Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bagażnik dachowy pod namiot dachowy PIV
Autor Wiadomość
Benzo 
Nowy Forumowicz

Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 29
Skąd: FG
Wysłany: 03-02-2022, 18:46   Bagażnik dachowy pod namiot dachowy PIV

Czy macie jakieś doświadczenia z mocowaniem bagażnika dachowego. Zakupiłem taki namiot rok temu założyłem na relingi dachowe (belki) niby ok ale myślę że może być lepiej. Pytanie czy bo widzę, że niektóre bagażniki dachowe montowane są do oryginalnych relingów a inne jakby w uchwyty po nich samych? Ktoś użytkuje taki szpej i może się podzielić wiedzą?
 
 
torbap 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 6
Skąd: Szwajcaria
Wysłany: 23-04-2023, 14:58   Re: Bagażnik dachowy pod namiot dachowy PIV

Generalnie Mitsubishi przewiduje ladunek na orginalnych relingach dachowych max 100kg.
Mozna zdemontowac relingi i wtedy na ich mocowaniach dachowych montujesz stalowy bagaznik dachowy, wtedy bez problemu wezmiesz 200kg (byc moze wiecej). Pytanie czy warto w przypadku montazu namiotu? Sam wlasnie mysle o zakupie namiotu do swojego Pajero 4.
Namiot to ok. 20kg + 2 dorosle osoby = ok. 140-160kg.
Jesli na relingach zamontowacby nie 2, a 3-4 stalowe belki poprzeczne to teoretycznie rozlozenie masy bedzie wystarczajace, zeby na postoju (campingu itp.) rozlozyc namiot na dachu i w nim spac, nawet w najwiekszych namiotach 2+2 dzieci. Mowie tutaj o Pajero 4 Long.
Do relingow zamiast namiotu mozna szybko przypiac 'trumne'. Relingi sa wygodne. Ich demontaz jest raczej zalecany w przypadku przewozenia duzych ladunkow na dachu tzn. 100kg+ lub jazda na off-road.

[ Dodano: 23-04-2023, 14:58 ]
P0PO
_________________

 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 24-04-2023, 11:12   

No nie do końca się zgodzę. Stalowy (lub aluminiowy) bagażnik wyprawowy nie jest montowany w miejscach fabrycznych relingów - ma dużo więcej miejsc mocowania. Może i da się wykorzystać otwory fabryczne, ale i tak należy wykonać ich więcej, żeby to było bezpieczne w czasie jazdy. A zwłaszcza z namiotem dachowym, który ma wielką powierzchnię i w czasie jazdy może wyrwać cały bagażnik z dachu.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 19-06-2023, 10:32   

Nie przesadzaj.. Mam wyspawany bagażnik z kwasiaka, przykręcony w 6 punktach (fabrycznych) i trzyma się jak wściekły.
Deski tarasowe, drzwi techniczne, bagaże na rodzinne wyjazdy. Jestem pewny że nie raz przekroczyłem 150kg w czasie jazdy.
Jedyny kłopot jaki miałem, to przy montażu wywalenie podsufitki i lawirowanie przy kurtynach powietrznych.. Naprawdę jest tam ciasno.

Tutaj chodzi o spanie, więc odpadają drgania i opory powietrza.
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-06-2023, 09:00   

Na swoim wożę duży namiot dachowy, taki dla rodziny 2+2. Na początku montowałem go do fabrycznych relingów z czterema poprzecznymi belkami. Niestety przez to, że (mimo, że nie widać tego jak się nie przyjrzy) fabryczne relingi są lekko wygięte w łuk i na środku jest wyżej niż na krawędziach, to musiałem te poprzeczne belki montować parami blisko siebie - dwie z przodu, dwie z tyłu. Efekt był taki, że mocno ta konstrukcja szumiała w trakcie jazdy.

W tym roku kupiłem taki zestaw: https://www.sklep4x4.expe...ng-more4x4.html
Montuje się go w miejsce fabrycznych relingów, bez wiercenia dodatkowych dziur. Tak jak pisał klapek montowanie tego nie jest łatwe, bo trzeba ściągać podsufitkę, dodatkowo nie wszystko idealnie do siebie pasowało, więc trochę musiałem pokombinować. Natomiast efekt został osiągnięty - jest znacząco ciszej.

Zarówno w pierwszej wersji jak i w drugiej spaliśmy w namiocie w komplecie i żadnych problemów nie było. Pajero ma maksymalny ładunek 100kg na oryginalne relingi, ale to jest ładowność w trakcie jazdy, więc działają tam dużo większe siły niż kiedy stoi w miejscu. Poza tym po otwarciu namiotu część obciążenia idzie na drabinkę.
 
 
rs77 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: historyczna stolica Kaszub
Wysłany: 03-07-2023, 08:19   

Ja woziłem Autohome Overzone średni na oryginalnych relingach + cztery bełki dobrej jakości. Trzeszczało to trochę i czułem się niepewnie ;)

