Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
check engine PO17....
Autor Wiadomość
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 04-06-2024, 10:29   check engine PO17....

Cześć. Zauważyłem, że błąd pojawia się najczęściej po każdym wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu i przejechaniu krótkiego odcinka już po przełączeniu na LPG.
Na samej benzynie nie ma tego błędu. Doczytałem, ze to zbyt bogata mieszanka. Niby lepiej jak zbyt uboga ale błąd jest wkurzający.
Przewody podciśnieniowe posprawdzałem, wyczyściłem też czujnik od pomiaru powietrza. Ktoś miał z tym do czynienia w praktyce ?
_________________
Go MitsuGo
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 04-06-2024, 20:58   

Jest szansa, że wtryskiwacz od LPG przelewa. Do samodzielnego sprawdzenia tej teorii potrzebne by były interfejs do LPG i ELM327.
Mając interfejs do LPG możesz w programie pojedynczo przełączać cylindry na benzynę.
Po przerzuceniu wadliwego wtryskiwacza na benzynę powinny ci się unormować korekty paliwowe.
Te podejrzysz zwykłym ELMem.
Natomiast jak nie masz sprzętu, to szybciej wyjdzie wizyta u gaziarza.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-06-2024, 21:21   

W sumie wystarczy sam interfejs od LPG i obserwacja czasu wtryskiwaczy benzynowych. Podczas przełączania na LPG poszczególnych cylindrów czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać a jeśli nawet się odrobinę zmienia, to powinien się tak samo zachowywać dla każdego cylindra. Jeśli przy przełączeniu któregoś cylindra czas wtryski benzyny znacznie się skróci (bardziej niż dla pozostałych) to będzie to oznaczało przelewanie danego wtryskiwacza.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 06-06-2024, 10:24   

Interfejs do LPG jakiś mam, być może trzeba będzie coś pokombinować z połączeniem gdyż interfejs jest chyba od STAG a w tym aucie jest elektronika NEO. Czy można podmienić uszkodzony wtrysk na mocniejszego Matrixa ?
_________________
Go MitsuGo
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10689
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-06-2024, 13:43   

Raczej muszą być te same. Mam wtryski AC po nie wielkim przebiegu 4cyl jak cos musze zobaczyć bo leżą w pudełku
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-06-2024, 08:38   

MitsuGo napisał/a:
Czy można podmienić uszkodzony wtrysk na mocniejszego Matrixa
jeśli tak zrobisz to na 100% będziesz miał inny czas wtrysku, bo zapewne jest tam innej średnicy zwężka i nie będziesz mógł poprawnie ocenić czy tak ma być, czy nie
co mogę zaproponować, to zbadać obecne czasy wtrysków wg tego jak piszą koledzy i jeśli znajdziesz jakieś anomalnie na danym cylindrze to obecny wtrysk zamienić z innym
jeśli teraz na tym drugim cylindrze pojawią się te anomalie, to zapewne winny wtrysk masz znaleziony - w tym przypadku zmieniłbym wszystkie 4 sztuki aby były takie same - wtryskiwacze LPG zawsze mają jakiś zakres - nie są na 30KM ale np. do 30KM i regulacja dawki odbywa się przez rozwiercanie zwężki na końcu oraz czas wtrysku
z doświadczenia powiem, że warto zainwestować w porządne wtryski - jak Barracuda albo Keihin, wyjąć całkowicie zwężkę a one sobie poradzą z krótkimi czasami
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 07-06-2024, 09:48   

W Lancerze CS montowałem instalację na podstawie zaleceń kolegi plecho1 i jestem mega zadowolony, choć reduktor jest jak pamiętam AC01, który nie jest polecany na forum. Zrobiłem już 100 tys na LPG i zero problemów.
Dzięki piękne za udzielone rady.
_________________
Go MitsuGo
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10689
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-06-2024, 13:51   

Instalacja LPG ma czyjnikcisnienia aby poprawnie działać bo paliwo gaz jest w stanie Lotnym i w zadanym czasie musi go podać odpowiednią ilość - jak sie zmienia ciśneinie idą korekty.

Jak silnik chodzi na LPG to jego sterwonik jest oszukany, on myśli ze otwiera wtryski PB a tak naprawdę jest przełączone i steruje przez centrlalkę LPG wtryskami LPG które mają swoje sterowanie.

Jak benzynowymi cześciami coś nie tak to moze głupiec na LPG
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.