk a nie HC choć dziś oleje oparte o technologię Hydrocrakingu też są bardzo dobre.Zastosowałem go bo auto jest nowe aktualny przebieg to 35 tyś km.Najlepszym rozwiązaniem jeśli jeździsz spokojnie to jest olej 5W30 lub 0W30 i wymiana co 10 tyś km.Chyba że latasz codziennie autostradą w upalne dni i 140 km/h, lub jeździsz na Taxi i 90% to miasto gdzie stoisz w korkach albo ciągasz przyczepkę lub latasz ostro w górach z kpl pasażerów to wówczas 5W40 A3/B3 A3/B4 a do normalnej spokojnej jazdy 5W30 A5/B5 ( paliwo oszczędny) lub A3/B3 A3/B4 ukierunkowany na ochrone silnika ale przy twoim przebiegu to już raczej nie ma znaczenia.Zobaczysz co leje poprzednik i możesz to nawet kontybuować |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 12-06-2024, 19:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrzej191
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Cze 2024 Posty: 28 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 10-06-2024, 15:50
|
|
|
10w60 miałem bo mi jakieś 100tyś temu olej zaczął brać i mechanik doradził żeby ten lać. Trochę pomogło ale i tak musiałem dolewać a jak już zmieniłem to nie chciałem wracać do starego jak dużo nie pomogło
Szkoda wyrzucić bo to dosyc drogi olej. Spróbuję sprzedac |
|
|
|
 |
|
|