check engine PO17.... |
Autor |
Wiadomość |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 04-06-2024, 10:29 check engine PO17....
|
|
|
Cześć. Zauważyłem, że błąd pojawia się najczęściej po każdym wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu i przejechaniu krótkiego odcinka już po przełączeniu na LPG.
Na samej benzynie nie ma tego błędu. Doczytałem, ze to zbyt bogata mieszanka. Niby lepiej jak zbyt uboga ale błąd jest wkurzający.
Przewody podciśnieniowe posprawdzałem, wyczyściłem też czujnik od pomiaru powietrza. Ktoś miał z tym do czynienia w praktyce ? |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 04-06-2024, 20:58
|
|
|
Jest szansa, że wtryskiwacz od LPG przelewa. Do samodzielnego sprawdzenia tej teorii potrzebne by były interfejs do LPG i ELM327.
Mając interfejs do LPG możesz w programie pojedynczo przełączać cylindry na benzynę.
Po przerzuceniu wadliwego wtryskiwacza na benzynę powinny ci się unormować korekty paliwowe.
Te podejrzysz zwykłym ELMem.
Natomiast jak nie masz sprzętu, to szybciej wyjdzie wizyta u gaziarza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-06-2024, 21:21
|
|
|
W sumie wystarczy sam interfejs od LPG i obserwacja czasu wtryskiwaczy benzynowych. Podczas przełączania na LPG poszczególnych cylindrów czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać a jeśli nawet się odrobinę zmienia, to powinien się tak samo zachowywać dla każdego cylindra. Jeśli przy przełączeniu któregoś cylindra czas wtryski benzyny znacznie się skróci (bardziej niż dla pozostałych) to będzie to oznaczało przelewanie danego wtryskiwacza. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 06-06-2024, 10:24
|
|
|
Interfejs do LPG jakiś mam, być może trzeba będzie coś pokombinować z połączeniem gdyż interfejs jest chyba od STAG a w tym aucie jest elektronika NEO. Czy można podmienić uszkodzony wtrysk na mocniejszego Matrixa ? |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10689 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-06-2024, 13:43
|
|
|
Raczej muszą być te same. Mam wtryski AC po nie wielkim przebiegu 4cyl jak cos musze zobaczyć bo leżą w pudełku |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2024, 08:38
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | Czy można podmienić uszkodzony wtrysk na mocniejszego Matrixa | jeśli tak zrobisz to na 100% będziesz miał inny czas wtrysku, bo zapewne jest tam innej średnicy zwężka i nie będziesz mógł poprawnie ocenić czy tak ma być, czy nie
co mogę zaproponować, to zbadać obecne czasy wtrysków wg tego jak piszą koledzy i jeśli znajdziesz jakieś anomalnie na danym cylindrze to obecny wtrysk zamienić z innym
jeśli teraz na tym drugim cylindrze pojawią się te anomalie, to zapewne winny wtrysk masz znaleziony - w tym przypadku zmieniłbym wszystkie 4 sztuki aby były takie same - wtryskiwacze LPG zawsze mają jakiś zakres - nie są na 30KM ale np. do 30KM i regulacja dawki odbywa się przez rozwiercanie zwężki na końcu oraz czas wtrysku
z doświadczenia powiem, że warto zainwestować w porządne wtryski - jak Barracuda albo Keihin, wyjąć całkowicie zwężkę a one sobie poradzą z krótkimi czasami |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-06-2024, 09:48
|
|
|
W Lancerze CS montowałem instalację na podstawie zaleceń kolegi plecho1 i jestem mega zadowolony, choć reduktor jest jak pamiętam AC01, który nie jest polecany na forum. Zrobiłem już 100 tys na LPG i zero problemów.
Dzięki piękne za udzielone rady. |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10689 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-06-2024, 13:51
|
|
|
Instalacja LPG ma czyjnikcisnienia aby poprawnie działać bo paliwo gaz jest w stanie Lotnym i w zadanym czasie musi go podać odpowiednią ilość - jak sie zmienia ciśneinie idą korekty.
Jak silnik chodzi na LPG to jego sterwonik jest oszukany, on myśli ze otwiera wtryski PB a tak naprawdę jest przełączone i steruje przez centrlalkę LPG wtryskami LPG które mają swoje sterowanie.
Jak benzynowymi cześciami coś nie tak to moze głupiec na LPG |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|