Zalożyłem ARB 3734010, https://www.sklep4x4.pl/produkt/357/23756.html zamiast oryginalnych relingów, na to przykręciłem dwie poprzeczki z profila zamkniętego 40x20x2. Uważam, że jest mega solidnie :)

pozdrawiam
 
 
TyCzQ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Shogun 3.2 2015
Kraj/Country: UK
Dołączył: 24 Cze 2024
Posty: 6
Skąd: Bradford
Wysłany: 15-07-2024, 01:45   

Witam
Mam pytanie…. Czy ktoś montował ten bagażnik i może powiedzieć coś o nim ?

https://bg4x4.eu/pl/bagazniki-dachowe/3484-bagaznik-dachowy-mitsubishi-pajero-4-v80-long-more4x4.html?SubmitCurrency=1&id_currency=1

Tzn. Czy idzie samemu go zamontować? czy chałasuje podczas jazdy? czy jest dobrej jakości ?
Czy wart swojej ceny ?
Jestem nim zainteresowany ze względu na wygląd i możliwość zamontowania namiotu.
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15-07-2024, 10:53   

Tu masz to samo tylko taniej: https://www.sklep4x4.expe...ng-more4x4.html

Opisałem moje odczucia kilka postów wyżej. Da się to zamontować samemu, ale co jakiś czas trzeba mieć kogoś do pomocy (żona wystarczy) w podnoszeniu większych elementów. Po roku użytkowania mogę dodać, że po zimie pojawił się rdzawy nalot w kilku miejscach, jest mało widoczny, tylko w okolicach wewnętrznych spawów więc jak jest założony namiot to w ogóle go nie widać, ale trochę to mnie zaskoczyło.

Co do hałasu to z założonym namiotem jest ciszej niż kiedy namiot leżał u mnie na belkach. Różnica jest na tyle duża, że wcześniej szum mnie męczył, teraz jest ok. Podróżuję z prędkościami 120km/h - 130km/h. Natomiast, kiedy zdjąłem namiot na zimę i jeździłem z samą platformą to zrobiło się bardzo głośno.
 
 
TyCzQ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Shogun 3.2 2015
Kraj/Country: UK
Dołączył: 24 Cze 2024
Posty: 6
Skąd: Bradford
Wysłany: 15-07-2024, 15:09   

Pisałem do nich i nie wysyłają za granicę ( obecnie mieszkam w UK) tylko z tej strony co wysłałem linka i też są na eBay.
Trochę kiepsko, że po roku się pojawia rdza.
Wysyłka to nie problem i że trochę drożej ale jak mi dolicza cło na granicy to już będzie spora suma. Tu w UK nie ma nic ciekawego. Więc pozostaje mi chyba montaż na zwykłych relingach a przy okazji jak będę się wybierał do PL to zamówię u nich.
Dzięki za odpowiedź 😉
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 188
Skąd: Stąd
Wysłany: 15-07-2024, 17:37   

Niestety w UK jak są, to ceny są ... no cóż... nieakceptowalne.
Sam mam, ale po prostu znalazłem na marketplace czy eBayu i zrobiłem sobie przejażdżkę z Bham do Bath i z powrotem.
Za bagażnik zapłaciłem jakieś £250 i był oczywiście z rdzawym nalotem.
Projekt bardziej czyjaś samoróbka, ale działa, ma się dobrze.
Po drabince mogę wejść na górę, we dwie osoby możemy siedzieć na belkach i nic się nie łamie.
Niedawno go wyczyściłem, odmalowałem, wymieniłem wszystkie pordzewiałe podkładki na nowe (polecam pudełeczka z Lidla za £8-£9), śrubki zmieniłem na czarne więc "odświeżyłem" jak wygląda.

Hałasuje głównie na wertepach więc gdzieś musi mieć luzy na jakiś zawiasach.
Szum podczas jazdy raczej nie większy niż od AT'ków i delikatnie bucząco/wyjących łożysk tylnej osi :D (mam już nowe, przymierzam się do wymiany)





Stare zdjęcia poniżej:















[ Dodano: 15-07-2024, 17:40 ]
Dobrze się sprawdza jak SUP mokry :D
mam matę w bagażniku, ale jak jadą inne rzeczy to oczywiście wszystko inne też byłoby mokre













_________________

 
 
TyCzQ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Shogun 3.2 2015
Kraj/Country: UK
Dołączył: 24 Cze 2024
Posty: 6
Skąd: Bradford
Wysłany: 16-07-2024, 00:29   

Fajnie wygląda ale właśnie mi zależało by zamontować go z tymi płozami w miejsce orginalnych relingów. No cóż tak jak pisałem, poczekam do wyjazdu może na święta. Jak. Nie to będę szukał alternatywy w UK.
Narazie Shogun przeszedł pełen serwis olejowy skrzynia, mosty, silnik, przekładnia wymiana filtrów, komplet hamulców na przód, wymiana podłużnych wahaczy tylnich i coś tam jeszcze z przodu ( nie lubię jak coś stuka lub chrobocze 🙈)
Po przejechaniu około 600mil podpięty pod komputer i sprawdzony czy nie wywala błędów.
Był tylko jeden z alarmem, wiec wydaje się, że auto jest OK.

P.S.
Edmunek- fajne forki 👍🏼
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.