|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Re: SPACE GEAR delica skrzynia biegow automat |
Autor |
Wiadomość |
S1JUMBO
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI DELICA UK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 08-04-2021, 17:55 Re: SPACE GEAR delica skrzynia biegow automat
|
|
|
witam na forum,ponawiam post odnosnie nadal nie rozwiazanego problemu,mial moze ktos podobny przypadek ze przedostal sie olej ze skrzyni do ukladu chlodzenia lub odwrotnie,dodam ze chodzi o silniik i naped(delica & pajero 2,silnik 2.8 automat,mechanicy u ktorych sie pytalem nie maja pojecie co jest przyczyna. |
_________________ JUMBO |
|
|
|
|
Zdzisiu
Forumowicz
Auto: Space Gear 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 32 Skąd: Chrząszczyrzewoszyce
|
Wysłany: 05-09-2024, 20:13
|
|
|
Olej z automatu do wody może przejść jest jedna droga. W drugą i pierwsza stronę i na odwrót bez problemu przez układ chłodzenia na dole chłodnicy wodnej. Od automatu idą 2 cienkie rurki z olejem ATF do chłodnicy wody na dole, to jest chłodzenie oleju, jak nastąpiła jakaś korozja w chłodnicy czyli przerwanie blaszanej bariery miedzy wodą, a olejem automatu to wystąpi zjawisko o które pytasz. |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2024, 06:41
|
|
|
Generalnie to płyn chłodniczy przedostaje się do oleju skrzyni - zwyczajnie w chłodnicy panuje wyższe ciśnienie niż w tych rurkach, które przetaczają olej ze skrzyni aby go schłodzić. Dlatego ja po zamontowaniu ASB dałem zewnętrzną chłodnicę do samego oleju i jest spokój. |
|
|
|
|
Zdzisiu
Forumowicz
Auto: Space Gear 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 32 Skąd: Chrząszczyrzewoszyce
|
Wysłany: 06-09-2024, 14:02
|
|
|
Można i tak, tylko jak regulować wtedy temperaturę oleju skrzyni ? Tak aby ta temperatura była stała ? Układ fabryczny używający dolnej części chłodnicy wody zapewnia szybkie rozgrzanie oleju skrzyni i stała jego temperaturę, no chyba że dać wymiennik ciepła taki od hydrauliki centralnego ogrzewania jako chłodnicę, 1 strona do wody, a 2 olej skrzyni. |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2024, 20:07
|
|
|
Też miałem dokładnie ten dylemat, ale to nie ma aż takiego znaczenia - olej w ASB jest bardzo "szerokotemperaturowy" i generalnie nagrzewa się od ciepła silnika, mniej od pracy skrzyni. Chyba najlepszy pomysł to danie tej chłodnicy na tyle małej, żeby nie wychładzał się zanadto. |
|
|
|
|
|
|